ترکیب آووکادو و سویا برای بهبود مفاصل!

ترکیب آووکادو و سویا برای بهبود مفاصل!

در این مقاله با ترکیب معجزه آسای آواکادو و سویا در مکمل ها و تاثیر آنها بر کاهش علایم بیماری های مفصلی از جمله استئوآرتریت، آشنا شوید.

مهسا معروفی

نویسنده: مهسا معروفی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

31 فروردین 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

31 فروردین 1399

11K

eye icon

ترکیب آووکادو و سویا برای بهبود مفاصل!

یکی از اختلالات محدود کننده ای که مشغله ی ذهنی بسیاری از افراد – چه ورزشکاران و چه افراد میانسال- می باشد استوآرتریت و یا التهاب مفاصل است.

 استئوآرتریت (OA) در اثر التهاب و تجزیه ی غضروف ها ایجاد می شود. متاسفانه با توجه به افزایش شیوع چاقی و همچنین افزایش طول عمر افراد پیش بینی می شود شیوع OA به طرز غیرقابل باوری در دهه های آینده افزایش یابد. 
بیماران مبتلا معمولا درد زیادی را تجربه می کنند و عملکرد حرکتی آن ها به دلیل خشکی و دردناک بودن مفاصل محدود می شود، به طور مثال اعمالی مانند دویدن، راه رفتن، بالا رفتن از پله و یا حتی ایستادن ممکن است باعث ایجاد درد شدید در مفصل تحت تاثیر شود، که این امر باعث رنجش خاطر فرد مبتلا خواهد شد.

معمولاً برای کاهش درد، کمک به جلوگیری از پیشرفت بیماری و یا کاهش علائم، داروها و مکمل های متعددی تجویز می شوند که مسکن ها، مکمل های حاوی گلوکزآمین و کندروئیتین و همچنین ترکیب آووکادو و سویا از معمول ترین موارد هستند.
دقت کنید که شیوع استئوآتریت زانو در هر دو جنسیت مشابه نبوده و به نظر می رسد به دلیل نوع آناتومی بدن خانم ها این عارضه در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد.

به تازگی مکمل های حاوی آووکادو و سویا در میان افرادی که به دنبال مکمل مناسبی برای کاهش درد مفاصل و استئوآرتریت و یا کند شدن پیشرفت برخی از بیماری های التهابی می گردند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. ترکیب آووکادو و سویا یک عصاره گیاهی محسوب می شود که جهت تولید آن یک سوم روغن آووکادو را با دو سوم روغن سویا ترکیب می کنند. عملکرد این ترکیب شامل مجموعی از مسیرهای آنابولیک و آنتی کاتابولیک می باشد که از طریق مسدود کردن مواد شیمیایی پیش التهابی و جلوگیری از تخریب سلول های مفصل اثر می کند. همچنین این ترکیب ممکن است به بازسازی بافت پیوندی کمک کند.

مطالعات متعددی از مزایای ترکیب آووکادو و سویا در بهبود استئوآرتریت حمایت کرده اند و بر این باورند که این مکمل می تواند باعث کاهش سرعت باریک شدن فضای بین مفاصل و تغییر بیان ژن، سیتوکین ها و ایکوزانوئید ها و یا حتی افزایش تولید کلاژن شود. بنابراین به نظر می آید مصرف این مکمل  بتواند باعث کاهش سرعت تخریب غضروف و حتی افزایش ترمیم غضروف شده و بتوان از آن به طور بالقوه به عنوان یک ماده ی ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی برای درمان OA استفاده کرد. 

بیشتر بخوانید: چند علامت آرتریت روماتوئید که نباید نادیده گرفته شوند

♦ به نظر می آید حداقل مصرف مداوم به مدت 3 تا 6 ماه برای ایجاد نتایج مطلوب این مکمل لازم باشد و همچنین مطالعات نشان می دهند این مکمل بر استئوآرتریت زانو بیشتر از استئوآرتریت مفصل ران اثرگذار است و می تواند بعد از 6 ماه مصرف کاهش درد قابل توجهی را در پی داشته باشد.
♦ جالب توجه است که برخی افراد بعد از مصرف ترکیب آووکادو و سویا قادر به کاهش و یا قطع کردن مصرف مسکن هایی که برای کاهش درد استئوآرتریت مصرف می کردند بوده اند. یک مطالعه که بر روی بیماران مبتلا به استئوآرتریت اندام تحتانی انجام شده بود نشان داد مصرف  ترکیب آووکادو و سویا بعد از شش هفته نیاز به چنین داروهایی را کاهش می دهد.

♦ توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی از عواملی مانند شاخص توده بدنی (BMI)، سطح فعالیت و شدت بیماری استئوآرتریت فرد ممکن است التهاب را تشدید کرده و استرس مکانیکی وارد بر بدن را افزایش دهد. بنابراین برخی از این شرایط ممکن است تأثیر این مکمل  را تحت تأثیر قرار دهند. با این حال، این مکمل می تواند برای محافظت از غضروف و جلوگیری از پیشرفت علائم OA استفاده شود.
♦ مکمل های آووکادو و سویا معمولاً به صورت سافت ژل هایی با دوز 300 میلی گرم در داروخانه ها عرضه می شوند. این مکمل روزانه یک عدد مصرف می شود، با این حال بهتر است قبل از افزودن هرگونه مکملی به برنامه درمانی خود همواره با پزشک معالج خود مشورت کنید.
نتیجه: هنوز اثرات مکمل های حاوی سویا و آووکادو بر بهبود استئوآرتریت کاملا به اثبات نرسیده است با این حال مطالعات انجام شده نتایج امیدوارکننده ای نشان می دهند و به نظر می رسد این مکمل ها بدون هیچ گونه عارضه ای به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدان و ضدالتهاب بر التهاب مفاصل اثرگذار باشند.

برای مشاهده مکمل های حاوی ترکیب آووکادو و سویا موجود در سایت داروکده بر روی نام آنها کلیک کنید:
پیاسکلیدین
آووسوی 
آوودین
فست ران
پی اسکلتون پلاس 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )