میرزا قاسمی رژیمی

میرزا قاسمی رژیمی

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده روش پخت میرزاقاسمی رژیمی را بیاموزید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 دی 1394

11K

eye icon

میرزا قاسمی رژیمی

میرزا قاسمی غذای محلی شمال کشورمان می باشد. بعضی ها آن را با برنج می خورند و بعضی ها با نان. می توان آن را با بادمجان سرخ کرده و یا کبابی درست کرد که نوع کبابی آن سالمتر است. این غذای ساده و خوشمزه می تواند یک وعده غذایی سالم برای شما باشد. که شامل سبزیجات مفیدی از جمله سیر که یک ماده غذایی ضد سرطان است. مصرف چند حبه سیر در هفته از بروز بیماری های قلبی و عروقی می کاهد. سیر پایین آورنده چربی و فشار خون بوده و از تشکیل پلاک های تنگ کننده عروق خونی نیز جلوگیری می کند. گوجه یکی از آن دست سبزی های ارزشمندیست که در کنار سیر موجود در این غذا می تواند به خاصیت ضد سرطانی و هر چه مغذی تر شدن آن کمک کند، گوجه فرنگی بهتر است به صورت پخته شده میل شود تا جذب عوامل ضدسرطان اش افزایش یابد. 

برای مطالعه در مورد خواص بادمجان اینجا کلیک کنید.

مواد لازم
بادمجان درشت -----> 3عدد 
گوجه فرنگی ----->1 کیلو گرم 
سفیده تخم مرغ -----> 4 عدد 
سیر متوسط -----> 7 تا 8 حبه 
روغن هسته انگور -----> 2 قاشق غذاخوری 
نمک -----> به مقدار لازم 
فلفل، زردچوبه، دارچین، زنجبیل -----> از هر کدام نصف قاشق چای خوری 

طرز تهیه
بادمجان ها را بشویید سپس خشک کرده و به سیخ بزنید، روی آتش بگذارید تا خوب کباب شوند. پس از خنک شدن، پوست آن ها را به طور کامل جدا کنید. حالا نوبت به پوست کندن گوجه فرنگی ها می رسد پس از پوست کندن آنها را ریز خرد کنید و به همراه سیر رنده شده در یک ماهی تابه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، سپس حرارت را ملایم کنید و بادمجان ها را که از قبل خرد کرده اید، به همراه نمک، فلفل و ادویه جات به گوجه فرنگی اضافه کنید، درب ظرف را بگذارید تا خوب پخته شود وقتی آب اضافی آن تبخیر شد، روغن را به غذا اضافه کنید. سپس سفیده تخم مرغ ها را روی آن بشکنید. پس از چند دقیقه غذا آماده می شود.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )