اسفناج

اسفناج

در این مقاله از زبان اسفناج به معرفی خواص این سبزی مفید می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 آذر 1394

10K

eye icon

اسفناج

نام من اسفناج است.

من (اسفناج) حاوی ویتامین های A ،C،E ،K ،B هستم و مواد معدنی ام شامل: کلسیم، فسفر، آهن، سدیم و پتاسیم است. 
طبع من (اسفناج) سرد و تر است. ضد تب هستم و در درمان یبوست موثرم و ورم روده کوچک را رفع می کنم. به دلیل داشتن ویتامین K برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید هستم. 

برای مطالعه بیشتر در مورد بامیه بخوانید.

من (اسفناج) کلسترول را پایین می آورم و به دلیل داشتن آهن فراوان درمان کم خونی هستم. مقدار زیادی از ترکیبات فلاوونوئید در من یافت شده است که خاصیت ضد سرطان و ضد التهابی دارد.
1 پیمانه از برگ های خام من (اسفناج) یا 1/6 پیمانه پخته شده من 2 برابر نیازتان به ویتامین K را بر طرف می کند. کلسیم و منیزیم به همراه ویتامین K موجود دربرگ های من (اسفناج) باعث محکم شدن استخوان‌هایتان می شود. 
بر اساس تحقیقات انجام شده در رابطه با مصرف سبزیجات و خطر ابتلا به سرطان پروستات، اسفناج موثرترین سبزی برای پیشگیری از سرطان پروستات است. آب اسفناج برای سلامت پوست بسیار مفید است، بیناییتان را تقویت می کنم و برای فشار خون بالا بسیار موثر هستم، اگر من (اسفناج) را 1 یا 2 بار در هفته مصرف کنید باعث تنظیم فشارتان می شوم.

من (اسفناج) به دلیل داشتن پتاسیم زیاد و سدیم کم فشار خون را متعادل نگه می دارم، زیرا سدیم افزایش دهنده و پتاسیم کاهش دهنده ی فشارخون است. من (اسفناج) سر شار از ویتامین A هستم، از این رو از بیماری‌های شب کوری، آب مروارید و عفونت پیشگیری می کنم و به شکل گیری استخوان هایتان کمک می‌کنم. 
من (اسفناج) حاوی مقدار زیادی کلسیم هستم که برای رشد استخوان‌های شما ضروری است و از پوکی استخوان جلو گیری می‌کنم به همین دلیل مصرف من (اسفناج) در دوران بارداری و پس از آن در دوران شیردهی و هم چنین خانم‌های یائسه بسیار ضروری است. 

من (اسفناج) انرژی بسیار پایینی دارم، هر 100 گرم من، 10 کیلوکالری انرژی دارد. مقدار فیبر محلول و نامحلول من (اسفناج) نیز 8/5 گرم در 100 گرم است از این رو برای افراد با چربی و قند بالا مناسب هستم. به دلیل داشتن ویتامین b3 از بروز بیماری پلاگر جلو گیری می‌کنم‌ (بیماری پلاگر به علت کمبود ویتامین b3 در بدن ایجاد می شود، نشانه‌های آن ضعف بدن، اختلال در دستگاه هاضمه و تشنج و لکه‌های قرمز روی بدن است). نوشیدن آب اسفناج در زمان سرماخوردگی موثر است. 
نام من اسفناج است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )