لوبیا سفید با نام علمی Phaseolus vulgaris

لوبیا سفید با نام علمی Phaseolus vulgaris

لوبیا سفید دارای خواص درمانی بسیاری است و در فراورده های زیادی از این گیاه استفاده شده است. با مطالعه این مقاله با خواص لوبیا سفید آشنا شوید.

دکتر الهه عبدالهی

نویسنده: دکتر الهه عبدالهی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

25 تیر 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

25 تیر 1397

4K

eye icon

لوبیا سفید با نام علمی Phaseolus vulgaris

لوبیا سفید با نام علمی Phaseolus vulgaris نوعی لوبیا است که جز خانواده حبوبات (Fabaceaee) می باشد. این گیاه بومی مکزیک، آمریکای شمالی و جنوبی است. همچنین به صورت کشت شده در سراسر جهان وجود دارد.

عصاره لوبیای سفید جهت کاهش وزن استفاده می شود. ادعا می شود که عصاره لوبیا سفید می تواند آنزیم آلفا آمیلاز دستگاه گوارش را مهار کند. آنزیم آلفا آمیلاز مانند قیچی سبب شکستن کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش شده و آن ها را به قند های کوچکتر قابل جذب تقسیم می کند. در نتیجه مهار این آنزیم، جذب نشاسته و کربوهیدرات ها مهار می شود.

نتایج در مورد اثربخشی عصاره لوبیای سفید در کاهش وزن متناقض است. برخی مطالعات نشان داده اند عصاره لوبیای سفید می تواند باعث کاهش وزن، کاهش توده چربی و ضخامت بافت چربی شود. در حالی که نتایج چندین مطالعه بالینی دیگر نشان داده است که مصرف 445 تا 1500 میلی گرم از این عصاره، به مدت 13-4 هفته اثری بر کاهش وزن نداشته اما سبب کاهش قابل توجهی در چربی بدن (به طور میانگین 1.86 kg) شده است. برخی دیگر از مطالعات نیز آن را کاملا بی اثر دانسته اند. احتمالا دلیل این اختلاف نظرها به مقدار کربوهیدراتی که توسط افراد مختلف مصرف می شود، برمی گردد. به نظر می رسد عصاره لوبیای سفید باعث کاهش وزن در افرادی که کربوهیدرات بیشتری مصرف می کنند، می شود و در افرادی که غذای آنها مقدار زیادی کربوهیدرات ندارد موثر نیست.

عوارض جانبی:
عوارض جانبی عصاره لوبیای سفید خفیف است. مواردی از سردرد، مدفوع نرم، نفخ و یبوست گزارش شده است.

در زیر چند مکمل که حاوی عصاره لوبیای سفید است نام برده شده است:
برای مشاهده محصولات بر روی نام آنها کلیک کنید.
کربوبلاکر (Carbo blocker)
کالری بلاکر (Calory blocker)
کربواسلیم (Carboslim)
کرب کر (Carb care)
کارب اینترسپت 3 (Carb Intercept 3)

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )