Biotech AFTER یک مکمل کامل برای ریکاوری

Biotech AFTER یک مکمل کامل برای ریکاوری

در این مقاله از مجله داروکده درباره مکمل Biotech AFTER و تاثیر آن بر بدن ورزشکار بخوانید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 بهمن 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 بهمن 1397

5K

eye icon

Biotech AFTER یک مکمل کامل برای ریکاوری

در طی یک تمرین سنگین، مقدار زیادی کالری مصرف می شود. لذا نیاز است که انرژی از دست رفته را جبران کرد، در غیر این صورت، بدن جهت جبران آن، عضلات بدن (همان عضلاتی که جهت ساخت آنها، انجام فعالیت های سنگین لازم است) را می شکند.
جایگزینی مواد مغذی، مواد معدنی و نمک هایی که در طی تمرین از دست می دهید جهت رشد عضلات و بازسازی آنها لازم و ضروری می باشد. لذا بسیار مهم است که بدانید از چه مکملی در این بازه زمانی استفاده نمایید. در نتیجه به پروتئین، کربوهیدرات و بسیاری از مواد مغذی نیاز خواهید داشت.

مکمل AFTER یک مکمل ترکیبی و طعم دار به فرم پودر بوده که تقریبا تمامی مواد قندی ضروری و فعال که بدن بعد از یک تمرین به آن نیاز دارد را داراست. این مکمل حاوی، آمینواسیدهای ضروری، قند و کربوهیدرات های کمپلکس، ویتامین ها و مواد مغذی بوده که بر متابولیسم این مواد تاثیر گذاشته و سبب فعالیت بهتر عضلات می گردد. به عنوان مثال کرومیوم، سبب حفظ سطوح قند خون می شود. این فرمولاسیون حاوی روی (+Zn2) بوده که در سنتز طبیعی پروتئین و متابولیسم کربوهیدرات نقش دارد. مواد تشکیل دهنده همچنین شامل ویتامین C ،B12 ،B6 که ترکیب این 3 ماده به همراه هم سبب کاهش خستگی و ضعف شده و در عین حال فعالیت عادی سیستم عصبی را نیز پشتیبانی می کنند.

برای مشاهده مکمل AFTER بر روی نام آنها کلیک کنید.

هر سروینگ (21 گرم) AFTER حاوی:
- 4000 میلی گرم BCAA با نسبت 2.1.1:
2000  میلی گرم Leucine
1000 میلی گرم Isoleucine
1000 میلی گرم Valine

- 5930 میلی گرم  گلوتامین کمپلکس (Glutamine Complex)

- 2820 میلی گرم کراتین

- 5.3 گرم کربوهیدرات

- 330 میلی گرم Ca-HMB:
هیدروکسی بتا متیل بوتیرات یا همان HMB توسط بدن جهت حفاظت و ترمیم بافت عضله لازم می باشد. این عمل را با کاهش سرعت شکست پروتئین و افزایش سنتز پروتئین و همچنین با حفظ استحکام سلول های عضلانی  انجام می دهد.

- 4 ویتامین + 4 ماده معدنی شامل:
B6، B9 ،B12،Vit C
کلسیم، منیزیم، روی، کروم

- (66 میلی گرم در 1 سروینگ): Rhodiola Rosea Extract
این گیاه بومی روسیه و مناطق اسکاندیناوی می باشد. این گیاه با نام های دیگری همچون
Golden root،Roseroot، King’s Crown،Rosewort،Arctic root شناخته می شود و دارای خواص ضد استرس، ضد افسردگی و ضد التهابی می باشد.
مزایای Rhodiola Rosea در ورزشکاران:
- افزایش فعالیت ورزشی
- افزایش استقامت ورزشی
- خستگی روانی و فیزیکی را به تاخیر می اندازد.
- دارای خواص آنتی اکسیدانی
- هوشیاری را افزایش می دهد.
- اکسیژن رسانی رابه سلول ها افزایش می دهد.
- زمان بازسازی عضله را بعد از تمرین سنگین کاهش می دهد.

- L-Phenylalanine: (فنیل الانین)
یک آمینواسید ضروری می باشد که در غذاهای پرپروتئینی به مانند گوشت، لبنیات و سویا یافت می شود. این آمینواسید در بدن به آمینوسید ال-تیروزین تغییر می کند. ال-تیروزین مسئول ساخت پروتئین های خاص می باشد (هورمون های تیروئید و مواد شیمیایی مغزی). کمبود این آمینواسید سبب اختلال در حافظه و خلق و خو می گردد.

- L-Lysine: (ال لیزین)
یکی از 8 آمینواسید ضروری می باشد که توسط بدن ساخته نمی شود. این آمینواسید، رشد و تشکیل بافت استخوانی، افزایش جذب کلسیم، حفظ تعادل نیتروژنی در بدن و تامین سیستم ایمنی سالم می باشد. ال لایزین برای تشکیل کلاژن لازم و ضروری می باشد.

- L- Methionine (ال متیونین)
متیونین یک آمینواسید ضروری سولفوری می باشد که نیاز است که از مواد غذایی و یا مکمل تامین شود. این آمینواسید سبب ساخت (SAMe) شده که می تواند خلق و خو را بالا برده و سلامتی بافت را تامین کند. همچنین ال متیونین یک انتقال دهنده سلنیوم در بدن می باشد.

-L-Tryptophan (ال تریپتوفان)
ال تریپتوفان یک آمینواسید ضروری بوده  که توسط بدن تولید نشده و از طریق مواد غذایی قابل تهیه می باشد. ال تریپتوفان به سروتونین (یک انتقال دهنده ی عصبی که می تواند خواب، اشتهاو خلق و خو را کنترل کند) تبدیل می شود. سطوح پایین سروتونین در مغز بخاطر اختلالات خواب و کمبود سلامت روحی روانی می باشد. لذا مصرف ال تریپتوفان می تواند سطوح سروتونین را بالا برده و سبب بهبود خلق و افزایش میزان استراحت گردد.

- Alpha Lipoic Acid : (آلفا لیپوئیک اسید)
این ترکیب می تواند توانایی بدن را در استفاده از انسولین خود جهت کاهش قند خون در افرادی با دیابت تیپ 2 افزایش دهد. همچنین  ALAمی تواند علایم نوروپاتی و اسیب عصبی ناشی از دیابت را کاهش دهد.

نیاز به آمینواسیدها و بخصوص BCAA:
پروتئین ها مهمترین ترکیبات تشکیل دهنده ی سلول های زنده می باشند و از سوی دیگر آمینو اسیدها، بلوک های تشکیل دهنده ی این پروتئین ها می باشند. برخی از آمینواسیدها به مانند آمینواسیدهای غیر ضروری توسط خود بدن ساخته می شوند در صورتی که امینواسیدهای ضروری با مصرف غذا بدست می آیند. آمینواسید ها و پروتئین هایی که همین آمینواسیدها تشکیل می دهند برای برخی فرایندهای متابولیکی لازم و ضروری می باشند. آمینواسیدها نقش بسیار مهمی را در تولید هورمون ها، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها بازی می کنند. همچنین به عنوان منبع انرژی عمل می کنند. غذاهای با منبع حیوانی، غنی ترین منبع از آمینواسیدهای ضروری بوده در صورتی که غذاهای با منبع گیاهی معمولا شامل آنها نمی شود.
BCAA ها یا آمینواسیدهای شاخه دار یک دسته ی خاصی از آمینواسیدها می باشند. سه آمینواسید لوسین، ایزولوسین و والین نقش حیاتی را درساخت عضله بازی می کنند. به همین دلیل بازسازی هر 3 آمینواسید به طور مرتب ضروری و واجب بوده زیرا که بدن توانایی تولید آنها را ندارد.

بهترین زمان مصرف:
بلافاصله بعد تمرین های قدرتی و استقامتی
جهت حفظ عضله و بازسازی سریعتر عضله بخصوص در افرادی که ورزش های رزمی انجام می دهند.

نحوه مصرف:
یک سروینگ (21 گرم معادل 2 اسکوپ) را با 300 میلی لیتر آب حل کرده و بلافاصله بعد تمرین میل نمایید. در روزهای غیر تمرین یک وعده ظهر ها مصرف شود. از شیکر برای حل کردن استفاده نمایید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )