روغن زیتون

روغن زیتون

در این مقاله از زبان خود روغن زیتون در مورد این روغن پر خاصیت بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

29 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

29 دی 1394

5K

eye icon

روغن زیتون

نام من روغن زیتون است.

من (روغن زیتون) دارای ویتامین های A و E هستم و مواد معدنی ام شامل آهن و سدیم است. دارای طبع گرم و خشک می باشم. من به علت داشتن سیتواسترول‌ ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌ شوم و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌‌ دهم. 
کلسترول بد خون یعنی LDL را کاهش می‌ دهم، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند. من (روغن زیتون) از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کنم. دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان می باشم، که این ویژگی من باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود. 

مانع از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی-عروقی می ‌شوم. من (روغن زیتون) مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان خون می شوم و در نتیجه مانع تنگ شدن عروق و سلامت عروق می شوم. من باعث کاهش فشار خون بالا می شوم. 
ملین هستم و از یبوست جلوگیری می‌ کنم و هم چنین انگل‌ ها و کرم‌ های روده را از بین می ‌برم. سنگ های صفراوی را دفع و یبوست های مزمن را درمان می‌کنم، درمان قولنج‌ های ناشی از ورم کلیه هستم. باعث درمان سرفه های خشک می شوم. من (روغن زیتون) لثه ها را تقویت می کنم و از خون ریزی آنها جلوگیری می کنم.
به زنان توصیه می‌شود که در رژیم غذایی خود از من (روغن زیتون) استفاده کنند زیرا پژوهشگران معتقدند مصرف من خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می‌ دهد. اسید اولئیک موجود در من اثر ژن سرطان زای این بیماری را کاهش می‌دهد.

برای تسکین دردهای مزمن خود، روزانه به طور مرتب از من مصرف کنید. 
مصرفم برای تسکین سردرد، درد های عضلانی و غیره مفید است. به موها یتان نرمی و لطافت می‌بخشم و باعث تقویت مو می‌شوم همچنین شوره مو را از بین می برم. باعث از بین رفتن چین و چروک پوستتان می شوم و لطافت و نرمی و شادابی را به پوست صورت شما هدیه می دهم. برای از بین رفتن شکنندگی و لایه لایه شدن ناخن ها من (روغن زیتون) را به ناخن ها مالیده و ماساژ دهید. 

برای اطلاعات بیشتر درباره روغن هسته انگور بخوانید.

مصرفم منجر به کاهش کشش ماهیچه‌ های حلقوی در پایین معده می شود، که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد روده ها می ‌شود و باعث احساس سیری در زمان بیشتری می ‌شود و با کاهش اشتها می‌ توانید غذای کمتری مصرف کنید. 
من (روغن زیتون) بهترین روغن برای پخت و پز هستم زیرا در اثر حرارات خراب نمی شوم.

دوام و مدت نگهداری من نسبت به روغن‌ های دیگر بیشتر است و حتی می‌توانید من را فریز کنید. 
نام من روغن زیتون است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )