بررسی فرمولاسیون انستیتو ملی چشم آمریکا در مکمل های چشم

بررسی فرمولاسیون انستیتو ملی چشم آمریکا در مکمل های چشم

ادعاهای زیادی در مورد تأثیرات مثبت مکمل ها بر روی بینایی و سلامت چشم شده است، ما در این مقاله به بررسی فرمولاسیون انستیتو ملی چشم آمریکا در مکمل های چشم می پردازیم.

مرجان رمضان

نویسنده: مرجان رمضان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

06 مهر 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

06 مهر 1399

1K

eye icon

بررسی فرمولاسیون انستیتو ملی چشم آمریکا در مکمل های چشم

مطالعات انستیتو ملی چشم آمریکا
ادعاهای زیادی در مورد تأثیرات مثبت مکمل ها بر روی بینایی و سلامت چشم شده است، اما تحقیقات بسیار کمی این ادعاها را تأیید می کند. در این زمینه یک استثنا وجود دارد و آن هم "مطالعات بیماری های چشم مرتبط با سن" (AREDS و AREDS2) هستند. این دو مطالعات بزرگی هستند که در انستیتو ملی چشم آمریکا انجام شده اند و در مورد دو بیماری چشمی شایع تحلیل ماکولای وابسته به سن (AMD) و کاتاراکت تحقیق کرده اند.

تحلیل ماکولای وابسته به سن
این بیماری شیوع زیادی داشته و معمولاً هرچه سن بالا می رود، خطر آن افزایش می یابد اما برخی از اشکال تحلیل ماکولا، جوانان را نیز درگیر می کند. این بیماری هنگامی رخ می دهد که سلول های حساس به نور در ناحیه ماکولای شبکیه خراب می شوند. شبکیه بخشی از چشم است که مسئول ثبت و ارسال اطلاعات بینایی به مغز و دیدن جزئیات ریز می باشد.

کاتاراکت
آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم است. این بیماری ممکن است توانایی دید مناسب برای انجام کارهای روزانه را از بین ببرد و می تواند در طی زمان بدتر شود. آب مروارید بخصوص در افراد مسن بسیار شایع است.

مطالعات AREDS و AREDS2 اثرات دوزهای بالای چند آنتی اکسیدان را که برای چندین سال با هم مصرف شده بودند، بررسی کردند. آخرین توصیه های AREDS2 عبارتند از:

نتایج این مطالعات
مصرف این فرمول در طی 6 سال توانست خطر تحلیل ماکولای وابسته به سن با شدت متوسط تا شدید را 25% پایین آورد. همچنین با مصرف این ترکیب، پیشرفت تحلیل ماکولای وابسته به سن در مرحله متوسط بیماری، آهسته تر شد. اما در اشخاصی که در مراحل پیشرفته این بیماری قرار داشتند، فرمول ذکر شده تأثیری در بهبود یا پیشرفت بیماری شان نداشت.
مصرف لوتئین و زئاگزانتین در افرادی که دچار کمبود این مواد بودند، نیاز به عمل جراحی آب مروارید را تا 32% کاهش داد. نتایج این مطالعات امیدوار کننده بودند و نشان دادند برخی مکمل ها مزایایی دارند اما در همه افراد تأثیرات مفید نمی گذارند.
در مطالعه AREDS2، برای برخی افراد میزان روی را به 25 میلی گرم کاهش دادند و مشاهده کردند که این ترکیب هیچ تفاوتی با فرمول اصلی (با 80 میلی گرم روی) از نظر تأثیرگذاری نداشت. از طرفی حداکثر میزان روی که فرد می تواند بدون عوارض در روز مصرف کند، 40 میلی گرم است. از این رو توصیه می شود محصولاتی را انتخاب کنید که در دوز مصرفی روزانه شان کمتر از 80 میلی گرم روی موجود باشد.

مکمل های مبتنی بر این فرمولاسیون
پس از اعلام نتایج مطالعات AREDS، برخی شرکت های تولید کننده مکمل بر آن شدند تا محصولاتی مبتنی بر فرمولاسیون های این مطالعه تولید کنند. به دو مورد از این مکمل ها در زیر اشاره شده است:

1) ویزی اکت محصول شرکت جالینوس

برای خرید و مشاهده مکمل ویزی اکت اینجا کلیک کنید.

ترکیبات موجود در 1 سافت ژل:

2) پروتکت ویژن محصول شرکت هلثی مین

برای مشاهده و خرید مکمل پروتکت ویژن اینجا کلیک کنید.

ترکیبات موجود در 1 سافت ژل:

3) افتاویت محصول شرکت شهردارو

برای مشاهده و خرید مکمل افتاویت اینجا کلیک کنید.

ترکیبات موجود در 1 سافت ژل:

به غیر از مصرف مکمل ها، کارهای دیگری نیز می توانید برای بهبود سلامت چشم انجام دهید
- اگر هوای خانه تان خشک است از بخور سرد استفاده کنید.
- روزانه بین 1.5 تا 2 لیتر آب استفاده نمایید.
- چشمان خود را با اشک مصنوعی مرطوب نگه دارید.
- فیلترهای وسایل گرمایشی یا تهویه خانه را مرتب عوض کنید.
- از محیط هایی که هوای غبارآلود یا کثیف دارند خودداری کنید.
- از کمپرس سرد، خیار یا کیسه های خنک و مرطوب چای سبز یا سیاه یا گل همیشه بهار روی چشم خود استفاده کنید.

سخن آخر
چشم و بینایی تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ژنتیک و سن قرار دارد. داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل که حاوی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان باشد می تواند به طور چشمگیری در سلامت چشم نقش داشته باشد. رژیم غذایی باید همیشه منبع اصلی ویتامین ها و مواد معدنی باشد. با این حال انستیتو ملی چشم آمریکا توصیه می کند که دوزهای بالای موجود در AREDS2 را نمی توان فقط از رژیم غذایی گرفته و می توان آنها را از طریق مکمل ها دریافت نمود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )