سالیراویرا اولین داروی 4 جزئی پیشگیری، درمان کرونا و بهبود پساکرونا

سالیراویرا اولین داروی 4 جزئی پیشگیری، درمان کرونا و بهبود پساکرونا

در این مطلب از مجله داروکده با داروی گیاهی 4 جزئی سالیراویرا آشنا شوید. این دارو امیدهای زیادی را برای کنترل بیماری کرونا و حتی بیماری های مشابه به وجود آورده است.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 خرداد 1400

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 خرداد 1400

5K

eye icon

سالیراویرا اولین داروی 4 جزئی پیشگیری، درمان کرونا و بهبود پساکرونا

"سالیراویرا" داروی متفاوتی است که توسط مجموعه ای از پژوهشگران ایرانی در شرکت دانش بنیان میم دارو تولید شده. این دارو ترکیبی از شش گیاه دارویی است که در فرم های مختلف و به صورت اسپری بینی، دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی تولید شده و امروز دوشنبه 17 خرداد 1400 با حضور مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد. این دارو امیدهای زیادی را برای کنترل بیماری کرونا و حتی بیماری های مشابه به وجود آورده است.

برای مشاهده و خرید پک سالیراویرا اینجا کلیک کنید.

تولید این دارو در فرم های مختلف باعث می شود تا زیست فراهمی دارو در بافت های هدف بیشتر شده و تاثیر ترکیبات گیاهی در از بین بردن ویروس های تنفسی و کاهش علائم بیماری بهتر نمایان شود.

سالیراویرا یک داروی گیاهی و طبیعی می باشد که از مجموعه شش گیاه دارویی شیرین بیان، سرخارگل، جینسینگ، زوفا، ریواس و رزماری تشکیل شده است. تحقیقات مختلف اثر گذاری هر کدام از این ترکیبات را در تقویت سیستم ایمنی و کاهش علائم بیماری های تنفسی نشان داده است. کارآزمایی بالینی مربوط به اثرگذاری این دارو  با رعایت تمام اصول علمی در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شده است و نتایج این کارآزمایی نشان دهنده اثربخشی خوب و چشمگیر این دارو در کاهش علائم  بهبود بیماران مبتلا به کرونا بوده است. در این کارآزمایی بالینی که روی 176 بیمار مبتلا به کووید 19 مراجعه کننده به بیمارستان امام خمینی تهران انجام شد، میزان کاهش بار ویروسی بعد از 4 و 8 روز استفاده از داروی سالیراویرا مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شد که مصرف داروی سالیراویرا موجب کاهش 60 درصدی بار ویروس در فرد مبتلا بعد از 8 روز می گردد. همچنین میانگین دوره بیماری کرونا که در مبتلایانی که داروی سالیراویرا مصرف نکرده بودند به صورت میانگین 15 روز بوده که مصرف داروی سالیراویرا موجب کاهش طول مدت درمان به 8 روز گردید.

رمضانی مدیر عامل شرکت میم دارو با بیان اینکه این دارو در حال حاضر کد اخلاق از دانشگاه علوم پزشکی و مجوز سازمان غذا و دارو را برای ورود به بازار، دریافت کرده است، گفت: در هفته های آینده برای دریافت مجوز استاندارد در اروپا نیز این دارو از سوی شرکت ارایه خواهد شد.
برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا، استفاده همزمان و موازی هر چهار فرم دارویی سالیراویرا توصیه می شود.

بیمار مبتلا به کرونا بایستی به مدت 8 روز چهار فرم دارویی سالیراویرا را مصرف نماید:
قرص خوراکی: هر شش ساعت یک عدد
اسپری بینی: هر چهار ساعت یک بار و در هر مرحله یک پاف اسپری بینی در هر حفره بینی، در فاصله زمانی 8 صبح تا 12 شب.
اسپری دهانی: هر چهار ساعت یک بار و در هر مرحله دو پاف اسپری دهانی، در فاصله زمانی 8 صبح تا 12 شب.
بخور سالیراویرا: روزانه دو مرتبه

قرص خوراکی این دارو از طریق دستگاه گوارشی جذب شده و اسپری بینی این دارو نیز در شبکه مویرگی بینی جذب می شود، اما اسپری دهانی سالیراویرا فرمی است که چندان متداول نیست. این فرم دارویی به صورت موضعی در ناحیه حلق اثر کرده و از طریق مخاط دهانی قابلیت جذب سیستمی دارد. 

شما می توانید جهت تهیه داروی سالیراویرا به داروخانه مرکزی جمالزاده به آدرس : تهران , خیابان جمالزاده شمالی , 200 متر بالاتر از خیابان فرصت , نبش کوچه یزدان شناس مراجعه نمایید . همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02152862000 (داخلی 1) تماس حاصل فرمایید .

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )