مقایسه ی مکمل های BCAA موجود

مقایسه ی مکمل های BCAA موجود

امروزه مکمل های BCAA، در بین ورزشکارانی که دنبال افزایش حجم عضله می باشند، بسیار پر طرفدار است. با مطالعه این مقاله می توانید مکمل مناسب خود را انتخاب کنید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

29 بهمن 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

29 بهمن 1396

16K

eye icon

مقایسه ی مکمل های BCAA موجود

امروزه مکمل های آمینو اسیدی شاخه دار یا همان BCAA ها، در بین ورزشکارانی که به دنبال راه هایی جهت افزایش حجم عضله می باشند، بسیار پر طرفدار می باشند. آمینواسید های شاخه دار (والین، لوسین و ایزولوسین) حدود یک سوم (1/3) پروتئین عضله را تشکیل می دهند. رفع خستگی عضلات، بالا بردن سرعت بازسازی و کاهش میزان آمینواسید های از دست رفته حین تمرین های سنگین از خصوصیات این مکمل ها به حساب می آیند. کمبود هر کدام از این آمینواسید ها می تواند منجر به کاهش حجم عضله شود. BCAA ها برخلاف آمینواسید های دیگر که در کبد متابولیزه می شوند، محل متابولیزه شدن آنها عضله می باشد.

جهت حداکثر جذب این 3 آمینواسید توسط عضله، نیاز هست که هر 3 با هم مصرف شود. از آنجا که سطح آمینواسید های شاخه دار حین تمرین های سنگین به سرعت در عضله کاهش می یابد. استفاده از مکمل BCAA قبل و یا حین تمرین می تواند این کمبود را جبران کرده میزان و کیفیت فعالیت را بالا برده و در عوض میزان خستگی را کاهش دهد. استفاده از BCAA بلافاصله بعد از تمرین می تواند سطح کورتیزول (عامل از بین برنده ی عضله) را کاهش داده و سطوح BCAA را در عضله به سرعت بالا ببرد.
در زیر مکمل های BCAA موجود را از لحاظ میزان 3 آمینو اسید (لوسین ، ایزولوسین و والین)، نسبت این 3 آمینو اسید، میزان مصرف، شکل مکمل، ترکیبات جانبی موجود در هر محصول، کشور سازنده و تعداد سروینگ بررسی می کنیم.

برای مشاهده محصولات بر روی نام آنها کلیک کنید.

Max BCAA
BCAA Drive
ON BCAA
Best-BCAA
BCAA-Capsules
BCAA-10800
Pro-BCAA
BCAA+B6
BCAA-Fuel
BCAA 3:1:2
BCAA-9700
BCAA-Stack
BCAAs
BCAA-Complet
Licure-Drinkabl-BCAA-Agent-Suspension

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )