انگور

انگور

در این مقاله از زبان انگور به معرفی خواص این میوه خوشمزه می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

06 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

06 آذر 1394

10K

eye icon

انگور

نام من انگور است.

من (انگور) دارای ویتامین های C ،A ،B و E و مواد معدنی شامل: فسفر، کلسیم ، سدیم، آهن، پتاسیم و حاوی پروتیین و مواد قندی هستم. 
طبع من (انگور) گرم و تر است. پس خوردنم برای سرد مزاجان توصیه می شود. خیلی مقوی و مغزی هستم و هم چنین خون را تصفیه می کنم. 

من (انگور) را اگر صبح و خالی مصرف کنید لاغر کننده هستم و چنانچه همراه غذا مصرف شوم چاق کننده هستم. خوردنم به درمان یبوست و اسهال خونی کمک می کند. 
من (انگور) بهترین دفع کننده سموم بدنتان هستم زیرا ادرار را زیاد می کنم. ریه را تمیز می کنم و سینه را صاف می کنم، هم چنین در درمان سیاه سرفه و سل ریوی موثر هستم. 

من (انگور) برای بهبود ورم روده و ورم معده مفید هستم. آب من (انگور) را به وسیله پنبه ای به صورتتان بمالید و بعد از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید، این کار باعث روشن شدن رنگ پوست و طراوت پوستتان می شود. 
توجه کنید بعد از مصرف من (انگور) نباید آب سرد بنوشید و از مصرف میوه خشک مانند برگه ی هلو و آلو و غیره خود داری کنید، زیرا دچار دل درد می شوید. 

آب انگور به علت داشتن ریزوراتول از تشکیل تومور در بدن شما جلوگیری می کند، به همین دلیل ضد سرطان می باشم. خوردن آب نوع بنفش رنگ من (انگور) برای پیشگیری از سرطان سینه موثر است. آب انگور میزان اکسید نیتریک بدن شما را بالا می برد که باعث جلوگیری از لخته در رگ های خونیتان می شود. به همین دلیل می توانم میزان حمله قلبی را کاهش دهم. 
اگر هر روز آب انگور را بنوشید فشار خون بالا را کاهش می دهم و از ترش کردن معده و سرفه جلوگیری می کنم. نوشیدن آب انگور بدون شکر در صبح باعث کاهش علایم میگرن می شود. مصرف آب انگور برای پاکسازی خون مفید است، باعث دفع سموم مضر از بدن شما می شوم. هم چنین ملین هستم و به درمان یبوست کمک می کنم. 

برای مطالعه بیشتر درباره انار بخوانید.

آب نوع قرمز انگور دارای خاصیت ضد باکتری و ضدویروسی است، من در مقابل بسیاری عفونت ها از بدن شما محافظت می کنم. آب انگور دارای آنتی اکسیدان می باشد، که می تواند از پیری زود رس و آلزایمر پیشگیری کند، و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. 

غوره من نیز خواص زیادی دارد، طبع غوره ام سرد است. آب غوره برای درمان نرمی لثه استفاده می شود. به علت داشتن تارتارات پتاسیم به درمان رماتیسم و سیاتیک کمک می کنم. ضد صفرا هستم، کبد را تصفیه می کنم، حرارت بدن را کاهش می دهم و باعث ضد عفونی روده می شوم. 
نام من انگور است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )