چغندر

چغندر

در این مطلب درباره چغندر و خواص بی نظیرش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

06 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

06 بهمن 1394

4K

eye icon

چغندر

نام من چغندر است.

من (چغندر) حاوی ویتامین های B ،C ،A هستم و مواد معدنی ام شامل آهن، کلسیم و فسفر است. طبع من گرم و تر است. به علت داشتن فسفر برای مغز مفید هستم. من حاوی مقدار زیادی آهن، ویتامین C و مقداری اسید فولیک هستم، که همه این ها در کنار هم می تواند درمان کم خونی باشد. به خانم ها مصرف شیره من (چغندر) توصیه می شود، زیرا باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شوم و خون را تصفیه می کنم. 
من دارای فیبر زیادی هستم، به همین دلیل باعث کاهش چربی خون می شوم، همچنین حاوی اسید فولیک هستم پس بهتر است زنان باردار از من استفاده کنند. مصرف من باعث کاهش درد مفاصل و نقرس می شود چون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستم. برای پانسمان زخم و درمان تاول مورد استفاده قرار می گیرم. 

برای درمان یبوست بسیار موثر هستم، همچنین برای دستگاه گوارش نیز مفید می باشم. ادرار آور می باشم و التهاب مجاری ادرار و مثانه را بر طرف می کنم. آب من (چغندر قرمز) را با آب هویج مخلوط کنید، باعث دفع سنگ کیسه صفرا می شوم. 
من حاوی کاروتن همان ماده موجود در هویج هستم، که در معده به ویتامین A تبدیل می شود. بتانین موجود در چغندر باعث رنگ قرمز آن است. بتانین یک نوع آنتی اکسیدان است که رادیکال‌ های آزاد را خنثی می کند و باعث پیشگیری و کمک به درمان سرطان و جلوگیری از پیری زود رس می شود. 

برای مطالعه بیشتر درباره پیاز و خواصش بخوانید.

برگ من را اگر به صورت خام مصرف کنید، باعث درمان ورم طحال می شوم. با جوشانده برگ من (چغندر) سر خود را بشویید باعث از بین رفتن چربی مو و شوره سر می شوم، همچنین ضد شپش هستم. پوست دست و پای ترک خورده را برای درمان در آب جوشانده شده ی برگ من قرار دهید، تا مشکلتان حل شود. 
برگ من حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و کاروتنوئید است، که این آنتی اکسیدان ها دارای خواصی هستند که از چشم‌ها و قوه‌ی بینایی شما محافظت می ‌کنند. همچنین نیترات موجود در برگم از مغز محافظت می کند، به این صورت که نیترات موقع هضم به نیتریت تبدیل می شود که باعث باز تر و گشاد شدن رگ های مغز می شود، به این علت اکسیژن بیشتری به مغز می رسد. 
نام من چغندر است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )