جوانه ی بذر یونجه

جوانه ی بذر یونجه

در این مقاله چگونگی درست کردن جوانه ی بذر یونجه در منزل را آموزش می دهیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

06 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

06 بهمن 1394

4K

eye icon

جوانه ی بذر یونجه

ممکن است با شنیدن نام یونجه احساس بدی کنید چه برسد به آنکه بخواهید آن را میل کنید زیرا فکر می کنید یونجه، غذای چهار پایان و ستور است، به همین دلیل نام این گیاه را آلفا آلفا گذاشته اند. جوانه های گیاه آلفا آلفا یا به زبان ساده همان یونجه حاوی ویتامین های A ،E ،C ،K می باشد. این جوانه حاوی انواع مواد مغذی بوده و با داشتن منگنز و کروم در ساخت انسولین طبیعی بدن نقش مهمی دارد.

جوانه یونجه به دلیل داشتن ساپونین موجب کاهش کلسترول بد خون شده و سختی و رسوب عروق را کاهش می دهد. سرشار از کلسیم است و موجب استحکام و رشد استخوان کودکان در حال رشد می شود. شامل آهن و ویتامین C می باشد؛ بنابراین برای مبتلایان به کم خونی مفید است. این جوانه ی معجزه گر برای درمان خون ریزی بسیار موثر و مفید است. به یاد داشته باشید که این جوانه تا حدودی نفاخ و ملین است. 

مواد لازم 
تخم یونجه سم پاشی شده -----> 300 گرم 
کیسه ی نخی سفید کاملا تمیز -----> 1 عدد 

برای مطالعه بیشتر درباره جوانه ماش بخوانید.

طرز تهیه 
بذر یونجه را پاک کنید و بشویید، سپس آن را در آب ولرم خیس داده و هر شب آب آن را عوض کنید. به محض آن که تخم یونجه شروع به جوانه زدن کرد، آن را تمیز بشویید و پارچه نخی ای را که قبلا آماده کرده اید، در کف الک قرار داده، تخم یونجه ها را روی آن بریزید. هر روز پارچه را با آب پاش مرطوب کنید تا جوانه ها رشد کرده، حدود 1 تا 2 سانتی متر شوند. این جوانه را همراه با سالاد کاهو و خیار میل نمایید. مقدار مصرف روزانه ی آن 2 تا 4 قاشق غذاخوری است.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )