جو

جو

در این مقاله از مجله داروکده درباره خواص جو، از زبان خودش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 دی 1394

4K

eye icon

جو

نام من جو است.

من (جو) حاوی ویتامین های گروه B و مواد معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن، سدیم و پتاسیم می باشم. دارای طبع سرد و خشک هستم. پس بهتر است سرد مزاج ها من را با شکر میل کنند. مصرفم برای افرادی که نقرس دارند مفید است.
همچنین خوردنم کلسترول را پایین می آورد. اگر هر روز از من (جو) و نان تهیه شده از من میل کنید مطمئنا سبب لاغری شما می شوم. همچنین هر شب از سوپ تهیه شده از من میل کنید تا باعث لاغری شما شوم. 

مصرف نان من (جو) بسیار مفید است و از سفید شدن زود رس موهایتان جلوگیری می کنم. جوشانده ام می تواند به بیمارانی که تب دارند کمک کند، هم چنین برای کم خونی و سو هاضمه مفید هستم. این جوشانده را به این صورت تهیه کنید، 10 گرم جو را در نیم لیتر آب برای چند ساعت بجوشانید و 4 فنجان در روز میل کنید. این جوشانده برای افرادی که کبد ناراحتی دارند مفید است.
حاوی پروتئاز می ‌باشم به همین دلیل می توانم از سرطان جلوگیری ‌کنم. مصرفم برای بهبود یبوست بسیار موثر است مخصوصا پوست نکنده ی من. آرد تهیه شده از من (جو) را با آب خیار مخلوط کنید به صورت خمیری در آورید، سپس به صورت ماسک بر پوست خود بگذارید، باعث از بین رفتن منافذ باز پوستتان می شود.

برای مطالعه بیشتر درباره گندم بخوانید.

تا آنجا که ممکن است آرد کامل جو را مصرف کنید تا سبوس آن گرفته نشده باشد، زیرا مواد ضد کلسترول در پوسته خارجی یعنی سبوس جو قرار دارد. جو نیم پوست کنده شده را بپزید تا جوها شکفته و خوب پخته شوند، موقع صاف کردن آن را نمالید، وقتی سرد شد ماءالشعیر به دست می آید، که برای درمان غلظت خون، تب ها و امراض گرم و صفرا موثر است. ماء الشعیر تهیه شده از من حرارت بدن را کم می کند و عطش را رفع می کند، برای سل و زخم های ریه مناسب است. ماء الشعیر باعث خون‌ سازی می شود، پس برای کم خونی مفید است. 

کشک الشعیر یا همان شیره من (جو) که غلیظتر از ماءالشعیر است، برای رفع گلو درد و ورم گلو باید قرقره شود. هم چنین برای اسهال صفرایی و افرادی با طبع گرم بسیار مفید است. 
نام من جو است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )