آشنایی با مکمل های پروتئین گیاهی MRM

آشنایی با مکمل های پروتئین گیاهی MRM

با مطالعه این متن با مکمل های پروتئین گیاهی MRM آشنا می شوید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 بهمن 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 بهمن 1397

7K

eye icon

آشنایی با مکمل های پروتئین گیاهی MRM

مکمل های پروتئین گیاهی MRM تنها مکمل های فرموله شده بر پایه ی پروتئین گیاهی می باشند که به طور اختصاصی نیازهای یک ورزشکار را تامین کرده، همچنین اولین رقیب سرسخت پروتئین whey تلقی می شوند.

خصوصیات مکمل های MRM:

- Gluten Free:
طبق استانداردهای سازمان غذا و دارو (FDA)، تمامی محصولات MRM فاقد گلوتن می باشند. در فرمولاسیون و ساخت محصولات نهایت دقت در زمینه ی استفاده از مواد فاقد گلوتن بکار گرفته می شود و از منابعی که اطمینان کامل به آنها کسب شده، خریداری می شود. تجهیزات تولیدی MRM کاملا استریل بوده و دستورالعمل های دقیق نظافت بین هر بچ تولیدی رعایت می شود.

- MOMs:
تمامی مواد به کار رفته در این مکمل ها هم برای بارداری و هم برای شیردهی مناسب و بی ضرر می باشند.

- Non-GMO:
تمامی محصولات  شرکت MRM توسط مواد Non-GMO و زیر نظر پروتکل ثبت محصولات Non-GMO تهیه می شوند.
GMO چیست؟
در فرایند تغییرات ژنتیکی گیاهی، دانشمندان یک یا چند ژن را از DNA موجود زنده دیگر به مانند باکتری، ویروس، حیوان و یا گیاه برداشته و آن را در DNA گیاهی که می خواهند تغییر دهند انتقال داده و به اصطلاح بازترکیب می کنند. با اضافه کردن این ژن های جدید، مهندسین ژنتیک امیدوارند که گیاه مورد نظر خصوصیات DNA نو ترکیب را به دست آورد. 

- Paleo:
تمامی مکمل های MRM استثناً در رژیم غذایی Paleo قابل استفاده می باشند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رژیم غذایی Paleo

- Vegan:
هیچ کدام از مکمل های MRM از ترکیبات حیوانی و فراورده های جانبی تهیه نشده اند. و همه ی محصولات با برچسب VEGAN ثبت و مشخض شده اند.

مکمل Veggie Protein
Veggie protein یک مکمل غذایی کامل گیاهی بوده که برای تامین نیاز های پروتئینی طراحی شده است. هر یک از ترکیبات آن به خاطر توانایی آن جهت انتقال حداکثر مواد مغذی به بدن انتخاب شده اند. این پروتئین حاوی یک مجموعه ی کاملی از آمینواسیدها است، به دلیل داشتن ترکیبی از پروتئین نخود ایزوله، کنسانتره پروتئین برنج قهوه ای، پودر دانه کتان، پودر دانه آفتاب گردان، پودر دانه کدو، پودر دانه چیا، پودر Sacha inchi و پودر ماکا . استفاده از پودر دانه کتان، دانه چیا، دانه آفتاب گردان و دانه Sacha inchi سبب تامین چربی های مفید، امگا-3 و امگا -6 می باشد. علاوه بر خواص فیبری محصول، سبب ایجاد حس سیری شده و مکملی با میزان قند پایین ایجاد می کند.
جهت کمک کردن به فرایند هضم پروتئین و فیبر، MRM یک مجموعه از آنزیم های هضم کننده پروتئین و فیبر را جهت به حداقل رساندن عوارضی همچون نفخ و تورم را مورد استفاده قرار داده است. در انتها نیز مخلوطی آنتی اکسیدانی از 13 میوه و گیاه مختلف نیز در ترکیب استفاده شده است. تحقیقات ثابت کرده است که انگور، بلوبری، گیلاس، بروکلی، اسفناج حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که می توانند سلامتی را تقویت کنند.
هر سروینگ veggie Protein حاوی 22 گرم پروتئین کامل می باشد.
Veggie Protein به گونه ای فرموله شده تا سریعتر شکسته شود زیرا که که در این ترکیب حداقل مقدار کربوهیدرات مورد استفاده قرار گرفته است. کربوهیدرات کمتر یعنی تخمیر کمتر و در نتیجه علایم ناخواسته به مانند نفخ ناشی از هضم غذاهای گیاهی با فیبر بالا کاهش می یابد.
مکمل MRM Veggie برای همه (ورزشکاران در هر رده ی سنی، افرادی که از رژیم غذایی کاملا گیاهی پیروی کرده و یا افرادی که به لاکتوز حساس بوده و یا قادر نیستند تخم مرغ، شیر و یا سویا را تحمل کنند) مناسب می باشد. امروزه همه ی افراد فعال می توانند از مزایای وی و پروتئین سفیده ی تخم مرغ در دو فرمولاسیون گیاهی با طعم خوشمزه و حلالیت بالا بهره مند شوند.

برای خرید و مشاهده وجی پروتئین اینجا کلیک کنید.

مکمل Veggie Protein از ترکیبات زیر تشکیل شده است:
- Pea Protein isolate (پروتئین نخود ایزوله)
پودر پروتئین نخود و یا پروتئین ایزوله نخود، از جدا کردن نخود زرد به دست آمده و فرم پودری بژ رنگی را ایجاد می کند. پروتئین نخود دارای همه ی 9 آمینو اسید ضروری که بدن توانایی تولید آن را ندارد را شامل می شود و نیاز است که از غذا تامین شود. با این حال، میزان آمینواسید متیونین (Methionine) در این ترکیب، پایین می باشد.
همچنین منبع کاملی از آمینواسید های شاخه دار (لوسین، ایزولوسین و والین) بوده که رشد عضله را تحریک می کند.
پودر پروتئینی نخود غنی از آهن می باشند. معمولا بین 5 تا 7.5 میلی گرم آهن در هر سروینگ آن یافت می شود البته آهن موجود در غذاهای گیاهی نسبت به ترکیبات حیوانی جذب پایین تری دارد.
پودر پروتئینی نخود به طور طبیعی گیاهی، فاقد گلوتن، فاقد ترکیب لبنی بوده و مهمتر اینکه 8 غذای آلرژی زا (بادام زمینی، بادام درختی، تخم مرغ، ماهی، صدف، شیر گاو، گندم و جو) را ندارد.
پروتئین نخود به راحتی با آب حل شده و ساختار خمیر سنباده ای کمتری نسبت به بقیه ی پودرهای پروتئینی به مانند کنف (Hemp) دارد.

- Organic Brown Rice Protein Concentrate
پودر پروتئینی برنج  یک منبع فوق العاده از پروتئین رژیمی برای گیاه خواران می باشد که نمی توانند از پروتئین های با منبع گوشت و شیر استفاده نمایند. این ترکیب از استخراج پروتئین های برنج از جوانه ی برنج قهوه ای تهیه می شود. از پروتئین برنج می توان در پخت و پز، سوپ، و شیک های پروتئینی استفاده کرد.  
پروتئین برنج قهوه ای یک منبع گیاهی فوق العاده ای از آمینواسیدها می باشد که یک جایگزین پروتئینی خوب برای افرادی می باشد که به لاکتوز حساسیت دارند. این ترکیب هایپو آلرژن بوده (علایم آلرژی زا ی کمتری را در مقایسه با سایر منابع پروتئینی ایجاد می کند) و به راحتی هضم می شود.

- Omega-3
تهیه شده از پودر دانه کتان، پودر دانه چیا و پودر sacha inchi

- Omega-6
تهیه شده از پودر دانه کتان، پودر دانه آفتاب گردان، پودر دانه چیا و پودر sacha inchi

- MRM High ORAC Antioxidant
(مخلوطی از عصاره دانه و پوسته انگور، عصاره بلوبری، پودر رازبری، پودر کرن بری، پودر آلو، پودر گیلاس، پودر بیل بری، پودر توت فرنگی، عصاره بروکلی، پودر اسفناج، پودر گوجه فرنگی، پودر هویج و پودر پیاز می باشد)
ORAC چیست ؟ ظرفیت جذب اکسیژن رادیکال (مقیاسی برای اندازه گیری توانایی غذا و یا هر ترکیب دیگر در جهت مهار رادیکال های آزاد اکسیژن می باشد). رادیکال های آزاد، اتم ها و یا مولکول های ناپایدار تولید شده در فرایند متابولیسم می باشند که می توانند الکترون ها را از سایر مولکول ها جدا کرده و سبب ایجاد واکنش های زنجیره ای از آسیب اکسیداتیوی گردند.

- Cocoa

- Natural chocolate flavour

- Stevia Leaf extract
استویا که به نام شیرین‌ برگ یا شکر برگ هم شناخته می شود، گیاهی از تیره کاسنیان است که دارای برگ های شیرین می باشد. یکی از مهم ترین خواص گیاه استویا، توانایی آن برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت می باشد. استویا یک جایگزین ایده آل برای شکر در افراد مبتلا به دیابت محسوب می شود.
ترکیب گلیکوئیدی استویوساید موجود در گیاه استویا هنگامی که تجزیه می شود، ذرات حاوی گلوکز را در روده بزرگ جذب کرده و مانع از ورود آن ها به جریان خون می شود و به این ترتیب به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.
مطالعات نشان داده که مصرف استویا به کاهش قند خون ناشتا کمک کرده و مقاومت به انسولین را در افراد دیابتی بهبود می بخشد.

- Pure Ocean® Sea salt
این فرم نمک، به همان روشی که در طبیعت وجود دارد تهیه و مصرف می شود. (طبیعی ، تمیز و تازه). خالص ترین فرم نمک  جمع آوری شده به طور طبیعی فیلتر شده و توسط نور خورشید رطوبت آن گرفته می شود. این تکنیک ساده سبب حفظ خواص مینرالی نمک شده و سبب ایجاد طعم خوشایند و برشته آن می شود.

- Monk Fruit Extract
میوه مانک (monk) یکی از اعضای خانواده کدو است. از قرن 13 به عنوان یک غذای طول عمر در فرهنگ چینی استفاده می شده است. امروزه عصاره این میوه به عنوان شیرین کننده طبیعی در بسیاری محصولات تجاری یک جایگزین قند طبیعی در بازار است. دلیل اصلی که چرا این میوه تا این حد سالم است به دلیل ارزش غذایی شگفت آور آن است. این میوه یک منبع بزرگ از اسیدهای آمینه، پروتئین و ویتامین C است. در طب سنتی آسیایی برای کمک به درمان بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، آلرژی و سرطان به علت توانایی آن در حمایت از دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و سیستم ایمنی بدن استفاده می شده است. به علاوه این میوه قادر به کاهش سطوح قند خون بیماران دیابتی (کلسترول و تری گلیسیرید) است و حتی می تواند در حمایت از عملکرد کبد و کلیه که برای بیماران دیابتی بسیار حیاتی است هم کمک شایانی داشته باشد.
شواهد بالینی در حمایت از اثرات مثبت این میوه در دیابت وجود دارد. در یک مطالعه اخیر که در مجله انگلیسی تغذیه به چاپ رسید، مشخص شد که حیوانات آزمایشگاهی مبتلا به دیابت که در رژیم غذایی با عصاره میوه مانک تحت تغذیه بودند، دچار درمان دیابت و مشکلات کلیوی شدند. این مطالعه مشخص کرد که این میوه قادر به محافظت از کلیه ها است. ( برگرفته از خبرگزاری Imna.ir)

- ®Digest-ALL*
•    Alpha –Galactosidase
•    Protease 4.5
•    Protease 6.0
•    Peptidase
•    Bromelain
®Digest-ALL*
زمانی که غذا می خوریم، نیاز به آنزیم های هضم کننده بالا می رود. به خوبی معلوم است که تولید آنزیم های گوارشی با افزایش سن کاهش می یابد. البته بسیاری از غذاهای سنگین و حجیم می تواند کارخانه ی ساخت آنزیم را بیش از اندازه فعال کرده و گاها نمی تواند میزان کافی آنزیم تولید کرده و یا هضم کامل را انجام دهد.
Digest-all با فراهم کردن آنزیم هایی بر پایه ی گیاهی در یک فرمولاسیون ساده که ترکیبی از پروتئازها (تجزیه کننده پروتئین)، کربوهیدرات ها (هضم کننده ی کربوهیدرات ها) و لیپاز (هضم کننده چربی) به این فرایند کمک می کند.

فرایند هضم  نسبت به بقیه فرایند ها در بدن اولویت دارد. بسیاری از فرایندهایی که نیازمند آنزیم های متابولیک می باشند، در حین فرایند هضم، ثابت می مانند. این نقض می تواند سبب سوء جذب، کمبود مواد مغذی و بسیاری مشکلات گوارشی به مانند نفخ، تورم ناحیه شکم و نیز اختلال در سیستم معده و روده می گردد.ش
Digest-All حاوی آنزیم هایی بر پایه ی گیاهی بوده، بدین معنی که در یک بازه ی وسیع تری از PH نسبت به آنزیم های انسانی فعال بوده و سبب تاثیرگذاری بالای این مکمل می گردد. این خاصیت، فرایند هضم را تقویت کرده و نیاز بدن را  به تولید آنزیم های گوارشی کاهش می دهد. در نتیجه به بدن این امکان را می دهد تا آنزیم های متابولیکی را برای اثربخشی بهتر، تولید کند. سرانجام مخلوط منحصر به فرد زنجبیل، نعناع فلفلی و اطریفل(Triphala)** با خواص تسکین دهندگی، فرایند هضم را متعادل می کند.

**اطریفل (Triphala)
اطریفل معادل عربی کلمه تری پهلای (Triphala) هندی بوده که به ترکیبات حاوی هلیله، بلیله و آمله گفته می شده است. در طب سنتی جهت ضعف معده، بواسیر، تقویت مغز استفاده شده و گفته می شود مانع از سفید شدن موی سر و موجب دفع رطوبات به ویژه بلغم شده و به هضم غذا کمک می کند. به علاوه اثرات مفید دیگری نیز بر سلامت بدن دارد که شامل اثر آنتی اکسیدانی و پاکسازی رادیکال‌های آزاد هیدروکسیل و نیتریک اکساید می‌باشد.

مکمل Veggie meal
یک مکمل کامل گیاهی برای افرادی که زمان کافی برای خوردن صبحانه ، ناهار و شام را ندارند تنظیم شده است. در یک پیمانه از وجی میل تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای یک رژیم غذایی متعادل وجود داشته که این مواد مغذی کلیدی را به بدن منتقل می کند.
با 22 گرم پروتئین حاصل از مخلوط نخود، برنج قهوه ای، برنج سیاه و روغن کتان، این مکمل مجموعه ی کاملی از مواد مغذی ماکرو و میکرو را شامل بوده و آمینواسیدهای ضروری را که بدن برای یک زندگی سالم نیاز دارد را در اختیار آن قرار می دهد.
جهت متعادل کردن غذا، مجموعه ای از میوه وسبزیجات باORAC  1000 واحد و طیفی از آنزیم ها ی خاص و پروبیوتیک ها  به خاطر تنوع و فرم میکرو کپسوله شده آنها جهت حفظ پایداری در این مکمل مورد استفاده قرار گرفته است.
همچنین Veggie Meal در هر سروینگ خود دارای 8 گرم فیبر، امگا-3 و 32 میلی گرم ترکیب DHA و EPA به همراه 1.4 گرم آلفا لینولئیک اسیید (ALA)  می باشد.

برای خرید و مشاهده وجی میل  اینجا کلیک کنید.

مکمل MRM  یک رژیم غذایی کامل فاقد وی و پروتئین سویا می باشد. این مکمل فاقد :
هایپو آلرژن- کلسترول-  شیر- سویا- گلوتن، می باشد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )