تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد مغزی با مولتی ویتامین مینرال ایمو تامین

تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد مغزی با مولتی ویتامین مینرال ایمو تامین

با مطالعه این مطلب با مولتی ویتامین مینرال ایمو تامین و تاثیرات آن بر تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد مغزی آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

16 شهریور 1400

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

16 شهریور 1400

3K

eye icon

تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد مغزی با مولتی ویتامین مینرال ایمو تامین

دریافت ویتامین ها و مواد معدنی از طریق رژیم غذایی ضروری است. از طرفی، با توجه به سبک زندگی پر تنش و مواجهه ی روزانه با عوامل مختلف استرس زا استفاده از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع که جوابگوی تمامی نیاز های بدن به ریزمغذی ها باشد، همیشه امکان پذیر نیست. همچنین، با شیوع ویروس COVID-19، اهمیت تامین ویتامین ها و املاح و ارتقای عملکرد سیستم ایمنی دو چندان شده است. در صورتی که ویتامین ها و مواد معدنی از طریق رژیم غذایی تامین نمی شود، می بایست از مکمل های مولتی ویتامین و مینرال استفاده کرد. زیرا عدم دریافت کافی این مواد مغذی ارزشمند با افزایش احتمال ابتلا به انواع بیماری های حاد و مزمن همراه است. همچنین کاهش سطح انرژی بدن، افت عملکرد مغذی، کاهش تمرکز و ضعف سیستم ایمنی می تواند از علائم کمبود این مواد مغذی باشد. در این میان ویتامین های گروه ب، ویتامین ث، زینک و آهن در تقویت سیستم ایمنی و سطح انرژی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

شربت ایمو تامین یک مکمل مولتی ویتامین مینرال بوده که علاوه بر تامین ویتامین ها و املاح حاوی اسید آمینه ی لیزین، عصاره های گیاهی جینکوبیلوبا، سالسپاری و توس می باشد. عصاره جینکوبیلوبا موجود در این مکمل از سیستم عصبی محافظت کرده و در جلوگیری از اختلالاتی مانند آلزایمر موثر است. بعلاوه، عصاره برگ توس نیز خاصیت ضد میکروبی دارد. از این رو، این مکمل در مقایسه با سایر مکمل های مولتی ویتامین به تقویت حافظه و تقویت سیستم ایمنی نیز به طور موثری کمک می کند. شربت 200 میلی لیتری ایموتامین هلثیکا فاقد رنگ، قند و طعم دهنده بوده و با طعم طبیعی مالت است. 
این مکمل حاوی ویتامین های گروه ب، ویتامین ث، مواد معدنی، آمینواسید لیزین، عصاره های گیاهی جینکوبیلوبا، سالسپاری و توس است. هر یک از این ریزمغذی ها، اهمیت ویژه برخوردارند، که در ذیل بیشتر در مورد نقش هر یک از این ریزمغذی ها صحبت خواهیم کرد.

شما می توانید برای خرید و مشاهده شربت ایمو تامین اینجا کلیک کنید.

ویتامین ث
ویتامین ث یک ماده ی مغذی ضروری برای بدن می باشد که علاوه بر نقشی که در ساخت پروتئین ها از جمله کلاژن، انتقال دهنده های عصبی و سلامت پوست دارد، در تقویت سیستم ایمنی نقش عمده ایفا می کند. این ویتامین با تقویت لایه های پوستی از ورود عوامل بیماری زا به بدن جلوگیری می کند، در کاهش التهاب بدن نقش دارد، به تولید گلبول های سفید، تقویت توانایی میکروب کشی این سلول ها و محافظت از آنها در برابر آسیب و تخریب نقش دارد.
مصرف ویتامین ث قبل از ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی می تواند مدت و شدت این عفونت ها را کاهش دهد. همچنین در زمان مرگ سلول به پاکسازی سلول قدیمی و جایگزینی سلول های جدید در سیستم ایمنی کمک می کند.

لیزین
لیزین یک آمینواسید ضروری می باشد که که فواید مختلفی برای بدن دارد. این آمینو اسید در کاهش احساس خستگی و مقاومت فرد در برابر استرس نقش دارد. همچنین می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و رشد ویروس ها را کند یا متوقف سازد.

ویتامین ب1
ویتامین های گروه ب به ویتامین های ضد استرس معروف هستند. تیامین یا ب1 یکی از ویتامین های این گروه می باشد که با تقویت سیستم ایمنی و تولید انرژی مقاومت بدن را در برابر استرس بهبود می بخشد. همچنین تیامین جهت عملکرد صحیح سلول های مغز و اعصاب ضروری بوده و کمبود آن می تواند با از دست دادن حافظه و افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر همراه باشد.

ویتامین ب2
ریبوفلاوین در فرایندهای تولید انرژی، عملکرد سلولی، رشد و تمایز سلولی، متابولیسم چربی ها، داروها و استروئید ها نقش دارد و به همین علت تأمین ویتامین ب 2 مورد نیاز بدن برای تمام ارگان های بدن از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویتامین ب3
ویتامین ب3 عمدتاً در متابولیسم و تولید انرژی در تمام سلول ها نقش دارد. این ویتامین همچنین برای حفظ یکپارچگی ژنوم و کنترل بیان ژن نیز مورد نیاز است.
ویتامین ب3 با ایجاد واسطه های سلولی می تواند از فعال سازی سلول های التهابی، تخریب DNA و مرگ سلولی جلوگیری کند و با کاهش التهاب و آسیب به ریه به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

ویتامین ب6
کمبود ویتامین ب6  می تواند منجر به کاهش تولید گلبول های سفید خون از جمله سلول های T و آنتی بادی های مورد نیاز برای مبارزه با عفونت ها شده و سیستم ایمنی را مختل کند. دریافت مناسب این ویتامین عملکرد سیستم ایمنی و پاسخ ایمنی را در بدن تنظیم می کند. همچنین ب6 به ساخت پروتئین اینترلوکین 2 کمک می کند و عملکرد گلبول های سفید خون را تقویت می نماید.

اسیدفولیک
اسید فولیک برای سلامتی ضروری است. فولات برای تولید و نگهداری سلول های بدن و ساخت و ترمیم DNA ضروری بوده و از تغییر DNA که منجر به سرطان می شود جلوگیری می کند.
سطح ناکافی این ویتامین می تواند از طریق تاثیر بر اسید نوکلئیک و سنتز پروتئین پاسخ ایمنی را کاهش دهد.

ویتامین ب12
ب12 نیز برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود متیل کوبالامین که شکلی از ویتامین ب12 است، به عنوان کوفاکتور برای سنتز پورین ها و پیریمیدین ها (ترکیباتی که در ساختار DNA یا ماده ژنتیکی شرکت دارند) در همه سلول ها از جمله سیستم ایمنی ضروری است.
کمبود B12 با کاهش نوعی از گلبول های سفید به نام سلول های کشنده طبیعی (سلول های T) همراه است.

پانتوتنیک اسید
ویتامین ب5 به عنوان یک ویتامین ضد استرس شناخته می شود. این ویتامین از طریق تحریک تولید سایتوکاین ها توانایی تنظیم ایمنی بدن را دارد و می تواند در کاهش التهاب و ارتقای سیستم ایمنی نقش داشته باشد.
کمبود این ویتامین منجر به کاهش تولید کورتیزول، افزایش درد آرتروز، درد عضلانی، خستگی، سردرد، افسردگی و بی خوابی می شود.

آهن
کمبود آهن بر ظرفیت پاسخ ایمنی تاثیر می گذارد. نقش آهن در تکثیر و بلوغ سلول های ایمنی بدن به ویژه لنفوسیت ها و پاسخ ایمنی به عفونت ها با اهمیت است.

زینک
روی یکی از عناصر ضروری برای بدن و تکامل سلول های ایمنی بوده و  برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی ضروری است. کمبود روی باعث کاهش توانایی سیستم ایمنی در پاسخ به عوامل بیماری زا و ایجاد عفونت و بیماری می شود. 
مصرف مکمل زینک می تواند به  تحریک سلول های ایمنی و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند. برای مثال، بسیاری مطالعات ثابت کرده اند که، مصرف زینک در دوران بیماری می تواند طول مدت سرماخوردگی های رایج را کاهش دهد. علاوه بر این، مکمل زینک می تواند به طور چشمگیری خطر عفونت ها و پاسخ ایمنی را در افراد بزرگسال بهبود ببخشد. روی از طریق کاهش تکثیر یا کاهش اتصال ویروس به مخاط ناحیه حلق می تواند در کاهش ابتلا به بیماری سرماخوردگی موثر باشد.

ید
ید یک ماده معدنی است که برای اطمینان از عملکرد صحیح تیروئید در رژیم غذایی مورد نیاز است. هورمون های تیروئید در طیف وسیعی از عملکردهای بدن از جمله متابولیسم، سلامت استخوان، پاسخ ایمنی و ایجاد سیستم عصبی مرکزی (CNS) نقش مهمی دارند. بنابراین دریافت میزان مناسب ید برای تولید هورمون های تیروئید و در نتیجه این اعمال اساسی از جمله حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است.

عصاره ی جینکوبیلوبا
گیاه جینکوبیلوبا برای تقویت حافظه، دمانس، اختلالات شناختی و آلزایمر به کار می رود. برگ های درخت جینکوبیلوبا غنی از آنتی اکسیدان های فلاوونوئید می باشد که باعث بهبود جریان خون در مغز و تقویت حافظه می گردد. در واقع ترکیبات فعال موجود در این گیاه از سلول های عصبی در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع مرگ این سلول ها می شود.

عصاره ی برگ توس
عصاره ی برگ توس حاوی ترکیبات فعال زیستی مختلف می باشد. این ترکیبات اثرات ضد میکروبی، ضد انگلی و ضد التهابی دارند. بتولینیک اسید موجود در عصاره ی آن می تواند اثرات تعدیل کننده ی ایمنی داشته باشد.

عصاره سالسپاری
وجود این عصاره در مکمل ها به افزایش زیست دسترسی سایر ترکیبات به کار رفته در مکمل کمک می کند.

نتیجه گیری
شربت ایموتامین یک مولتی ویتامین مینرال به همراه عصاره های گیاهی جینکوبیلوبا، سالسپاری و توس بوده که علاوه بر تامین نیازهای بدن به ریزمغذی ها، به تقویت سیستم ایمنی و تمرکز و حافظه کمک می کند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )