داروخانه آنلاین، خرید اینترنتی

داروخانه آنلاین، خرید اینترنتی

در این مطلب از مجله داروکده درباره داروخانه های آنلاین و خرید اینترنتی بخوانید.

مجید خداپرست

نویسنده: مجید خداپرست

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 خرداد 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 خرداد 1402

4K

eye icon

داروخانه آنلاین، خرید اینترنتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • مقدمه 
  • رعایت حقوق مصرف کنندگان
  • داروخانه آنلاین داروکده
  • داروخانه آنلاین داروکده و رعایت الزامات مرتبط با ارتقای کیفیت
  • از کجا آنلاین بخرم؟

مقدمه

با ورود اینترنت و فضای مجازی و پیشروی آن در صحنه زندگی روزمره افراد و بطن جامعه و هم چنین نیاز روزافزون کاربران به استفاده از خدمات آن در زمینه مراقبت و پشتیبانی از سلامت، الزام به ایجاد بستر مناسب و تخصصی به منظور بهره برداری از امکانات آن در فضای داروخانه همانند سایر مشاغل و کسب و کارها مطرح گردید. هم چنین طراحی و راه اندازی پایگاه آنلاین داروخانه به منظور استفاده از امکانات فضای مجازی و اینترنت در جهت برقراری ارتباط بهتر و مناسب تر با بیماران و کاربران و مصرف کنندگان برای اولین بار به عنوان یک ایده نو از سوی مجید خداپرست موسس داروخانه مرکزی جمالزاده مطرح شد.

از سوی دیگر عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع و کامل در جهت دسترسی بهتر و سریع تر و آشنایی بیشتر و دقیق تر کاربران و مصرف کنندگان به محصولات معتبر موجود در بازار فرآورده ها و کالاهای سلامت محور به منظور جست و جوی دقیق تر و دستیابی به اطلاعات بیشتر از ترکیبات، فرمول، موارد مصرف، وزن، جنس مصرف، قیمت مصرف کننده و سایر موارد مرتبط با جزئیات کالاهای تخصصی حوزه سلامت بر این تقاضا دامن می زد و نیاز به طراحی و راه اندازی آن را بیش از پیش مهم می نمود.

ظهور داروکده به عنوان اولین پایگاه اطلاع رسانی محصولات سلامت محور داروخانه در سال 1388 و تلاش و فعالیت در راستای ارائه اطلاعات کاربردی به مصرف کنندگان فرآورده ها و محصولات سلامت محور و هم چنین بیماران، از اولین فعالیت های داروکده در بدو راه اندازی و تاسیس بود.

با پیگیری های مستمر و تلاش در جهت فرهنگ سازی در این زمینه و با افزایش تقاضا و گرایش روزافزون کاربران و نیز همزمان با تصویب ضوابط و آیین نامه فروش اینترنتی محصولات سلامت محورغیردارویی از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، داروکده به عنوان اولین داروخانه آنلاین به آدرس darukade.com مجوز فعالیت خود را در مهرماه سال 1394 با زمینه فعالیت اطلاع رسانی و فروش محصولات غیر دارویی داروخانه و سایر کالاهای مراقبت و پشتیبانی از سلامت آغاز نمود.

با توجه به قوانین و قواعد فروش اینترنتی محصولات داروخانه، رعایت الزاماتی از سوی فعالان این حوزه که بعدها به آن ها داروخانه آنلاین یا داروخانه اینترنتی اتلاق شد ضروری بود. از اولین و اصلی ترین الزامات فروش اینترنتی محصولات سلامت محور، وجود یک داروخانه واقعی به منظور راه اندازی بخش فروش انلاین داروخانه است. این موضوع وجه تمایز فعالیت و فروش در داروخانه انلاین با سایر کسب و کارهاست. به عبارت ساده تر حتما باید داروخانه ای فعال در فضای واقعی وجود داشته باشد تا که بتواند قسمتی از فعالیت خود را از طریق فضای مجازی انجام دهد.

سابقه تاسیس داروخانه مرکزی جمالزاده با بیش از 60 سال فعالیت در عرصه ارائه خدمات دارویی به بیماران، این امر را در جهت ایجاد و راه اندازی اولین داروخانه اینترنتی در کشور و تاسیس آن در پایتخت به عنوان نخستین داروخانه آنلاین تهران میسر نمود.

سایر الزامات مربوط به راه اندازی بخش فروش اینترنتی داروخانه و ارائه خدمات در راستای خرید اینترنتی از داروخانه انلاین، نظارت دکتر داروساز به عنوان مسئول فنی داروخانه به منظور ارائه خدمات مشاوره آنلاین و در راستای حمایت از حقوق بیمار و راهنمایی های کاربردی بمنظور مصرف دقیق و صحیح محصولات سلامت محور است. دومین وجه تمایز داروخانه انلاین با سایر کسب و کارها در همین زمینه است. در سایر کسب و کارها به جز در زمینه اطلاع رسانی از جزئیات و روش استفاده از محصول هیچ گونه الزامی به سایر موارد نیست. لیکن با توجه به الزام مربوط به رعایت قوانین مرتبط با حقوق بیمار در داروخانه و نیز تبعیت از همین قانون در فضای فروش انلاین داروخانه، حضور و ارائه خدمات علمی و مشاوره تخصصی حین و پس از فروش محصول توسط دکتر داروساز از الزامات اصلی فعالیت داروخانه آنلاین محسوب می شود. ارائه دستورهای لازم به مصرف کنندگان، نظارت برکنترل اصالت کالای سلامت، رعایت شرایط نگهداری استاندارد، تاریخ مصرف و انقضای معتبر، نحوه تدارک محصولات از منابع معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و به طور کلی، نظارت بر رعایت زنجیره تامین کالای سلامت محور و هم چنین تلاش در جهت ارتقای کیفیت خدمات به مصرف کنندگان از وظائف اصلی داروساز و مسئول فنی داروخانه در داروخانه های آنلاین است. در همین راستا بررسی تداخلات احتمالی و توصیه به رعایت احتیاطات مصرف محصولات سلامت محور و ارائه راهنمایی های کاربردی و انجام مشاوره های آنلاین برای انتخاب دقیق و درست و بهینه محصولات از شروط و عوامل موثر در ارتقای کیفیت خدمات به کاربران، مصرف کنندگان و بیماران به شمار می رود.

مطابق سایر قوانین عمومی و کشوری مرتبط با تجارت انلاین، کسب نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیگر ضرورت های راه اندازی بخش انلاین داروخانه می باشد. داروخانه آنلاین می بایست به منظور انجام فعالیت های قانونی مرتبط با فروش محصولات، بدوا نسبت به اخذ نماد اعتماد الکترونیک اقدام نماید.

فراهم سازی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و معرفی و انتخاب دامنه مناسب، هم چنین طراحی وب سایت داروخانه با رعایت الزامات مرتبط با IT (آی تی) و قوانین عمومی کشور که مورد تایید معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی باشد از سایر ضروریات است.

درج دقیق نام داروخانه، نام موسس، مسئول فنی، شماره تلفن داروخانه آنلاین، آدرس ایمیل، نشانی دقیق پستی و سایر اطلاعات مربوطه از دیگر ضرورت های راه اندازی داروخانه انلاین است.

پس از طی مراحل فوق، اخذ مجوز رسمی از معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی به منظور شروع فعالیت داروخانه از ابتدایی ترین مراحل راه اندازی بخش فروش آنلاین داروخانه می باشد.

داروخانه انلاین به مفهوم واقعی یعنی داروخانه ای که طبق تعاریف گفته شده در بالا مجوز فروش اینترنتی محصولات فوق را از سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی دریافت نموده باشد و دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن، تجارت باشد و در راستای جلب رضایت کاربران و همچنین ارتقای کیفیت خدمات از هرجهت در تلاش باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید از داروخانه آنلاین به مقاله (راهنمای خرید از وبسایت داروکده) مراجعه نمایید.

 

رعایت حقوق مصرف کنندگان

از مهم ترین الزامات در رابطه با رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه فروش اینترنتی محصولات سلامت محور در داروخانه انلاین می توان موارد زیر را برشمرد:

اطلاع رسانی دقیق و ترجیحا ارجاع به منابع معتبر علمی با لینک معتبر در مورد کالاهای پشتیبانی و مراقبت از سلامت و سایر موارد مرتبط در زمینه آشنایی مصرف کنندگان با روش دقیق مصرف از قبیل سن و جنس مصرف، حجم، وزن، قیمت مصرف کننده، جدول ترکیبات و نیز درج هشدارهای ضروری در حین مصرف و ... از دیگر الزامات فعالیت داروخانه آنلاین می باشد.

با وجود ورود سایر کسب و کارها و دخالت و فعالیت غیرقانونی در حوزه فروش اینترنتی مکمل های رژیمی، غذائی و ورزشی و فرآورده های گیاهی و طبیعی در فضای مجازی همچنین با توجه به تنوع و تعدد محصولات فوق در داروخانه های آنلاین، انتخاب داروخانه انلاین معتبر برای خرید کالاها و فرآورده های فوق کار ساده ای نیست. با توجه به الزامات مربوط به رعایت حقوق بیمار، مشتری و در نهایت مصرف کننده، توجه به نکات دیگری ضروری است که در همین زمینه می توان به تعدادی از این موارد اشاره کرد:

- رعایت شرایط نگهداری استاندارد و هم چنین انبارش و چیدمان مناسب محصولات در انبار داروخانه آنلاین

- بسته بندی مناسب محصولات و سفارشات اینترنتی به منظور ممانعت از آسیب دیدن کالا به علت دما، رطوبت، نور غیرمتعارف

- تامین کالا از منابع  معتبر و مورد تایید و تحت نظارت سازمان غذا و دارو

- ارائه دقیق خدمات علمی و مشاوره ای درباره محصولات سلامت محور توسط داروخانه انلاین

شرط اصلی حفظ کیفیت، اصالت و سلامت کالای سلامت محور و مراقبت از سلامت، فراهم سازی، تامین، تهیه و تدارک محصولات فوق از منابع مورد تایید و تحت نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. نظر به اینکه کلیه کالاهای قابل ارائه در داروخانه های آنلاین، صرف نظر از رعایت استانداردهای انبارداری میبایستی دارای پروانه ساخت، بهره برداری و کلیه مجوز های لازم برای فروش و عرضه باشند و هم چنین باید قابلیت رهگیری از طریق سامانه بررسی اصالت کالای سلامت (TTAC) را از طریق استعلام بارکد اصالت یا به روش جست و جوی کد UID دارا باشند. با توجه به تنوع و تعدد کالاهای مرتبط با سلامت در سطح عرضه که بسیاری از آن ها به صورت قاچاق وارد کشور شده اند و هیچ گونه نظارتی بر شرایط تولید، تهیه، انبارش و توزیع و فروش آن ها از طرف سازمان غذا و دارو به صورت دقیق و سریع میسر نیست، لذا قانون گذار به منظور جلوگیری از توزیع هرگونه کالایی که قواعد و قوانین مربوط به حفظ کیفیت و سلامت آن ها رعایت نشده است را برای فروش در داروخانه های انلاین ممنوع اعلام نموده است. 

صرف نظر از این که حتی اگر کالای سلامت محور عرضه شده در فضای مجازی اصول مربوط به تهیه از طریق زنجیره تامین را رعایت نکرده اند اصل باشد، به لحاظ عدم امکان نظارت بر سایر الزامات نگهداری از قبیل انبارش و توزیع، احتمال آسیب به ماهیت محصول وجود دارد. این موضوع در نهایت موجب اطمینان بیشتر خریدار و مصرف کننده در حین خرید اینترنتی کالاها از داروخانه انلاین است که نکته فوق ارتباط مستقیمی با سلامت مصرف کننده دارد و از دیگر وجوه تفاوت فعالیت داروخانه آنلاین با سایر فروشگاه های آنلاین است.

در سال های اخیر با ورود مدل های جدید کسب و کار به حوزه فروش آنلاین از قبیل پلتفرم هایی که به صورت واسطه بین خریدار و فروشنده فعالیت می نمایند مانند سکوها و بیزنس های مارکت پلیس (Market place)، اختلالات و مشکلاتی در حین فروش محصولات سلامت محور که سلامت بیمار، مصرف کننده و در نهایت مشتری را به خطر می اندازد بروز نموده است. از آنجایی که نظارت و کنترل و تفکیک فعالیت در زمینه فروش کالاها در سایر کسب و کارهای آنلاین از طرف مراجع نظارتی در هر لحظه ممکن نیست و علیرغم این که قانون گذار به خصوص فروش مکمل های رژیمی، غذایی و ورزشی را در سایر پلتفرم ها و فروشگاه های انلاین غیر داروخانه ای حتی به صورت واسطه ای ممنوع اعلام نموده است،

 لذا خرید از داروخانه آنلاین و داروخانه دارای مجوز رسمی فروش اینترنتی تنها راه اطمینان از سلامت، اصالت و کیفیت کالاست. 

از دیگر موارد موثر در ارتقای کیفیت خدمات داروخانه آنلاین را می توان در اطلاع رسانی دقیق از تاریخ انقضای محصولات، دسته بندی مناسب و مشخص محصولات به منظور جست و جو و انتخاب راحت تر و سریع تر، ارائه اطلاعات دقیق، غیرتجاری، غیرتبلیغاتی و غیر اغواگرایانه از موارد مصرف و عدم مصرف محصول توسط بخش مشاوره آنلاین و بخش پشتیبانی علمی داروخانه انلاین نام برد.

همچنین بازاریابی و کسب سهم بازار بیشتر در حوزه فروش کالا در فضای آنلاین از مهم ترین زمینه های تمرکز به منظور گسترش و توسعه کسب و کار است. در سایر پلتفرم ها و فروشگاه های آنلاین صرف نظر از ممنوعیت ورود این گونه کسب و کارها به حوزه فروش کالای سلامت محورو به خصوص مکمل های رژیمی، غذائی و ورزشی، افزایش تعداد مشتری و توسعه سهم بازار به لحاظ عدم امکان رقابت در زمینه پشتیبانی علمی و فنی و هم چنین ارائه مشاوره های علمی و کاربردی توسط داروساز امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر با توجه به اینکه جلب اعتماد کاربران و خریداران در حین خرید اینترنتی کالاهای سلامت محور کاری زمان بر، پرهزینه، حساس، پرمسئولیت و تخصصی است و نظر به این که ارائه این گونه خدمات مشاوره ای و راهنمایی های کاربردی صرفا توسط دانش آموختگان حوزه دارو و داروسازان و هم چنین کارشناسان تغذیه قابل انجام است، لذا این مهم در سایر کسب و کارها که به صورت غیرقانونی در زمینه فروش مکمل ها و محصولات سلامت محور فعالیت می کنند اکثرا از مسیر نرخ شکنی و دامپینگ قیمت انجام می شود که شاید در بدو امر برای کاربران خوشایند باشد، لیکن مخاطرات احتمالی مربوط به عدم رعایت استانداردهای فروش کالاهای سلامت محور مزیت قیمت پایین تر احتمالی را زایل می نماید.

 

داروخانه آنلاین داروکده

با تغییر گرایش کاربران و خریداران و اقبال بیشتر مردم و مصرف کنندگان به خرید آنلاین و پیشرو بودن داروخانه آنلاین داروکده در زمینه فروش اینترنتی و با توجه به سابقه فعالیت آن از بدو تاسیس داروکده در سال 88 و کسب مجوز رسمی فروش اینترنتی از سال 94 به عنوان اولین داروخانه آنلاین و فعال در حوزه فروش محصولات و مکمل های رژیمی، غذائی، لاغری، تقویتی، انرژی زا، ترمیم غضروف، تقویت عمومی، استخوان و مفاصل، سلامت بانوان، بهداشتی و آرایشی، ارائه خدمات تکمیلی و هم چنین پشتیبانی علمی از کاربران در حین فروش اینترنتی توسط تیم علمی داروخانه انلاین داروکده از دیگر ویژگی های متمایز داروخانه اینترنتی داروکده نسبت به سایر فعالان فروش آنلاین این حوزه است.

 

داروخانه آنلاین داروکده و رعایت الزامات مرتبط با ارتقای کیفیت

در انبار داروخانه آنلاین داروکده کلیه موارد مربوط به انبارش صحیح کالا از طریق امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر تکنولوژی و ابزار های کنترلی و بخش بندی قفسه و طبقه بندی مناسب به صورت سیستماتیک انجام شده و تمام الزامات مرتبط با رعایت کیفیت و سلامت کالا به صورت پیوسته پایش، مراقبت و کنترل می گردد. داروخانه آنلاین داروکده به منظور پشیتبانی در جهت مصرف صحیح کالاها و فرآورده ها و سایر محصولات سلامت محور و ارائه خدمات در حین فروش کالاهای تخصصی پشتیبانی سلامت و راهنمایی های کاربردی، بخش مشاوره آنلاین داروکده را مشتمل بر دانش آموختگان و متخصصین حوزه سلامت مرتبط با داروخانه اعم از داروسازان متخصص، کارشناسان ارشد تغذیه و مشاورین مجرب پوست و مو و محصولات مراقبت از بهداشت و سلامت را طراحی و راه اندازی نموده است. ارائه خدمات مشاوره ای در رابطه با نحوه، مقدار، دوره مصرف و هم چنین سایر نکات مرتبط با روش استفاده صحیح کالاهای سلامت محور از عمده ترین زمینه های فعالیت این بخش از داروکده است. پاسخگویی به موقع و سریع در قبل، حین و پس از فروش محصولات و ارائه راهنمایی های کاربردی متناسب با سن و وزن و جنس مصرف و سایر الزامات مربوط به تداخلات احتمالی و احتیاطات مصرف محصول در حین مصرف سایر داروها در افراد با بیماری های زمینه ای توسط داروساز انجام می گیرد.

کلیه مشاوره های لازم در رابطه با تداخلات احتمالی و احتیاطات لازم در حین مصرف مکمل های تغذیه ای و رژیمی غذائی با سایر داروهای مصرفی در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، هم چنین رعایت سن، وزن و جنسیت مصرف کننده، توسط داروسازان مجرب و متخصص با گرایش های فارماکولوژی، فارماکوگنوزی و کارشناسان ارشد تغذیه و پاسخگویی به پرسش های کاربران از طریق کامنت و مشاوره آنلاین و هم چنین ارائه اطلاعات تکمیلی در بخش سوالات متداول و نیز ترجمه و تالیف مقالات تخصصی در تمام حوزه های سلامت مرتبط با محصولات عرضه شده در داروکده انجام می گیرد.

ارائه اطلاعات کاربردی و دقیق از موارد مصرف، اثربخشی، جزئیات و ترکیبات و موارد و عدم مصرف، از دیگر الزامات عرضه و فروش محصولات و فراورده های آرایشی، بهداشتی، مکمل های گیاهی، رژیمی، غذائی و فرآورده های مرتبط با سلامت در حین فروش اینترنتی و آنلاین است که جزو اساسی ترین الزامات در زمینه رعایت حقوق بیمار و مصرف کننده به شمار می رود که این مهم در داروخانه آنلاین داروکده طی سالیان متمادی و در راستای ارتقای کیفیت خدمات با تلاش مستمر و تمرکز دقیق تیم علمی داروخانه اینترنتی داروکده در حال انجام است.

اطلاع رسانی از تاریخ انقضای دقیق کالا، از اولین و بنیادی ترین تعهدات در فروش اینترنتی کالاها و محصولات سلامت محور توسط  داروخانه های آنلاین است. رعایت این امر مهم به منظور حمایت از خریدار و مصرف کننده در جهت برنامه ریزی دقیق برای خرید مقرون به صرفه از نظر تعداد، حجم و... سایر موارد مربوطه به زمان بندی مصرف کالاست. در داروخانه آنلاین داروکده تاریخ انقضای محصول به صورت دقیق و شفاف در کنار قیمت محصول درج و مشخص گردیده است.

معرفی و اطلاع رسانی در رابطه با ترکیبات و جزئیات و فرمول و مواد موثره، موارد مصرف و عدم مصرف و سایر جزئیات مربوط به مکمل های غذائی و هم چنین ارجاع به منابع معتبر علمی از طریق ترجمه و تالیف مقالات علمی بدون هرگونه تبلیغات اغواگرایانه و تجاری و عوام فریبانه در رابطه با اثرات احتمالی محصولات از دیگر ویژگی های متمایز داروکده به عنوان اولین داروخانه اینترنتی در کشور است. این امر مهم صرفا از طریق ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی توسط دکتر داروساز در داروخانه آنلاین امکان پذیر است. خرید اینترنتی از داروخانه آنلاین از لحاظ شفافیت و همچنین رعایت الزامات قانونی در رابطه با اطلاع رسانی علمی و فنی، وجه تفاوت داروخانه های آنلاین نسبت به سایر فروشگاه های فعال در حوزه فروش محصولات سلامت محور است. تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده با سابقه ای طولانی و کسب تجربیات ارزشمند در این حوزه و انتقال صحیح آن به کاربران در ارائه اطلاعات کاربردی، پیشرو می باشد.

استفاده از امکانات مشاوره آنلاین برای انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول با توجه به نیاز کاربران و خریداران در حین جست و جو و خرید اینترنتی محصولات و هم چنین اطمینان از اصالت و کیفیت کالاهای آرایشی و بهداشتی از نظر شرایط نگهداری و رعایت استانداردهای مربوط به انبارش محصول در کنار قیمت مناسب، مهم ترین دغدغه کاربران برای انتخاب داروخانه آنلاین می باشد.

حفظ کیفیت و سلامت محصولات مراقبت از بهداشت و هم چنین مکمل های رژیم غذائی در گرو نگهداری آن ها در شرایط متعارف و استاندارد در انبار داروخانه آنلاین است. داروخانه آنلاین داروکده با توجه به طرح ریزی سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای ISO-9001-2015 و استقرار آن در داروخانه مرکزی جمالزاده تلاش مستمری در مسیر ارائه خدمات تخصصی فروش آنلاین محصولات داروخانه ای دارد.

از دیگر دغدغه ها و نگرانی های خریداران در حین خرید اینترنتی کالاهای مرتبط با سلامت و مراقبت از بهداشت و سایر کالاهای مورد نیاز از داروخانه آنلاین، ارسال به موقع و اطلاع رسانی در رابطه با زمان دقیق تحویل سفارش و نحوه ارسال از طریق پیک یا پست می باشد.  کلیه موارد فوق طی فرایندهای سیستماتیک و شفاف در حین خرید به اطلاع خریدار و کاربر می رسد. رعایت این اصول از الزامات اصلی در مبانی مربوط به تجارت الکترونیک می باشد.

ارائه راهنمایی های کاربردی و مشاوره علمی و فنی دقیق به منظور انتخاب محصولات تکمیلی در حین انتخاب و جست و جوی خریداران مکمل های غذائی، بهداشتی، آرایشی، شوینده، مرطوب کننده، ضد آفتاب، ضد چروک و ضد لک و روشن کننده، لیفتینگ، تقویتی و انرژی زا، ضد پیری و دوران سالمندی، از دیگر ویژگی های داروخانه آنلاین داروکده به عنوان اولین داروخانه آنلاین دارای مجوز فروش اینترنتی محصولات غیر دارویی سلامت محور می باشد.

بسته بندی مناسب و عایق به منظور محافظت کالای سلامت محور اعم از آرایشی، بهداشتی و انواع محصولات مرتبط با مراقبت سلامت از آسیب های ناشی از دما، نور و رطوبت و ضربه در حین ارسال مرسوله از شروع زمان ارسال تا تحویل به دست مصرف کننده از دیگر زمینه های فعالیت در مسیر ارتقای کیفیت خدمات داروخانه انلاین داروکده است.

در داروخانه اینترنتی داروکده عمده محصولات آسیب پذیر در لفافه های عایق حرارت، رطوبت، نور، در جعبه و کارتن های مناسب و استاندارد، و به منظور ارسال سریع و زمان بندی شده از طریق سامانه ارسال اختصاصی داروکده در تهران و هم چنین شرکت ملی پست در دیگر مناطق و استان های کشور توزیع و تحویل می گردد.

رعایت کلیه موارد فوق و تلاش در جهت استمرار و پیوستگی فعالیت فروش آنلاین با در نظر گرفتن سایر موارد مربوط به رعایت حقوق مصرف کننده از جمله قیمت مناسب و تضمین اصالت، کیفیت و سلامت کالا و... از سوی داروخانه آنلاین داروکده، موجب دستیابی به بالاترین سطح از رضایت مصرف کنندگان و خریداران گردید که این امر مسیر دستیابی به دریافت نماد اعتماد الکترونیک 5 ستاره را از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داروکده میسر نمود.

از کجا آنلاین بخرم؟

در پاسخ به سوالات کاربران که محصولات سلامت محور را از کجا آنلاین بخرم باید گفت با توجه به مطالب مهم گفته شده در متن بالا، کلیه محصولات و فرآورده های مرتبط با سلامت و بهداشت و هم چنین مکمل های رژیمی، غذائی، ورزشی، گیاهی، طبیعی، طب سنتی و شیر خشک را فقط باید از داروخانه آنلاین خرید.

 

مؤسس و مدیر داروخانه مرکزی جمالزاده و داروکده مجید خداپرست

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )