رپورتاژ- تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شوره و پسوریازیس

رپورتاژ- تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شوره و پسوریازیس

پسوریازیس پوست سر و شوره دو اختلال رایج پوست سر هستند. در این مطلب با این دو اختلال بیشتر آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

22 آبان 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

22 آبان 1396

11K

eye icon

رپورتاژ- تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شوره و پسوریازیس

پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبوره‌ای (شوره) هر دو اختلالات رایجی هستند که پوست سر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به علاوه، هر دو مورد علامت‌ها و نشانه‌های مشترکی مثل، قرمز و  فلسی شدن پوست دارند.
اغلب، پوست فلسی شکل در پسوریازیس ضخیم‌تر است و ظاهری خشک‌تر از درماتیت سبوره‌ای دارد. پسوریازیس اغلب از خط رویش مو فراتر می‌رود. به علاوه، معمولاً بیش از یک نقطه از بدن را درگیر می‌ کند. اگر شما پسوریازیس پوست سر داشته باشید، احتمالاً روی آرنج‌ها، زانوها، دست‌ها یا پاهای خود نیز پسوریازیس خفیفی خواهید داشت یا متوجه تغییراتی در ناخن‌های خود می‌شوید؛ تغییراتی نظیر ایجاد حفره در ناخن‌ها.

مقایسه علائم و نشانه‌های این دو بیماری
 پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبوره‌ای پوست سر درمان‌های مشابهی دارند، شامل شامپوهای درمانی و محلول‌های کورتیکواستروئید یا ضدقارچی موضعی.
پسوریازیس پوست سر اغلب پایدارتر است و درمان آن سخت‌تر است و نیاز به زمان بیشتری دارد. درمان‌های دیگری مثل نوردرمانی نیز ممکن است نیاز باشد تا بتوان پسوریازیس را کنترل کرد.

شامپوی ضد شوره TOPIderm
شامپو ضد شوره تاپیدرم حاوی مواد مؤثره اوکتوپیروکس و ایکتیول است. این ترکیبات با هم‌ افزایی به شکلی بسیار مؤثر شوره سر را چه در موهای خشک و چه در موهای چرب درمان می‌کنند. این شامپو همچنین پسوریازیس در ناحیه سر و صورت را به شکلی مؤثر درمان می‌کند.
 این محصولات بدون بو و رنگ مصنوعی تهیه شده اند و فاقد نرم‌ کننده می‌باشند. به این ترتیب، این شامپو ها برای همه افراد قابل استفاده هستند و موجب واکنش‌های حساسیتی نمی‌شوند. شامپوهای تاپیدرم فاقد ماده صابونی، پارابن و کوکونات دی اتانول آمین هستند و اسیدیته این شامپوها کنترل شده است و حالت قلیایی ندارند، در نتیجه آسیبی به موها وارد نمی‌کنند.

برای خرید شامپو ضد شوره تاپیدرم اینجا کلیک کنید.

کیت تخصصی ضد شوره TOPIderm
شرکت تاپیدرم بلژیک با طراحی این محصول، نه تنها شوره سر را بر طرف می‌کند بلکه از بازگشت آن نیز جلوگیری می‌کند. این کیت ضد شوره دارای دو شامپو است که شامپوی اول حاوی مواد مؤثره اوکتوپیروکس و ایکتیول است. این ترکیبات با اثرات ضد قارچی و ضد التهابی شوره سر را درمان می‌کند. شامپوی دوم حاوی سیتریک اسید است که با پایین آوردن اسیدیته پوست از بازگشت بیماری جلوگیری می‌کند. به علت وجود ترکیبات ضد التهابی و ضد قارچی این کیت همچنین درمان مناسبی برای پسوریازی در ناحیه سر و صورت است.

برای خرید کیت تخصصی ضد شوره تاپیدرم اینجا کلیک کنید.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )