آمپول بیوتین و بپانتین و درمان ریزش مو

آمپول بیوتین و بپانتین و درمان ریزش مو

در این مقاله از مجله داروکده به معرفی آمپول بیوتین و بپانتین، یکی از موفق ترین روش‌های درمان‌ ریزش مو می‌پردازیم.

دکتر شیدا احمدی کولایی

نویسنده: دکتر شیدا احمدی کولایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

10 اردیبهشت 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 اردیبهشت 1403

0

eye icon

آمپول بیوتین و بپانتین و درمان ریزش مو

دستیابی به موهای زیبا، خوش حالت و سالم به دغدغه روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است. بر کسی پوشیده نیست که موهایی پر حجم و درخشان، زیبایی غیر قابل انکار به چهره می‌بخشد و یک عامل کلیدی در جذابیت ظاهری فرد در نظر گرفته ‌می‌شود. اولین گام برای داشتن موهای سالم، اهمیت به تغذیه است. برای برخورداری از موهای زیبا، حفظ یک رژیم غذایی متعادل که شامل ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز برای سلامت بهینه مو باشد، ضروری است. ویتامین ها و به ویژه ویتامین‌های گروه ب در حفظ سلامت کلی پوست و مو و ارتقای زیبایی تاثیر بسزایی دارند. این مواد مغذی ضمن کمک به حفظ فولیکول‌های موی سالم، از رشد، استحکام، درخشندگی و کیفیت کلی مو حمایت می‌کنند.

بی شک بیوتین و پانتوتنیک اسید در راس همه ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامت پوست و مو جای دارند. گواه این امر استفاده از این ویتامین‌ها در داروها، مکمل‌ها، شامپوها، لوسیون‌ها و سایر محصولات این حوزه است. در این مقاله سعی داریم به معرفی آمپول بیوتین و بپانتین به عنوان یکی از موفق ترین درمان‌های ریزش مو بپردازیم. آمپول بیوتین و بپانتین حاوی ویتامین‌هایی است که با جبران کمبودهای ویتامینی، در کاهش ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو موثر است.

با مطالعه این مقاله، با آمپول بیوتین و بپانتین، بیش از پیش آشنا می‌شوید. سپس، با کسب اطلاعات کافی درباره فواید آمپول بیوتین و بپانتین، به علت تجویز این آمپول برای درمان ریزش مو پی می‌برید. در پایان نیز به شما در انتخاب بهترین شیوه خرید آمپول بیوتین و بپانتین کمک می‌کنیم.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

- آمپول بیوتین و بپانتین چیست؟
- ترکیب آمپول بیوتین و بپانتین
- بیوتین چیست؟
- علائم کمبود بیوتین
- بپانتین چیست؟
- علائم کمبود بپانتین
- چه کسانی در معرض خطر کمبود بیوتین و بپانتین هستند؟
- فواید آمپول بیوتین و بپانتین برای داشتن موهای زیبا و سالم
- روش مصرف آمپول بیوتین و بپانتین
- طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین
- زمان تزریق آمپول بیوتین و بپانتین
- دوره مصرف آمپول بیوتین و بپانتین
- عوارض آمپول بیوتین و بپانتین چیست؟
- تفاوت آمپول بیوتین بپانتن ایرانی و خارجی
- تفاوت آمپول بیوتین و بپانتین با نوروبیون
- تفاوت آمپول بیوتین و بپانتین با آمپول ب-کمپلکس
- آیا آمپول بیوتین و بپانتین چاق کننده است؟
- آیا تزریق آمپول بيوتين و بپانتن بهتر از مصرف قرص آن‌ها است؟
- روش نگهداری آمپول بیوتین و بپانتین
- قیمت آمپول بیوتین و بپانتین
- خرید آمپول بیوتین و بپانتین

مدت زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

 

آمپول بیوتین و بپانتین چیست؟

آمپول بیوتین و بپانتین یکی از داروهای موثر برای درمان ریزش مو است. این محلول تزریقی شامل بیوتین و بپانتین به عنوان دو ویتامین از ویتامین‌های گروه ب است. کمبود این دو ویتامین در بدن، منجر به کاهش مقاومت موها و ریزش مو می‌گردد. تزریق آمپول بیوتین و بپانتین در افرادی که در معرض کمبود این دو ویتامین قرار دارند، راهی سریع برای کاهش ریزش مو، کمک به رشد مجدد موها و بازگرداندن ظاهری سالم‌تر به مو است. هر بسته از این محصول، حاوی 6 جفت آمپول بیوتین و آمپول بپانتین است.


ترکیب آمپول بیوتین و بپانتین

ترکیب آمپول بیوتین و بپانتین شامل محلول تزریقی بیوتین (ویتامین B7) و بپانتین (ویتامین B5) است. هر آمپول بیوتین، حاوی 5 میلی گرم بیوتین است که با کمک به افزایش میزان این ویتامین در بدن، در پیشگیری و درمان ریزش مو موثر است. هر آمپول بپانتن نیز حاوی 500 میلی گرم دکسپانتنول از مشتقات ویتامین ب5 است. این محلول تزریقی همراه با آمپول بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

 

بیوتین چیست؟

بیوتین که اغلب به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامت مو مورد ستایش قرار می‌گیرد، یک ویتامین محلول در آب است که با نام ویتامین H یا ویتامین ب7 نیز شناخته ‌می‌شود. بیوتین برای تبدیل مواد غذایی به انرژی ضروری است و در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های متابولیک نقش اساسی ایفا می‌کند. سلامتی سلول‌های با تکثیر بالا مانند پوست، مو و ناخن با میزان بیوتین مرتبط است. بیوتین در سنتز کلاژن که به حفظ قابلیت ارتجاعی و یکپارچگی پوست می‌انجامد، نقش دارد. به علاوه، این ویتامین در ساخت کراتین، حفظ استحکام مو و رشد مو نیز تاثیرگذار است. این ویتامین علاوه بر فرم تزریقی، به صورت خوراکی در مکمل‌های تغذیه‌ای گروه محصولات بیوتین یا برخی محصولات بهداشتی ضد ریزش و تقویت مو موجود است. 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیرامون منابع غذایی حاوی بیوتین و فواید این ویتامین بر سلامتی، مقاله ای که تحت عنوان "همه چیز درباره بیوتین یا ویتامینB7" تالیف و ترجمه خانم دکتر الهه عبدالهی در مجله داروکده منتشر شده است را مطالعه نمایید. با خواندن این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات متداول در مورد بیوتین را درمی‌یابید.

 

علائم کمبود بیوتین

در وهله اول در نظر داشته باشید که کمبود بیوتین نادر است، هر چند عدم کفایت این ویتامین در بدن تحت شرایطی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌گردد، ‌می‌تواند رخ دهد. مهم ترین علائم و نشانه‌های بالینی مرتبط با کمبود بیوتین عبارتند از:

- ریزش مو: ریزش مو یکی از شایع ترین علامت‌های کمبود بیوتین در بدن به شمار ‌می‌آید. به دلیل نقش بیوتین در حفظ سلامت فولیکول‌های مو و شرکت در ساخت کراتین، طبیعی است که فقدان میزان کافی آن به شکنندگی، نازکی ساقه مو و ریزش موها منجر شود. 

- ناخن‌های شکننده: کمبود بیوتین با اختلال در تولید کراتین و کاهش سرعت رشد و ترمیم سلول‌های ناخن، با نازکی، برآمدگی و کاهش استحکام ناخن‌ها همراه ‌می‌شود. 

- بثورات پوستی یا درماتیت: کمبود بیوتین ممکن است به صورت خشکی و بروز بثورات پوستی، به ویژه در اطراف دهان، بینی و چشم‌ها ظاهر شود. نواحی قرمز و پوسته پوسته که گاها با خارش همراه هستند و به سایر بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا درماتیت سبوره شباهت دارند. 

- علائم عصبی-عضلانی: بیوتین کوفاکتور برخی آنزیم‌های دخیل در سنتز انتقال دهنده‌های عصبی است، لذا کمبود شدید و طولانی آن ‌می‌تواند با بی حسی یا گزگز اندام‌های انتهای، ضعف عضلانی و حتی تشنج، خود را نشان دهد. 

- خستگی: بیوتین مانند سایر ویتامین‌های گروه ب در متابولیسم انرژی نقش دارد، بنابراین کمبود آن ممکن است منجر به احساس خستگی، ضعف و بی حالی شود.

 

بپانتین چیست؟

بپانتین با نام ژنریک دکسپانتنول یکی از مشتقات پانتوتنیک اسید و از خانواده ویتامین‌های گروه ب است. دکسپانتنول به طور طبیعی در پوست سالم وجود دارد و در سلامت سلول‌های اپیتلیوم پوست نقش اساسی دارد. این ویتامین محلول در آب برای ساخت سلول‌های خونی ضروری بوده و به بدن انسان کمک می‌کند تا غذای مصرفی را به انرژی تبدیل کند. بپانتن با نفوذ عمیق به قشر مو و دادن تراکم و حجم به مو، در بهبود وضعیت کلی و حمایت از سلامت مو نقش دارد.

ویتامین ب 5 به عنوان یکی از اجزای سازنده مکمل های پوست، مو و ناخن در بسیاری از محصولات موجود است. به علاوه این ویتامین محلول در آب به صورت مجزا در مکمل تغذیه ای پانتونیک گلد ویتامین ب 5 نیز موجود است. هر قرص آهسته رهش از این محصول حاوی 250 میلی گرم ویتامین ب 5 است.

 

علائم کمبود بپانتین

کمبود ویتامین B5 به دلیل منبع غذایی گسترده آن، نسبتا نادر است، اما در صورت بروز کمبود ویتامین B5، با توجه به حضور این ویتامین در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف متابولیسم انرژی، سنتز اسیدهای چرب و تولید هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی، نشانه‌های زیر بروز ‌می‌کنند: 

- کاهش کیفیت موها، کدری و شکنندگی تارهای مو به دلیل نقش ویتامین ب5 در سنتز کوآنزیم A و به دنبال آن شرکت در متابولیسم اسیدهای چرب و تولید کراتین 

- خستگی و ضعف به دلیل نقش آن در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای تولید انرژی

- بی حسی، گزگز و ضعف عضلانی به دلیل اختلال در سنتز نوروترانسمیتر استیل کولین 

- خشکی پوست و حساسیت به عفونت‌ها ناشی از مختل شدن سنتز اسیدهای چرب ضروری برای سلامت پوست 

- مشکلات گوارشی به دلیل اختلال در متابولیسم اسیدهای چرب، کلسترول و همچنین متابولیسم داروها و سموم در کبد 

 

چه کسانی در معرض خطر کمبود بیوتین و بپانتین هستند؟

بیوتین و ویتامین ب5 در منابع غذایی بسیاری وجود دارند و در شرایط معمول، احتمال کمبود آن‌ها در بدن پایین است. هر چند، قرار گرفتن در برخی دوران‌های زندگی، شرایط پزشکی یا بیماری‌ها منجر به کاهش سطح آن‌ها در بدن شده و اهمیت دریافت مکمل خوراکی یا تزریقی را پر رنگ ‌می‌سازد. بعضی از مهم‌ترین گروه‌های در معرض خطر کمبود بیوتین و بپانتین عبارتند از: 

- کسانی که مدت طولانی تحت رژیم‌های غذایی سخت و غیر اصولی هستند. 

- افراد دچار سوء تغذیه مزمن یا مصرف سفیده تخم مرغ خام که به دلیل وجود آویدین، مانع جذب بیوتین ‌می‌شود.

- افراد مبتلا به اختلالات سوء جذب مانند بیماری‌های التهابی روده، سلیاک، اسهال مزمن و سایر اختلالات گوارشی

- افراد با اختلالات ژنتیکی خاص که متابولیسم و بازگردش این ویتامین‌ها را در بدن مختل ‌می‌کند. 

- مادران باردار و شیرده به دلیل افزایش نیاز ناشی از رشد و تکامل جنین و تولید شیر

- شرایط پزشکی خاص مانند اعتیاد مزمن به الکل، دیالیز و برخی داروها همچون استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک 

 

فواید آمپول بیوتین و بپانتین برای داشتن موهای زیبا و سالم

فواید آمپول بیوتین و بپانتین در حفظ سلامت مو به دو ویتامین موجود در آن باز می‌گردد.

بیوتین از رشد مو حمایت ‌می‌کند و در جلوگیری از نازک شدن یا ریزش مو موثر است. این ویتامین، نقش کلیدی در تولید کراتین، پروتئین ضروری برای موهای سالم دارد. بیوتین به بهبود استحکام و انعطاف پذیری کلی مو کمک می‌کند و احتمال شکستگی مو را کاهش می‌دهد. به علاوه، بیوتین به سلامت پوست سر کمک نیز می‌کند و خشکی پوست را که می‌تواند بر وضعیت مو تأثیر بگذارد، کاهش می‌دهد. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مکمل بیوتین در جلوگیری از ریزش مو مرتبط با شرایط خاص مانند آلوپسی نیز مفید است. در نهایت اینکه ویتامین B7 موجود در آمپول بیوتین به کیفیت و ظاهر کلی مو کمک ‌می‌کند و در داشتن موهای براق تر، ضخیم تر و درخشان تر نقش دارد.

بپانتین به بازسازی ساقه‌های مو که توسط سشوار و اتوی مو، شامپو زدن مکرر و قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب دیده اند، کمک می‌کند. بدن از ویتامین B5 برای تولید چربی‌های ساختاری استفاده ‌می‌کند، به همین دلیل برای ترمیم بافت پوستی، کاهش ریزش مو و شوره سر به مصرف این ویتامین نیاز است. پانتوتنیک اسید با تقویت فولیکول‌های مو و تامین مواد مغذی ضروری که رشد و حالت ارتجاعی مو را افزایش ‌می‌دهد، به رویای داشتن پوست و موی با طراوت، مرطوب و درخشنده کمک می‌کند. 

روش مصرف آمپول بیوتین و بپانتین 

پزشک با در نظر گرفتن شرایط هر فرد، وضعیت ریزش مو و میزان کمبود ویتامین، روش مصرف آمپول بیوتین و بپانتین، دوز مصرف و تعداد دفعات تزریق را تعیین می‌کند. در صورتی که پزشک لزوم مصرف آمپول بیوتین و بپانتین را برای فردی تشخیص دهد، به طور معمول شیوه مصرف به یکی از طرق زیر است.

- یکبار در هفته به مدت 6 هفته

- یک تا دو آمپول 3 بار در هفته به مدت 6 هفته

- ماه اول هر هفته ۲ تزریق همزمان از هر دو آمپول و ماه دوم و سوم، یک تزریق همزمان از هر دو آمپول

 

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین، به صورت تزریق عضلانی است، به طوری که به طور همزمان در دو عضله مختلف تزریق می‌شوند.

 

زمان تزریق آمپول بیوتین و بپانتین

این دو آمپول بهتر است هم زمان باهم تزریق شوند. به علاوه، به این دلیل که مصرف ویتامین‌های گروه ب سبب افزایش انرژی ‌می‌گردد، توصیه بر این است که زمان تزریق آمپول بیوتین و بپانتین در طی روز باشد تا دچار بی‌خوابی شبانه نگردید. 

 

دوره مصرف آمپول بیوتین و بپانتین

به توصیه پزشک، مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول می‌تواند 3 تا 6 ماه ادامه یابد. دوره معمول تزریق آمپول بیوتین و بپانتین، هفته ای 1 بار و به مدت شش هفته است.

 

عوارض آمپول بیوتین و بپانتین چیست؟

اگر آمپول بیوتین و بپانتن با صلاحدید پزشک برای شما تجویز شده و نحوه مصرف آن با توجه به شرایط شما تعیین شده باشد، عوارض جانبی آن معمولا قابل چشم پوشی است. عوارض آمپول بیوتین و بپانتین در همه افراد مشاهده نمی‌شود. با این وجود، در برخی افراد عوارض احتمالی تزریق این آمپول عبارتند از مشکلات گوارشی همچون ناراحتی معده، استفراغ، اسهال، درد شکمی، تکرر ادرار و تعریق زیاد. 

اگرچه ممکن است این اتفاق نادر باشد، اما برخی از افراد هنگام مصرف این دارو دچار عوارض جانبی بسیار جدی ‌می‌شوند. در صورت بروز هر یک از علائم واکنش آلرژیک مانند راش پوستی، کهیر، خارش، پوست قرمز، متورم و تاول زده، خس خس سینه، احساس گرفتگی در قفسه سینه یا گلو، مشکل در تنفس، بلع یا صحبت کردن و تورم دهان، صورت، لب‌ها ، زبان یا گلو مصرف دارو را متوقف کرده و فورا با پزشک خود تماس بگیرید. 

 

تفاوت آمپول بیوتین بپانتن ایرانی و خارجی

آمپول بیوتین بپانتن ایرانی و خارجی از ترکیبات مشابهی تشکیل شده اند و معمولا دوز بیوتین و دکسپانتنول بکار رفته در هر دو نوع آمپول، یکسان است. به عنوان مثال، آمپول بیوتین و بپانتین بایر به عنوان نام آشناترین نمونه خارجی این آمپول، حاوی یک پک ۱۲ عددی از ۶ آمپول بیوتین 5 میلی گرمی در هر میلی لیتر و ۶ آمپول بپانتین 250 میلی گرم در هر میلی لیتر است. حجم هر آمپول بیوتین و بپانتن بایر مشابه با نمونه ایرانی است. 

با توجه به دوز ترکیبات سازنده، هر دو نمونه آمپول بیوتین بپانتن ایرانی و خارجی از اثر بخشی مناسبی برخوردارند. تفاوت اصلی به مبدا تولید کننده نمونه خارجی و ایرانی و کیفیت ساخت باز می‌گردد که بر این اساس، برخی افراد مایلند از نمونه خارجی استفاده کنند. البته با توجه به قیمت بیشتر نمونه خارجی، بسیاری از افراد نمونه‌های داخلی با کیفیت و یا تحت لیسانس همچون آمپول بیاکتو (بیوتین) و بپاکتو (دکسپانتنول) اکتوورکو را ترجیح می‌دهند. با توجه به ناموجود بودن نمونه خارجی و وجود محصولات تقلبی در بازار، آمپول بیوتین و بپانتن ایرانی، جایگزین مناسبی برای آمپول بیوتین خارجی محسوب می‌شود.

 

تفاوت آمپول بیوتین و بپانتین با نوروبیون

آمپول بیوتین و بپانتین دو آمپول جداگانه با دوز مشخصی از ویتامین ب7 یا بیوتین و ویتامین ب5 یا پانتوتنیک اسید هستند که با هدف کاهش ریزش مو، کمک به رشد موهای جدید و تقویت ضخامت تارهای مو با روش مصرف مشخص، مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. آمپول نوروبیون یک آمپول تقویتی متشکل از سه ویتامین B1 ،B6 و B12 است و عمده ترین موارد مصرف آن کمک به فرآیند ترمیم و بازسازی اعصاب در نظر گرفته ‌می‌شود که حاصل اثرات سینرژیست این سه ویتامین در حمایت از سیستم عصبی است. 

 

تفاوت آمپول بیوتین و بپانتین با آمپول ب-کمپلکس

آمپول ب-کمپلکس همان گونه که از نامش انتظار ‌می‌رود، تعداد بیشتری از ویتامین‌های گروه ب را در بردارد. هر چند در بعضی محصولات بسته به شرکت سازنده، برخی ویتامین‌ها مانند بیوتین و یا ویتامین ب12 فرموله نشده است. همچنین، آمپول ب-کمپلکس به طور معمول دوز بسیار کمتری ویتامین ب5 را در مقایسه با آمپول ب پانتین دارد. 

در نهایت اینکه، آمپول ب-کمپلکس جنبه تقویتی داشته و در جهت ارتقای سلامت عمومی، افزایش اشتها، بهبود توان فیزیکی و کاهش ضعف و خستگی در افراد مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. در صورتی که بیوتین و بپانتین دو آمپول تقویت کننده مو هستند و با هدف تخصصی در زمینه کاهش ریزش مو تجویز ‌می‌شوند و کاربردشان با آمپول ب-کمپلکس متفاوت خواهد بود. 

آیا آمپول بیوتین و بپانتین چاق کننده است؟

در پاسخ به این سوال ‌می‌بایست بر این نکته تاکید کرد که آمپول بیوتین و بپانتین یک داروی افزایش دهنده وزن نبوده و به منظور چاقی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. از آن جایی که ویتامین‌های گروه ب در متابولیسم انرژی و تولید انتقال دهنده‌های عصبی شرکت دارند، ممکن است به طور غیر مستقیم در تغییر اشتها نقش داشته باشند و به ویژه در افراد دچار کمبود با افزایش اشتها همراه باشد. هر چند، شواهد علمی کافی برای تایید این ادعا وجود ندارد. 

 

آیا تزریق آمپول بيوتين و بپانتن بهتر از مصرف قرص آن‌ها است؟

انواع قرص‌های ب کمپلکس، بیوتین و ویتامین ب5 با دوزهای مختلف در داروخانه‌ها وجود دارد که مصرف آن‌ها از تزریق آمپول ساده‌تر است. مصرف این محصولات مکمل، به کاهش ریزش مو، حفظ سلامت مو و داشتن موهای سالم تر کمک شایانی می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با این محصولات، ‌می‌توانید به گروه محصولات مراقبت مو موجود در داروکده مراجعه نمایید. توصیه می‌شود جهت حصول نتیجه مطلوب، مصرف این مکمل‌های تغذیه ای با استفاده از شامپوها، تونیک ها و لوسیون‌های ضد ریزش مو و داشتن روتین مراقبت از مو همراه باشد.

با وجود سهولت استفاده از مکمل‌ها، در موارد خاص که نظر پزشک به استفاده از فرم تزریقی باشد، باید از آمپول بيوتين و بپانتن استفاده شود. چرا که بر خلاف تصور رایج که فرآورده‌های تزریقی به مراتب بهتر از داروهای خوراکی هستند، اثربخشی داروهای تزریقی لزوما بیشتر از داروهای خوراکی نیست. لذا در مواردی که ضرورتی در مصرف اشکال تزریقی وجود ندارد، باید از فرآورده های خوراکی جایگزین استفاده نمود.

 

روش نگهداری آمپول بیوتین و بپانتین

آمپول بیوتین و بپانتین، باید دور از دسترس اطفال، در دمایی کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد و دور از نور خورشید نگهداری شود. به علاوه، این دارو باید از یخ‌زدگی محافظت شود.

 

قیمت آمپول بیوتین و بپانتین

علیرغم این واقعیت که موهای زیبا، پرپشت و درخشان تاثیرات شگرفی بر زیبایی چهره و اعتماد به نفس فرد دارد، بسیار مهم است که برای برخورداری از این موهبت، دنبال استفاده از روش‌های درمانی تایید شده و کم عارضه باشیم. آمپول بیوتین و دکسپانتنول یکی از بهترین داروهای مورد استفاده در درمان ریزش مو ناشی از کمبود بیوتین و پانتوتنیک اسید در بدن است. این آمپول باعث تقویت فولیکول‌ مو، تحریک مجدد رشد و حفظ استحکام و درخشندگی مو ‌می‌شوند. به علاوه به علت ماهیت محلول در آب اجزای موثره این آمپول‌، مقادیر مازاد آن از بدن دفع شده و در اغلب مصرف کنندگان، عوارض جانبی جدی ایجاد نمی‌کنند.

 علاوه بر ایمنی بالا، هزینه درمانی نیز موضوعی حائز اهمیت است. به طوری که افراد مایلند، هزینه‌ای که برای تهیه بهترین داروی ریزش مو می‌پردازند، قابل قبول باشد. قیمت آمپول بیوتین و بپانتین با توجه به دوز بیوتین و دکسپانتنول بکار رفته در هر ویال، تعداد در هر واحد بسته بندی، هزینه‌های تولید، هزینه‌های تحقیق و توسعه و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود. شرکت‌های عرضه کننده آمپول بیوتین و بپانتین ایرانی نیز قیمتی متناسب با کیفیت و قابل رقابت برای این محصول در نظر گرفته اند. تایید نهایی این قیمت نیز پس از بررسی مدارک لازم، توسط سازمان غذا و دارو با روندی قانونی و منطقی انجام می‌گیرد. از این رو نگرانی از بابت قیمت آمپول بیوتین و بپانتین برای مصرف کنندگان وجود ندارد. قیمت آمپول بیوتین و بپانتین خارجی نیز به دلیل ناموجود بودن این محصول در داروخانه‌ها، مطابق قوانین سازمان غذا و دارو تعیین نمی‌گردد و مرجع نظارتی برای تعیین قیمت این محصول وجود ندارد. صرفنظر از قیمت، به علت عدم فروش این محصول در داروخانه‌ها، نمی‌‌توان در مورد اصل یا تقلبی بودن و کیفیت آمپول بیوتین و بپانتین خارجی اظهار نظر نمود.

 

خرید آمپول بیوتین و بپانتین

بهترین مرجع عرضه کننده برای خرید آمپول بیوتین و بپانتین داروخانه‌ها هستند. چرا که با رعایت شیوه اصولی نگهداری و خرید این دارو از پخش‌های مجاز، کیفیت و اصالت کالا را تضمین ‌می‌نمایند.

اگرچه برخی داروخانه‌های آنلاین اقدام به فروش آمپول بیوتین و بپانتین نموده اند، اما با توجه به تزریقی بودن این فرآورده، فروش این محصول در وبسایت‌های داروخانه ای غیر مجاز است. از این رو، شما ‌می‌توانید با مراجعه حضوری به داروخانه مرکزی جمالزاده آمپول بیوتین و بپانتین را تحت نظر مسئول فنی داروخانه تهیه نمایید و اطلاعات جامع درباره چگونگی مصرف این محصول دریافت کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )