شکلات صبحانه با ارده

شکلات صبحانه با ارده

در این مقاله طرز تهیه یک صبحانه مقوی و خوشمزه را با ارده آموزش می دهیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 بهمن 1394

8K

eye icon

شکلات صبحانه با ارده

صبحانه مهم ترین وعده غذایی به حساب می آید و کسانی که این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخودارند. خوردن صبحانه می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و احتمال بروز بیماری های قلب و عروق را کاهش دهد. شکلات صبحانه یکی از مواد غذایی است که در وعده صبحانه طرف دار زیادی دارد از جمله کودکان تا بزرگسالان دارد. 

در اینجا طرز تهیه شکلات صبحانه سالم و خانگی را برای شما آورده ایم که یکی از مواد مصرفی آن فندق است، که دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ ای است و نیز مواد معدنی، مانند کلسیم،‌ پتاسیم، فسفر،‌ منیزیم، ‌سدیم و آهن است، غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود . مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را در برابر بیماری های قلبی و سرطان محفوظ نگه می دارد. فندق یک منبع خوب از ویتامین های B1 ،B2 ،B6 است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌ سازی و برای کودکان در حال رشد ضروری هستند. 

برای مطالعه بیشتر درباره عسل بخوانید.

همچنین ارده که خاصیت اصلی آن انرژی‌ زا بودنش است و برای فصل زمستان که بدن نیاز به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود دارد، بهترین غذا محسوب می‌شود. این شکلات بسیار انرژی زا و برای افرادی که فعالیت های فیزیکی فراوان دارند؛ بسیار مناسب است. شکلات یاد شده را می توان به همراه یک لیوان شیر بادام به عنوان صبحانه، میل کرد. 

مواد لازم 
ارده -----> 6 قاشق غذاخوری 
عسل -----> 1 قاش غذاخوری 
پودر فندق خام -----> 1 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه 
ارده را در یک ظرف چینی مناسب بریزید، عسل را به آن اضافه کنید و آن را یکنواخت هم بزنید تا کاملا سفت شده بعد، پودر فندق را روی آن بپاشید. شکلات آماده است.
توجه: می توان به جای عسل از 2 تا 3 قاشق غذاخوری شیره ی انگور یا شیره ی خرما استفاده کرد.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )