رپورتاژ- بهترین مکمل های قبل از تمرین کدام اند؟

رپورتاژ- بهترین مکمل های قبل از تمرین کدام اند؟

در این متن به معرفی بهترین مکمل های قبل از تمرین می پردازیم. با مطالعه این مطلب می توانید مکمل مناسب خود را انتخاب کنید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 اردیبهشت 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 اردیبهشت 1399

1K

eye icon

رپورتاژ- بهترین مکمل های قبل از تمرین کدام اند؟

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که به دلیل کمبود انرژی و خستگی زودرس، با توجه به زمانی که می گذارید به نتیجه دلخواه خود نمی رسید. جالب است بدانید عواملی نظیر کم آبی بدن، کم خوابی و تغذیه نامناسب در کمبود انرژی و توان شما برای ورزش نقش اساسی دارند. 
استفاده از مکمل هایی که به افزایش سطح انرژی، قدرت و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کنند در ترغیب افراد برای ورزش کردن و دستیابی به موفقیت موثراند. برخی از ترکیبات مکمل های قبل از تمرین (Pre workout supplements) در افزایش قدرت و برخی دیگر در افزایش استقامت بدن موثر هستند. با توجه به هدف و نوع ورزشی که انجام می دهید می توانید از این مکمل ها استفاده نمایید.

در این مقاله به معرفی بهترین مکمل های قبل از تمرین می پردازیم. در نهایت می توانید، برحسب نیاز خود، مکمل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

• مکمل کراتین مونوهیدرات و سوپر کراتین: برخی از متخصصین معتقدند که مکمل کراتین، عالی ترین مکمل برای افزایش سطح قدرت و توان انفجاری عضلات و بهبود عملکرد ورزشی است. مصرف مکمل کراتین با افزایش سطح کراتین فسفات عضلات به افزایش تولید انرژی کمک می نماید و قدرت عضلات را چند برابر افزایش می دهد؛ همچنین اگر به دنبال افزایش حجم عضلات خود نیز هستید مصرف مکمل کراتین به عنوان مهمترین مکمل به شما توصیه می شود. 
سوپرکراتین کارن علاوه بر کراتین حاوی اسید های آمینه نظیر آرژنین، گلوتامین، متیونین و تورین و آنتی اکسیدان آلفا لیپوییک اسید می باشد که آن را به یک محصول ویژه تبدیل کرده است.

برای مشاهده مکمل سوپر کراتین اینجا کلیک کنید.

• مکمل کافئین کارن: کافئین با تحریک قسمتی از مغز باعث افزایش هوشیاری و تمرکز، کاهش خستگی و افزایش سطح انرژی   می شود . همچنین مصرف مکمل کافئین با بهبود استقامت بدن در ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری، فوتبال و ... موثر است.
 هر قرص از مکمل کافئین شرکت داروسازی کارن حاوی 200 میلی گرم کافئین است که به افزایش سطح انرژی در حین تمرین کمک بسزایی می کند. 

برای مشاهده و خرید مکمل کافئین کارن اینجا کلیک کنید.

• مکمل بتاآلانین pnc: بتاآلانین نوعی اسید آمینه است که با خستگی مبارزه می کند. بتاآلانین با تحریک ترشح کارنوزین،           اسید لاکتیک را که عامل خستگی عضلانی است، کاهش می دهد و توان و انرژی شما را تا چند برابر افزایش می دهد. اگر ورزش های طولانی مدت انجام می دهید توصیه می شود حتما از مکمل بتاآلانین pnc استفاده نمایید. هر کپسول از مکمل بتاآلانین شرکت داروسازی کارن حاوی 800 میلی گرم بتاآلانین است و در بسته بندی 120 عددی در داروخانه ها موجود است.

برای مشاهده مکمل بتاآلانین درسایت داروکده اینجا کلیک کنید.

• مکمل bcaa :bcaa یا اسید های آمینه شاخه دار از ترکیب سه اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است که در انرژی زایی و افزایش سنتز پروتئین در عضلات موثر است. bcaa در ورزش های طولانی مدت که ذخیره گلیکوژن تخلیه شده به عنوان سوخت برای عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین bcaa با جلوگیری از ورود اسید آمینه تریپتوفان به مغز و تبدیل آن به سروتونین خستگی مرکزی را کاهش می دهد.
هر قرص مکمل bcaa شرکت داروسازی کارن حاوی 1 گرم اسید های آمینه شاخه دار، با نسبت 2:1:1 است.

• مکمل ال کارنیتین: ال کارنیتین با انتقال اسید های چرب به داخل میتوکندری سلول جهت بتااکسیداسیون به تولید انرژی کمک می نماید و نقش موثری در کاهش خستگی در ورزش های هوازی دارد.

مکمل ال کارنیتین شرکت داروسازی کارن در دوزهای 500 و 1000 میلی گرم موجود است.

• مکمل آرژنین کمپلکس: سیترولین نوعی اسید آمینه است که در بدن پیش ساز اسید آمینه ال آرژنین می باشد و با تحریک ترشح نیتریک اکسید به گشاد شدن عروق و افزایش خونرسانی به بافت ها و عضلات کمک می نماید. این مکمل نقش موثری در افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی دارد.
آرژنین کمپلکس pnc، علاوه بر آرژنین حاوی سیترولین مالات است که نقش موثری در افزایش سطح انرژی به ویژه در ورزش های استقامتی دارد.

• مکمل کربوشارژ: این مکمل حاوی نسبت ایده آلی از قندهای ساده (گلوکز و فروکتوز) و کربوهیدرات های پیچیده به منظور تامین انرژی مورد نیاز بدن است. همچنین الکترولیت ها و املاحی چون سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلر جهت کاهش احساس خستگی و پیشگیری از گرفتگی عضلات به این مکمل اضافه شده است. وجود ویتامین های B1 و B6 در این مکمل به سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک می کند.

• مکمل پمپ: مکمل پمپ شرکت داروسازی کارن یک مکمل ایده آل برای افزایش سطح انرژی، افزایش قدرت و توان عضلانی است که از همه ترکیبات انرژ ی زا  نظیر کربوهیدرات، کراتین مونوهیدرات، کافئین، بتاآلانین، سیترولین مالات، آرژنین آلفا کتوگلوتارات، گلوتامین، بتائین، تورین و ویتامین C در داخل آن استفاده شده است.

برای مشاهده پمپ PNC اینجا کلیک کنید.

بسته بندی مکمل پمپ به صورت ساشه است که استفاده و جابه جایی آن را بسیار ساده می کند. نیم ساعت قبل از تمرین می توانید یک ساشه از این مکمل را در آب حل نمایید و از همه ترکیبات انرژی زا یک جا استفاده نمایید. 

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )