همه چیز درباره کراتین ( قسمت اول )

همه چیز درباره کراتین ( قسمت اول )

آیا می دانید کراتین چیست ؟ بر خلاف باور غلط برخی افراد ، کراتین یک مکمل استروئیدی نیست ولی گاها با ترکیبات محرکی قبل تمرین مورد استفاده قرار می گیرد . در این ویدیو کاملا با آن آشنا خواهید شد .

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 دی 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 دی 1396

6K

eye icon

همه چیز درباره کراتین ( قسمت اول )

@$@788_1.mp4#450#253#VIDEO@$@

کراتین مولکولی است که بدن می تواند بطور طبیعی تولید کند. بطور کلی فرایند تولید آن در کلیه آغاز شده و در کبد کامل می شود. کراتین ترکیبی از 3 آمینواسید گلایسین ، آرژینین و متیونین می باشد . لذا با توجه به باور غلط برخی افراد ، جزء مکمل های استروئیدی نیست. کراتین یک محرک نمی باشد ولی گاها با ترکیبات محرکی به مانند کافئین در مکمل های قبل تمرین مخلوط شده و مورد استفاده قرار می گیرد. 

با این حال، بدن کراتین را در مقادیر کم تولید و روزانه آن را دفع می کند. به همین دلیل است که برخی از مردم به دنبال منبع کراتین اضافی هستند. البته به طور طبیعی در غذاهایی مانند گوشت و ماهی نیز یافت می شود. ولی با توجه به مقادیر کم آن در این منابع ، استفاده از مکمل های کراتینی ضروری می باشد . 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )