ژل استراتامد موثر در درمان زخم های باز

ژل استراتامد موثر در درمان زخم های باز

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده، با ژل استراتامد، یکی از موثرترین محصولات ترمیم کننده در زمینه بهبود سریع انواع زخم، آشنا شوید.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 اردیبهشت 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 اردیبهشت 1403

0

eye icon

ژل استراتامد موثر در درمان زخم های باز

ترمیم زخم، فرآیندی پیچیده و مستمر بوده که تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. با توجه به انواع مختلف زخم و همچنین پیشرفت تکنولوژی پزشکی، محصولات متنوعی به منظور سرعت بخشیدن به روند ترمیم زخم تولید شده اند. یکی از این محصولات، ژل استراتامد، موثر در درمان زخم های باز با بافتی شفاف و غیر چسبنده است که برای پانسمان پیشرفته زخم از آن استفاده می شود. 

ژل استراتامد استرات فارما، از قوام بالایی برخوردار بوده تا تماس مداوم محصول با بستر زخم یا سطح پوست آسیب دیده را در 24 ساعت شبانه روز تضمین کند. به منظور آشنایی بیشتر با این محصول، ادامه مطالب ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید. 

آنچه در این مقاله می خوانید:

- معرفی ژل استراتامد 
- فواید ژل استراتامد
- موارد مصرف ژل استراتامد
- ترکیبات ژل استراتامد برای جای بخیه 
- نحوه استفاده از ژل استراتامد
- عوارض ژل استراتامد
- قیمت ژل استراتامد

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه 

 

معرفی ژل استراتامد 

ژل استراتامد، به عنوان یکی از موثرترین محصولات ترمیم کننده در زمینه بهبود سریع انواع زخم شناخته می شود. این ژل با ترکیبات موثره خاص خود، فرآیند درمان زخم های باز را تسهیل نموده و به بازیابی و حفظ سلامت پوست آسیب دیده کمک می کند. ترکیب اصلی این محصول، سیلیکون بوده که یک لایه محافظ روی محل آسیب دیده تشکیل داده و مانع از شکل گیری اسکارهای غیر طبیعی می شود.

ژل استراتامد استرات فارما را می توان روی زخم های باز، بدون پانسمان و تراشیدن مو، مورد استفاده قرار داد. این محصول در همسطح سازی زخم های برآمده نقش اثربخشی داشته و خارش، قرمزی و عفونت محل زخم را بهبود می بخشد. مهم است بدانید که گاهی اوقات ژل استراتامد اشتباها با عنوان کرم استراتامد توسط مصرف کنندگان شناخته می شود.  

در بین انواع زخم، زخم های دیابتی روند بهبود کندتری دارند؛ بنابراین، افراد دیابتی مبتلا به این عارضه، نیاز به محصولات خاصی دارند تا فرآیند ترمیم زخم را با سرعت بیشتری انجام گردد. صفحه اختصاصی "محصولات زخم دیابت" در داروخانه آنلاین داروکده، برای افراد مبتلا به دیابت این امکان را فراهم می آورد تا به محصولاتی که در این زمینه نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند. 

 

فواید ژل استراتامد

ژل استراتامد، یک لایه شفاف نازک و انعطاف پذیر روی سطح زخم تشکیل داده و از نفوذ آب به محل موضع جلوگیری می کند. این محصول بعد از قرارگیری در محل زخم، به سرعت خشک شده و از نواحی آسیب دیده پوست و زخم های باز در برابر عوامل مخرب شیمیایی و میکروبی محافظت می کند. 

ژل استراتامد ضمن حفظ سرعت انتقال اکسیژن در محل زخم، مانع از کاهش رطوبت آن می شود. این محصول از سد پوستی تقلید کرده و روند بهبود زخم های باز را سرعت می بخشداز دیگر مزایای ژل استراتامد، می توان به جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری های عفونت زا و تسکین علائم حاد پوست آسیب دیده اشاره کرد. به علاوه، ژل استراتامد مانع از تغییر رنگ زخم در طول دوره درمان می شود. 

اگر در زمینه درمان انواع زخم های مزمن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید به سری مقالات " تئوری درمان زخم" تالیف دکتر احسان عمادی در مجله علمی داروکده مراجعه فرمایید. این مقالات به بررسی مباحث کاربردی در زمینه درمان زخم می پردازند و می توانند به افزایش فهم شما در این خصوص کمک کنند. 

 

موارد مصرف ژل استراتامد

ژل استراتامد استرات فارما را می توانید روی زخم باز و بعد از اقدامات درمانی نظیر لیزر، لایه برداری شیمیایی پوست و برداشتن خال، روی سطح پوست آسیب دیده مورد استفاده قرار دهید. این محصول در درمان سوختگی ها و هیدراته ماندن محل زخم و تسکین آسیب های وارد شده به پوست نوزادان، کودکان، افراد دارای پوست حساس و بانوان در دوران بارداری و شیردهی کاربرد دارد. 

 

ترکیبات ژل استراتامد برای جای بخیه 

ترکیبات به کار رفته در ساختار ژل استراتامد برای جای سوختگی، شامل پلی سیلوکسان ها و رزین سیلوکسان می شوند. این ترکیبات از خاصیت باکتریواستاتیک برخوردار بوده و مانع از بروز عفونت در محل زخم می شوند. به علاوه ترکیبات ژل استراتامد التهابات و قرمزی پوست آسیب دیده را به طور موثری کاهش می دهند.

 

نحوه استفاده از ژل استراتامد

قبل از مصرف ژل پانسمان استراتامد، لازم است ابتدا از تمیز بودن سطح موضع اطمینان حاصل نمایید؛ سپس لایه ای نازک از ژل را روی سطح پوست قرار دهید. پس از استفاده ژل استراتامد استرات فارما، ترشحات ایجاد شده روی سطح زخم را با دستمال یا گاز تمیز به آرامی پاک کنید. این محصول را می توانید بر حسب عمق زخم های ایجاد شده، دو مرتبه در روز مورد استفاده قرار دهید. 

برای دستیابی به بهترین نتیجه، محتویات ژل را در تماس مداوم با پوست (24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته) قرار دهید. در نظر داشته باشید که ژل استراتامد پس از قرارگیری در محل زخم، باید ظرف مدت 5 تا 6 دقیقه خشک شود؛ اگر خشک شدن محصول مدت زمان بیشتری طول بکشد، احتمالا مقدار زیادی از آن را استفاده کرده اید؛ در این صورت، به آرامی مقدار اضافی ژل را با یک دستمال تمیز بردارید.

گفتنی است که ژل استراتامد پس از خشک شدن، با پانسمان های ثانویه سازگاری داشته و می توان روی آن ضد آفتاب یا سایر محصولات آرایشی را نیز استفاده نمود. 

به علاوه، استفاده از " قرص های ترمیم زخم" به عنوان درمان مکمل در کنار مصرف این محصول، می تواند به تسریع فرآیند ترمیم زخم کمک کند. این محصولات را می توانید با تاریخ انقضای معتبر و قیمت مناسب از داروخانه اینترنتی داروکده تهیه نمایید. 

 

عوارض ژل استراتامد

- حتما قبل از استفاده ژل پانسمان استراتامد، به تاریخ انقضای درج شده روی بسته بندی آن دقت فرمایید. 
- در صورتی که پس از 30 روز، هیچ گونه بهبودی حاصل نشد یا علائم عفونت شدید مشاهده گردید، مصرف محصول را متوقف کرده و به پزشک مراجعه فرمایید. 
- گفتنی است که ژل ترمیم کننده استراتامد، برای زخم های سوختگی درجه 3 یا زخم های دارای ترشح زیاد مناسب نیست. 

قیمت ژل استراتامد

با پیشرفت تکنولوژی پزشکی، محصولات مختلفی به منظور تسریع فرآیند ترمیم زخم تولید شده اند. در این زمینه، یکی از شناخته شده ترین محصولات، ژل استراتامد است که توسط شرکت استرات فارما در تیوپ های 5، 10 و 20 گرمی تولید و عرضه می گردد. به منظور بهره مندی از مزایا و خرید ژل استراتامد، می توانید آن را به صورت حضوری از داروخانه مرکزی جمالزاده تهیه فرمایید. 

همچنین، محصولات مراقبتی پوست و مو و مکمل های غذایی را می توانید با تضمین اصالت و کیفیت از داروخانه آنلاین داروکده به شکل اینترنتی سفارش دهید. داروکده، وب سایت رسمی داروخانه مرکزی جمالزاده بوده که از سابقه طولانی در زمینه عرضه و فروش محصولات غیر دارویی برخوردار است. 

به علاوه، در تمامی مراحل خرید می توانید از مشاوره آنلاین رایگان کادر مجرب تیم علمی داروکده بهره مند شوید و سوالات و ابهامات خود را در مورد ویژگی های محصولات، نحوه استفاده از آنها و بهداشت فردی با کارشناسان با تجربه این تیم مطرح کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

در پایان، در این مقاله تلاش کردیم تا ژل استراتامد استرات فارما را به طور کامل معرفی کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید و موثر واقع گردد. به منظور ارتقای کیفیت مطالب درج شده در مقالات مجله علمی داروکده، خواهشمندیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در همین صفحه با ما در میان بگذارید. 

 

سوالات متداول کاربران در مورد ژل استراتامد

1- ژل استراتامد چیست؟

ژل بخیه استراتامد، یک پانسمان پیشرفته زخم قابل انعطاف است که محیطی بهینه را برای بهبود سریع‌تر زخم فراهم می آورد. مهم ترین ترکیب فعال به کار رفته در این محصول، سیلیکون بوده که با ایجاد یک لایه شفاف و غیر چسبنده روی زخم باز، روند درمان آن را سرعت می بخشد. 

2- آیا ژل استراتامد برای استفاده کودکان مناسب است؟

ژل استراتامد با ترکیباتی کاملا زیست سازگار فرآوری شده و فرمولاسیون آن فاقد مواد شیمیایی حساسیت زا است. بنابراین، این محصول برای کودکان و افراد دارای پوست حساس، انتخاب مناسبی به شمار می رود. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )