جعفری

جعفری

گیاه جعفری خواص بسیاری دارد، در این متن درباره این خواص بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

20 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

20 اسفند 1394

4K

eye icon

جعفری

نام من جعفری است.

من (جعفری) حاوی ویتامین های C ،A ،B ،E و K می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، منگنز، آهن، پتاسیم، فسفر، مس و روی است. طبع من گرم و خشک است. 
من با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی بسیار برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید می باشم. حاوی روغن های فرار هستم. این روغن ها را با نام های، روغن های ضروری یا اسانس های گیاهی نیز می شناسند. که از شکل گیری و تشکیل تومورهای سرطانی جلوگیری می کنند. این روغن های فرار همچنین می توانند انواع مواد سرطان زا را خنثی کنند. 
از جمله مواد سمی موجود در دود سیگار و دود ناشی از ذغال چوب را خنثی می کنند. من حاوی فلاوونوئید می باشم، این ماده از تخریب سلولی که به وسیله رادیکال های آزاد اکسیژن ایجاد می شود، جلوگیری می کند. 

برای مطالعه بیشتر درباره کرفس و خواص آن بخوانید.

من (جعفری) دارای از پیش ساز های ویتامین A می باشم، مخصوصا بتا کاروتن که یکی از آنتی اکسیدان های مهم است، و از بیماری های دیابت، آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل و استخوان ها پیشگیری می کند. 

ویتامین B موجود در من ارتباط مستقیم با سلامت قلب و عروق دارد. همچنین دارای اسید فولیک می باشم که از بیماری های قلبی و دیابت پیشگیری می کند. آهن به درمان کم خونی کمک می کند و ویتامین C موجب افزایش جذب آهن می شود پس من با دارا بودن این دو عنصر به درمان و پیشگیری کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنم. به سلامت و قوای استخوان های شما کمک می کنم همچنین از پوکی استخوان پیشگیری می کنم زیرا حاوی کلسیم می باشم. ادرارآور هستم و به درمان سنگ کلیه و عفونت دستگاه ادراری کمک می کنم. 
نام من جعفری است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )