مقایسه مکمل های کربوهیدراتی (گینر)

مقایسه مکمل های کربوهیدراتی (گینر)

گینرها همان طور که از نامشان مشخص است، در افزایش حجم و وزن بدن موثر می باشند. قبل از خرید مکمل گینر،این مقاله را مطالعه کنید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 بهمن 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 بهمن 1396

41K

eye icon

مقایسه مکمل های کربوهیدراتی (گینر)

مکمل های کربوهیدراتی (گینر) در افرادی که به دنبال راه کاری جهت تغییر از فرم لاغری به فرم عضلانی می باشند، کاربرد دارد. با مطالعه ی نکات زیر قبل از خرید یک مکمل گینر، می توانید انتخاب صحیح را انجام دهید. گینرها همان طور که از نامشان مشخص است، در افزایش حجم و وزن بدن موثر می باشند. قاعده ی اصلی در افزایش وزن این است که، میزان کالری مصرفی نسبت به کالری که می سوزانید بیشتر باشد.
یک گینر، علاوه بر پروتئین، حاوی درصد بالایی از کربوهیدرات می باشد. گینر ها مخلوطی از پروتئین و کربوهیدرات، چربی مفید و مولتی ویتامین (اختیاری) می باشند. نسبت پروتئین به کربوهیدرات در مکمل های گینری بین 1 به 3 تا 1 به 5 متغیر باشد. این نسبت می تواند نشان دهد که مکمل مورد نظر، یک مکمل افزایش دهنده ی وزن (Weight Gainer) می باشد یا افزایش دهنده ی حجم (Mass Gainer).
به طور کلی، نسبت پروتئین به کربوهیدرات در مکمل های افزایش دهنده ی حجم (mass gainers) یک به سه می باشد حال آن که این نسبت در مکمل های افزایش دهنده ی وزن (weight gainer) یک به پنج می باشد.

یک mass gainer در بدن شما چه کاری را انجام می دهد؟
این مکمل در افرادی کاربرد دارد که نمی توانند کالری، پروتئین، کربوهیدرات و چربی کافی جهت ساخت عضله دریافت کنند. این دسته معمولا مردان جوان رده ی سنی 16 تا 20 سال می باشند. همچنین افرادی که به سختی وزن می گیرند (hardgainer)، با وجود مصرف غذای زیاد، نمی توانند وزن کافی بگیرند، لذا مصرف مکمل های mass می توانند کالری مورد نیاز را تامین کنند.

چگونه یک مکمل گینر صحیح انتخاب کنیم؟
هدف شما انتخاب مکمل کربو پروتئینی می باشد که حجم عضله را بالا ببرد و بر حجم چربی تاثیر چندانی نداشته باشد. لذا مصرف مواد با ارزش غذایی پایین به مانند شیرینی، همبرگر و پیتزا، برای افرادی که تمایل به افزایش حجم عضله دارند، توصیه نمی شود. کالری های مورد نیاز باید از مواد مغذی با کیفیت بالا به مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی های مفید، ویتامین ها و املاح تامین شوند.

نسبت پروتئین به کربوهیدرات:
پروتئین یا آمینواسیدها در ساخت عضله بسیار مهم می باشند، کربوهیدرات ها نیز می توانند یک منبع انرژی جهت بالا بردن میزان تمرین باشند. نسبت پروتئین به کربوهیدرات باید بین 1 به 3 تا 1 به 5 متغیر باشد.

میزان قند موجود در گینر:
مکمل شما نباید حاوی قند بالا باشد. میزان قند بالاتر از 6 گرم در 100 گرم نشان دهنده ی آن است که مکمل شما دارای یک فرمولاسیون سنگین قندی می باشد. باید به مواد مغذی بیشتر توجه شود تا مواد قندی، لذا برچسب محصول را قبل از خرید به دقت مطالعه نمایید.

حاوی آنزیم های هضم کننده:
آنزیم های هضم کننده، میزان عوارض کلی یک مکمل گینر به مانند نفخ شکم را کاهش می دهند. همچنین سبب هضم و جذب تمامی پروتئین و کربوهیدرات های مصرفی می شوند.

حاوی مولتی ویتامین:
مولتی ویتامین ها، در تامین انرژی و تقویت سیستم ایمنی موثر می باشند. به خصوص ویتامین های گروه B، که نقش مهمی در تبدیل غذا به انرژی دارند. یک ورزشکار مطمئنا می داند که انرژی چقدر برای تمرین های سنگین لازم است.

حاوی کراتین:
یک مکمل گینری بهتر است حاوی کراتین نیز باشد، زیرا که کراتین، انرژی لازم را برای تمرین های سنگین فراهم می کند. همچنین افرادی که به دنبال ساخت عضله می باشند، خوب می دانند که بدون تمرین سنگین، ساخت عضله بسیار مشکل می باشد. لذا کراتین می تواند این انرژی را برای شما تامین کند.

برای خرید مکمل های گینر و مقایسه آنها بر روی نام محصولات کلیک کنید.
Gainer Fuel Twinlab
Gargantua Beast
Gainer Cellucor
Serious Mass ON
Carbo max
Gain Fast Universal
Carbo mass 1
Carbo mass 2
Weight Gainer Body Attack
Arnold Iron mass MP
Carbo Charge
Mass Effect Revolution

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )