آنچه در مورد  C4 Cellucor Ripped باید بدانیم

آنچه در مورد C4 Cellucor Ripped باید بدانیم

در مورد مکمل C4 Cellucor Ripped چه می دانید؟ در این مطلب در مورد این مکمل و مواد تشکیل دهنده آن بیشتر بدانید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 بهمن 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 بهمن 1396

6K

eye icon

آنچه در مورد C4 Cellucor Ripped باید بدانیم

مکمل های ترموژنیک، مکمل هایی هستند که حاوی ترکیبات چربی سوز جهت بالا بردن سطح متابولیسم و در نتیجه کاهش وزن می باشند. به مانند مکمل های pre-workout آنها نیز حاوی کافئین و محرک های دیگر بوده، ولی ترکیبات عمده آنها شامل عصاره چای سبز، ال کارنیتین، عصاره فلفل به خصوص عصاره فلفل هندی (Cayenne) می باشد.  
هدف اصلی از مکمل های Pre-workout، افزایش میزان نیتریک اکساید موجود در بدن می باشد که می تواند به گشاد کردن عروق جهت جریان بهتر خون و در نتیجه افزایش توانایی جهت انتقال مواد مغذی و انرژی به عضلات شود.
مواد تشکیل دهنده ی مکمل C4 Ripped شامل 1 گرم Ripped Blend و 371 میلی گرم Explosive energy blend در هر سروینگ می باشد. اندازه ی یک اسکوپ حدود 6 گرم می باشد که برخی از ترکیبات اصلی این مکمل در زیر عنوان شده است.  

- بتا آلانین با 1.6 گرم در هر سروینگ در رفع خستگی عضله موثر است.
- Arginine AKG: در ساخت عضله کاربرد دارد.
-L- carnitine Tartarate: که در چربی سوزی، کاهش اشتها و افزایش انرژی موثر می باشد.
-Green coffee Bean Extract: در تامین انرژی و چربی سوزی
-: Coleus Forskohlii سطح تستسترون بدن را بالا برده، در چربی سوزی موثر می باشد.
- Capsimax® Cayenne: چربی را به انرژی تبدیل می کند.

برای خرید مکمل C4 Cellucor Ripped اینجا کلیک کنید.

Beta-Alanine: بتا آلانین در کنار ال کارنوزین، امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در داخل بدن، کارنوزین به عنوان یک خنثی کننده اسید لاکتیک، تنظیم کننده آنزیم، و نیز آنتی اکسیدان عمل می کند. برای یک بدن ساز، بالا بودن سطوح کارنوزین یعنی استقامت و نیروی بیشتر به خصوص در مواقعی که فعالیت بدن به علت خستگی عضلات کاهش می یابد. لذا کارنوزین برای ورزشکاران بسیار مهم می باشد. ولی از آنجا که کارنوزین قبل از وارد شدن به عضله در مقادیر بالا در داخل بدن  توسط کارنوزیناز، تغییر می یابد، امکان استفاده از آن به این راحتی نمی باشد. خوشبختانه وجود بتا آلانین این مشکل را حل کرده است. زمانی که با هیستیدین ترکیب می شود، بتا آلانین می تواند در بدن به کارنوزین تبدیل شود. در واقع در بالا بردن سطح کارنوزین داخل سلولی بسیار مهم است.

چرا مصرف بتا آلانین سبب خارش و یا احساس گز گز نوک انگشتان دست می شود؟
در صورت مصرف بتا آلانین، مطمئنا این حالت را حس خواهید کرد. بسته به شرایط بدنی هر فردی، می تواند از یک حس گرم تا حالت خارش نا خوشایند متغیر باشد. این حالت ایجاد شده کاملا طبیعی بوده و دلیل آن این است که یک گیرنده پروتئین موجود در نورون های عصبی نزدیک پوست، با شناسایی بتا آلانین، دچار شوک نسبی شده و این واکنش را از خود نشان می دهد.
بتا آلانین عضله سازی نمی کند و باعث افزایش قدرت نمی شود ولی می تواند باعث افزایش استقامت بدن از طریق خنثی کردن اسید لاکتیک تولید شده در عضلات شود.

Arginine AKG: آرژینین آلفا-کتوگلوتارات، یک ترکیب اصلی در بسیاری از مکمل های قبل تمرین (Pre-workout) می باشد که حجم سلول را افزایش می دهد. این ترکیب آمینواسیدی نشان داده است که می تواند انتقال خون، اکسیژن و مواد مغذی را به عضلات در حین تمرین را تسریع بخشد. این ترکیب انتقال ال آرژینین را در مسیرهای متابولیکی نیز تقویت می کند. با اینکه آرژینین آلفا کتوگلوتارات توسط ورزشکاران قدرتی و بدن سازان جهت افزایش حجم عضله و برداشت مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرد، اما امروزه توسط ورزشکاران استقامتی نیز استفاده می شود. به عنوان یک مکمل گشاد کننده عروق شناخته می شود، یعنی عروق خونی را در بدن گشاد می کند که این عمل گشاد کنندگی به انتقال اکسیژن به عضلات کمک کرده، لذا فعالیت فیزیکی یک ورزشکار را بالا می برد.

Capsimax® Cayenne (Capsicum Annuum) fruit Extract: فلفل های cayenne به عنوان یک فلفل قرمز، از گونه های capsicum annum  تهیه می شود. ترکیب اصلی آن کاپسایسین بوده (عامل اصلی طعم تند). این ترکیب با 3 مکانیسم قابل انجام است.

®(Capsimax): این فرم cayenne ، کاپسایسین را به فرم دانه های کنترل شده آزاد می کند که مانع ایجاد حالت های سوزش شکمی می شود.

- ترموژنز را بالا می برد (تولید حرارت): بطورکلی با تحریک کاتکول آمین ها به مانند اپی نفرین و نوراپی نفرین که در چربی سوزی موثر می باشند، میزان حرارت تولید شده را افزایش می دهند.
- کاپسایسین می تواند اکسیداسیون چربی را بالا ببرد: بدن را جهت مصرف کربوهیدرات کمتر و چربی بیشتر جهت تولید انرژی تحریک می کند.
- می تواند میزان کالری را کاهش دهد: از طریق عمل اکسید کردن چربی و کاهش اشتها.

Coleus forskohlii root extract: ترکیب استخراج شده از ریشه گیاه coleus می باشد. از زمان های قدیم در درمان بیماری های قلبی بخصوص آنژین و در درمان بیماری فشار خون بالا، همچنین اختلالات تنفسی به مانند آسم مورد استفاده قرار می گیرد.
- چربی های ذخیره شده را تحریک کرده ، چربی سوزی را افزایش می دهد.
- افزایش ترموژنز (بالا بردن حرارت)
- افزایش حجم عضلانی بدن
- کاهش فشار خون
- کاهش عفونت های مجاری ادراری

دلیل اصلی مصرف این مکمل جهت کاهش وزن می باشد. همچنین تنظیم سطح تستسترون در کاهش وزن نیز مهم می باشد. افرادی که چاق هستند، میزان استروژن درون بدنشان بالا می باشد. لذا با کنترل آن ، کاهش وزن بسیار راحتتر می شود.

Green coffee Extract : عصاره دانه ی چای سبز حاوی مقادیری کافئین می باشد. برخی مطالعات نشان داده است که کافئین می تواند متابولیسم را تا 3 الی 11% بالا ببرد ، ماده ی موثره ی آن کلروژنیک اسید می باشد. در برخی مطالعات حیوانی عنوان شده است که عصاره ی چای سبز میزان جذب کربوهیدرات ها را از دستگاه گوارش کاهش داده که می تواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد.

Vitamin C : زمانی که ویتامین C مصرف می کنید و آن تبدیل به سروتونین می شود، این عمل، آزاد شدن کورتیزول را کاهش می دهد و از آنجا که کورتیزول با میوستاتین (مولکولی که به بدن دستور شکستن عضله را صادر می کند)، در ارتباط می باشد، لذا نیاز به مصرف ویتامین C بیش از پیش احساس می شود. کورتیزول همچنین تولید تستسترون را مهار کرده و لذا مصرف ویتامین C می تواند سطوح تستسترون را تنظیم و فرایند سوخت و ساز را بالا ببرد.

L-Carnitine: به انتقال چربی بخصوص اسیدهای چرب زنجیره بلند، به درون میتوکندری سلول ها کمک می کند. (میتوکندری را می‌توان موتورخانه یاخته‌های بدن دانست. در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از یاخته‌ها تولید می‌شود). ال کارنیتین در این محل، اکسیده شده و به عنوان سوخت جهت تولید ATP عمل می کند. ال کارنیتین این عمل سلولی را در حین تمرین و استراحت انجام می دهد ولی تحقیقات نشان داده است که در حین تمرین های سنگین موثرتر می باشد.

Caffeine: کافئین می تواند سیستم عصب مرکزی را تحریک کرده، سطح هورمون اپی نفرین را بالا ببرد. هر دو این فعالیت ها در شکستن چربی موثر می باشند. با آنکه به تنهایی در چربی سوزی تاثیر چشمگیری ندارد، جهت بهترین اثربخشی توصیه می شود که با یک برنامه ی ورزشی مناسب همراه باشد.
1)کافئین می تواند فعالیت لیپولیز (شکسته شدن چربی) را تسریع کند.
2)کافئین می تواند ترموژنز (افزایش حرارت بدن) را بالا ببرد. این حالت در افرادی که روزانه حدود 300 میلی گرم کافئین مصرف می کنند، مشاهده می شود.

L-tyrosine: می تواند سطوح دوپامین، آدرنالین و نورآدرنالین را در مواقع لزوم بالا ببرد.

نحوه ی مصرف محصول:
1 اسکوپ (6 گرم) از C4 ripped با 200 میلی لیتر آب حل کرده و 20 الی 30 دقیقه قبل تمرین مصرف نمایید. زمانی که تحمل محصول حاصل شد و باز به دنبال یک افزایش انرژی می باشید، می توانید 1 اسکوپ دیگر از مکمل را نیز مصرف نمایید. مصرف بیشتر از 2 اسکوپ در روز توصیه نمی شود.

موارد منع مصرف:
- این مکمل تنها در افراد سالم بدون بیماری زمینه ای و بالای 18 سال قابل مصرف می باشد.
- در خانم های باردار و یا شیرده منع مصرف دارد.
- در صورتی که از هر یک از داروهای زیر استفاده می کنید، قبل مصرف این مکمل با پزشک مشورت نمایید.
- ضد افسردگی MAOI و یا SSRI – ضدانعقاد های خون – NSAIDS (ضدالتهاب های غیراستروئیدی) – پزودوافدرین – حتی در صورت داشتن بیماری های زمینه ای (بالا یا پایین بودن فشار خون – دیابت – گلوکوم – اضطراب – تشنج – آریتمی – ایست قلبی و یا بیماری های قلبی، کبدی، کلیوی و تیروئیدی و اختلالات ادراری).
- این مکمل حاوی کافئین بوده و نباید توسط افرادی که نمی خواهند کافئین در رژیم روزانه خود داشته باشند مصرف شود. همچنین نباید با مکمل های کافئینی دیگر نیز ترکیب شود.
- 2 هفته قبل از انجام عمل جراحی مصرف این مکمل قطع شود.
- در صورت بروز هرگونه عارضه، در اسرع وقت مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

نتیجه گیری:
درصورتی که به دنبال یک مکمل قبل تمرین (Pre-workout) فاقد کراتین هستید که دارای ترکیبات چربی سوزی موثر باشد، cellucor ripped بهترین انتخاب بوده، که Explosive Energy Blend آن در بالا بردن میزان انرژی در طول تمرین و  Ripped Blend در از بین رفتن چربی اضافی موثر می باشد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )