رپورتاژ- عفونت های ریوی، موضوعی که اخیرا توجه بیشتری را به خود جلب کرد

رپورتاژ- عفونت های ریوی، موضوعی که اخیرا توجه بیشتری را به خود جلب کرد

با مطالعه این متن با مکملی آشنا شوید که به درمان عفونت ها و التهابات ریه کمک می کند.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

04 تیر 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

04 تیر 1399

2K

eye icon

رپورتاژ- عفونت های ریوی، موضوعی که اخیرا توجه بیشتری را به خود جلب کرد

تا قبل از شیوع کرونا، جوامع بشری بسیار کمتر از حال حاضر به وضع سلامت خود خصوصا پاک بودن هوای استنشاقی توجه می کردند. عفونت های ریوی مخصوصا سرطان ریه، از جمله کشنده ترین و رایج ترین بیماری های قرن حاضر است و علت آن هوای آلوده، مصرف سیگار و عفونت های باکتریایی و ویروسی می باشند. محصول Deep Lung Support با همراه داشتن فرآورده های طبیعی که در جهت درمان عفونت ها و التهابات ریه تاثیر بسزایی دارند، به عنوان دارویی جهت پیشگیری و هم درمان این عارضه ها مصرف می گردد. 
تمرکز این دارو با آزادسازی مواد موثره ی موجود در فرآورده ها، کاهش همزمان التهاب و افزایش قدرت سیستم ایمنی ریه می باشد. 

برای مشاهده مکمل دیپ لانگ ساپورت اینجا کلیک کنید.

Andrographis paniculata:
گیاه فوق العاده پر کاربرد در پزشکی شرقی که معروف به پادشاه تلخ ها یا king of bitters بوده است. آندروگرافیس پانیکولاتا باعث آزاد شدن ماده ی موثره ی آندروگرافولید در بدن می گردد که این ماده، با هدف قرار دادن استرس اکسیداتیو، باعث کاهش و سرکوب آن می گردند. آندروگرافولید باعث کاهش فعالیت فاکتورهای استرس اکسیداتیو در بدن می شود و رادیکال های آزاد را مسدود می نماید.
آندروگرافولید همچنین باعث جلوگیری از فعالیت و تکثیر ویروس ها در سلول می شود، به این طریق که پروتئین های مورد نیاز ویروس برای تکثیر را مسدود کرده و گیرنده های طیف وسیعی از ویروس های انسانی را هم از کار می اندازد. حضور آندروگرافولید در بدن برای درمان عفونت های ویروسی بسیار کمک کنده می باشد.

Echinacea purpurea:
اکیناسه هم گیاه بومی شرق آسیا می باشد که باعث آزادسازی مواد موثره ای از جمله آلکیلامید ها و کافئیک اسید ها می شود. به کمک این مواد موثره، اکیناسه خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ایمنی زایی چشمگیری دارد. 
اکیناسه با مسدود کردن دسترسی ویروس به گیرنده های سطح سلول، از طریق بستن راه پروتئین هایی به نام نورآمینیداز ها، سبب از کار افتادن ویروس می گردند. اکیناسه همچنین خاصیت ضد باکتریایی قوی دارد و مانع تشکیل کلونی های باکتریایی در ریه می گردد. این خاصیت به کمک آزادسازی ترکیبات شیمیایی خاص اکیناسه انجام می شود. مطالعات اثبات کردند که این ترکیبات شیمیایی به طور همزمان، باعث تنظیم سطح طبیعی گلبول های سفید در بدن افراد می گردند تا از دچار شدن به بیماری و ضعف افراد جلوگیری کند.

 Eriobotrya japonica:
این گیاه به نام loquat مشهور است و خاصیت ضد التهابی قوی برای بدن افرادی که در معرض دود و آلودگی و یا عفونت هستند دارد. 
اریوبوتریا با آزاد سازی مواد شیمیایی طبیعی در بدن، از جمله تریترپن اسید ها سبب مسدود کردن سنتز و افزایش میزان فاکتور های التهابی می گردد. همان گونه که میدانیم، بالا بودن التهاب در افراد مبتلا به بیماری های ریوی، عامل اصلی مرگ و میر می باشد. تریترپن اسید ها با کاهش میزان اینترلوکین های التهابی، باعث از بین رفتن التهاب بدن پس از یک دوره مصرف به میزان لازم می گردد. 

 Fritillaria cirrhosa:
این فرآورده ی طبیعی هم با آزاد سازی مواد موثره ی شیمیایی باعث کاهش سرفه های مزمن می گردد. ایمپرالین ها که از این گیاه آزاد می گردند، سبب کاهش میزان پروتئین های تولید کننده ی فاکتور های التهابی می شوند و همزمان بر کاهش علائم بیماری COPD در افراد مبتلا هم اثر می گذارند. 
تنگی نفس که از علائم عارضه های نام برده شده بود، بر اثر به هم خوردن نظم مولکول های خاصی در ریه بوجود می آید، ایمپرالین ها با برقرار کردن این نظم، به جلوگیری از آسیب بافت ریه و رفع علائم تنگی نفس کمک می کنند. 

Olea europaea: 
این گیاه همان برگ درخت زیتون می باشد که باعث آزاد شدن ماده ی موثره ای به نام اولئوروپین در بدن می گردد. اولئوروپین دارای فعالیت ضد باکتری بوده و مانع تشکیل کلونی باکتری های آسیب رسان به بافت ریه می گردد. اولئوروپین به دلیل خاصیت ضد التهابی،  می تواند در درمان التهابات منجر به آسم و COPD هم موثر باشد.

Scutellaria baicalensis:
فرآورده ی طبیعی اسکوتالریا هم به عنوان یک فاکتور قوی بر علیه التهاب های ریوی و عفونت های ویروسی آن عمل می کند. اسکوتلاریا با آزادسازی ماده موثره ی بایکالین قدرت تقویت سیستم ایمنی را هم داراست. بایکالین با افزایش سطح سلول های دفاعی بدن، که توان مبارزه با ویروس ها را دارند، به عنوان یک داروی ضد ویروسی قوی شناخته می شود. بایکالین همچنین می تواند باعث مسدود شدن مسیر های منجر به تولید رادیکال های آزاد و ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن بشود. بدین ترتیب یک خاصیت ضد التهابی قوی هم از طریق فرآیند آنتی اکسیدانی خود دارد.

Taraxacum officinale:
این گیاه در کمپلکس ضد ویروس های طبیعی Deep lung support قرار گرفته و با مسدود کردن فاکتورهای رونویسی و ترجمه ی ویروس، باعث جلوگیری از تولید پروتئین های مورد نظر ویروس می گردد. تاراکساکوم به دلیل قدرت نفوذ در واکنش های پیچیده ی سلول ها حین پاسخ به عامل التهابی، در چندین نقطه ی مسیر القای تولید فاکتور التهابی اختلال ایجاد می کند و نمی گذارد شدت التهاب بالا برود. 
به همین دلیل در عفونت های ثانویه ی ریوی که عموما منجر به التهاب و یا موارد مشابه می گردند، می تواند از سلامت بافت ریه محافظت کرده و مانع کاهش توان عملکرد این دستگاه می گردد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )