رپورتاژ- آب ‌درمانی برای تسکین درد ناحیه لگن و پرینه

رپورتاژ- آب ‌درمانی برای تسکین درد ناحیه لگن و پرینه

در این مطلب از مجله داروکده با روش آب درمانی و وسیله بهداشتی به نام Sitz Bath که برای این کار ساخته شده است، آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 شهریور 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 شهریور 1395

6K

eye icon

رپورتاژ- آب ‌درمانی برای تسکین درد ناحیه لگن و پرینه

هیدروتراپی (آب‌درمانی) شاخه‌ای از پزشکی است که در آن از آب برای تسکین درد و درمان بیماری استفاده می‌گردد و شامل طیف گسترده ‌ای از رویکرد ها و روش ‌ها می ‌باشد. در هیدروتراپی از خواص فیزیکی آب مانند دما و فشار به منظور درمان برای مثال از طریق تحریک گردش خون استفاده می ‌گردد. ناحیه لگن و پرینه یکی از نواحی بدن است که هیدروتراپی موضعی برای درمان بسیاری از شرایط و بیماری ‌های آن توصیه می‌ گردد. تجربه نشان داده است نشستن در آب گرم برای کاهش خارش، درد و ناراحتی مؤثر بوده و با افزایش جریان خون و پاکسازی ناحیه مذکور تاثیر بسزایی در روند بهبود بیماری‌ دارد و از سوی دیگر نشستن در آب سرد برای رفع یبوست، التهاب و ترشحات واژن توصیه می‌ گردد ‌و در صورت بی‌ اختیاری مدفوعی یا ادراری برای تقویت ماهیچه ‌ها مفید می ‌باشد.

عموماً برخی از شرایط پزشکی مانند دوران پس از زایمان و اپیزیوتومی و اعمال جراحی نظیر هموروئیدکتومی (جراحی هموروئید) و بیماری‌ هایی از قبیل فیشر مقعدی، پروستاتیت، هموروئید، آبسه مقعدی، پرولاپس رکتوم، زخم ‌های تناسلی و عفونت ‌های واژینال موجب درد و ناراحتی شدیدی در ناحیه پرینه می‌گردند که در این موارد هیدروتراپی موضعی می ‌تواند در تسکین درد و تسریع درمان بسیار مؤثر واقع شود.

متأسفانه علی‌ رغم شایع بودن این شرایط و بیماری ‌ها بین زنان و مردان در سنین مختلف، عدم دسترسی به ابزار مناسب برای درمان، مشکلات بسیاری را برای بیماران ایجاد کرده است که اغلب این افراد متحمل درد های طاقت ‌فرسایی می ‌شوند. سیتزبث (Sitz Bath) تجهیزی مناسب برای طیف وسیعی از افراد می ‌باشد و می ‌توان از آن برای تسکین درد و تسریع درمان، پاکسازی ناحیه پرینه، رفع گرفتگی عضلانی (اسپاسم) و آرامش افراد استفاده نمود.

با توجه به اینکه Sitz Bath قابل قرارگیری بر روی انواع توالت ‌های فرنگی استاندارد و توالت ‌های فرنگی سیار می‌ باشد، سالخوردگان، افراد دچار گرفتگی عضلانی و تمامی افرادی که محدودیت حرکتی دارند نیز به راحتی ‌می ‌توانند از آن استفاده نمایند.

برای مشاهده و خرید Sitz Bath در سایت داروکده اینجا کلیک کنید.

از Sitz Bath می ‌توان برای درمان با آب سرد یا گرم استفاده نمود. استفاده از این محصول به‌ تنهایی با آب کفایت می‌ کند، با این وجود افرادی نیز ترجیح می ‌دهند در جهت کاهش عفونت افزودنی ‌هایی از قبیل بتادین، جوش ‌شیرین، سرکه و یا غیره را به آب اضافه نمایند. هر چند لازم است در این مورد با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )