روغن هسته انگور

روغن هسته انگور

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده در مورد روغن هسته انگور و خواص بی نظیرش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 دی 1394

5K

eye icon

روغن هسته انگور

نام من روغن هسته انگور است.

من (روغن هسته انگور) سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E می باشم. هم چنین مواد معدنی ام شامل مس، روی، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم‌، آهن و سلنیوم است. من سرشار از پروآنتوسیانیدین‌ هستم. این ماده ترکیبی دارای آنتی‌اکسیدان ‌‌های فراوانی بوده و 20 برابر قوی ‌تر از ویتامین C و 50 برابر موثرتر از ویتامین E است.
اسید لینولئیک موجود در من، برای بازسازی پوست نقش اساسی دارد و تاثیر نرم کننده ای روی پوست و مو دارد. مصرف من به رفع سیاهی دور چشم کمک می کند. از من به عنوان مرطوب کننده به ویژه برای پوست های حساس استفاده می شود و هیچ نوع واکنش حساسیت زایی ایجاد نمی کنم. سرشار از آنتی اکسیدان هستم که در نتیجه روند پیری پوست را کاهش می دهم. ماده مغذی موجود در من (روغن هسته انگور) به رشد موهایتان کمک می کند، من تقویت کننده ریشه مو هستم و با شوره سر مقابله می کنم.

برای مطالعه بیشتر در مورد انگور بخوانید.

من (روغن هسته انگور) کلسترول مضر (ال دی ال) را کاهش می دهم و کلسترول مفید (اچ دی ال) را افزایش می دهم. از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کنم. خاصیت آنتی اکسیدانی دارم و با رادیکال های آزاد مضر موجود در بدن شما مقابله می کنم. مصرف من از گسترش سلول های سرطانی در ریه، پروستات، روده و معده جلوگیری می کند.
من (روغن هسته انگور) انعطاف پذیری مفصل ها و جریان خون را بهبود می بخشم. در کاهش قند خون مفید هستم. دارای اسید لینولیک (چربی مفید) هستم که برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است. خاصیت ضد التهابی دارم که درد و ورم بر اثر آرتریت را کاهش می دهم و برای ورم های بعد از عمل جراحی نیز مفیدم.

از من (روغن هسته انگور) در موارد مختلفی مانند تهیه سالاد،‌ خواباندن انواع گوشت و مایونز های خانگی استفاده‌ می‌ شود و می توان در طبخ غذاها از من استفاده کرد، همچنین برای تفت دادن مواد غذایی مختلف هم مناسب هستم.

مقدار مصرف توصیه شده از من در طول روز 25 گرم می‌باشد که معادل با 4 - 2 قاشق غذاخوری در روز است.
نام من روغن هسته انگور است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )