سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات

با مطالعه این مطلب از مجله داروکده طرز تهیه سوپ سبزیجات را بیاموزید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 دی 1394

5K

eye icon

سوپ سبزیجات

همانطور که می دانید خوردن سوپ به عنوان پیش غذا مناسب است. مخصوصا که این سوپ از سبزیجات تهیه شده باشد زیرا چربی کمتری به صورت اشباع دریافت می شود. خوردن سوپ راحت ترین راه برای هضم مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد به خصوص زمانی که بیمار هستید. سوپ خاصیت تسکین دهنده و ضد التهاب برای افرادی که سرما خورده اند دارد؛ همچنین برای کسانی که مشکل جویدن یا هضم دارند، بسیار مفید است. 

برای مطالعه بیشتر درباره طرز تهیه سوپ شلغم بخوانید.

سوپ یک غذای کامل و فوق العاده برای افرادی که قصد لاغری دارند می باشد. این سوپ دارای سبزیجات می باشد که ما در اینجا به خواص بعضی از آنها اشاره می کنیم. دانه جو تشنگی را بر طرف می کند و تب بر است. جو دانه ای مقوی و تونیک است. هویج سبزی ای شیرین، خوشمزه، اشتها آور و از بین برنده یبوست است. کرفس کلیه و مثانه را تمیز می کند. از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند و ملین است. با توجه به شروع شدن فصل سرما با اضافه کردن شلغم به این سوپ از خواص آن نیز بهره مند شوید. شلغم مقوی، اشتها آور، ضد سرفه و به علت داشتن ویتامین B1 به درمان کم خونی کمک می کند. اسفناج فیبر زیادی دارد و خاصیت ضد التهابی دارد، حاوی آنتی اکسیدان های قوی نیز می باشد. 

مواد لازم (برای 5 - 6 نفر) 
گندم با پوست -----> 1 پیمانه 
جوی پوست کنده -----> 1 پیمانه 
پیاز متوسط -----> 1 عدد 
هویج متوسط -----> 2 عدد 
ساقه ی کرفس -----> 2 عدد 
شلغم -----> 1 عدد خرد شده 
سبزیجات پاک شده ( تره ، جعفری ، گشنیز و اسفناج ) -----> 200 گرم 
روغن زیتون -----> 5 تا 7 قاشق غذاخوری 
نمک و زردچوبه -----> به مقدار لازم 
آب لیمو ترش -----> به مقدار لازم 

طرز تهیه
ابتدا گندم و جو را شسته، با 4 تا 5 لیوان آب روی حرارت مناسب می گذاریم تا بجوشد، بعد پیاز خلال شده را به آن افزوده، صبر می کنیم تا بپزد و یکنواخت شود. سپس هویج رنده شده، کرفس و شلغم ریز خرد شده را به سوپ می افزاییم و می گذارم تا بپزد. در انتها، سبزی خرد شده را به همراه نمک و زردچوبه به غذا اضافه کرده، صبر می کنیم تا سوپ جا بیفتد. سوپ را در یک ظرف مناسب کشیده، به همراه روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه میل نمایید.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )