جوانه ی ماش

جوانه ی ماش

با مطالعه این مطلب یاد بگیرید چه طور جوانه ماش درست کنید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

08 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

08 بهمن 1394

5K

eye icon

جوانه ی ماش

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی است و بسیار انرژی زا می باشد. جوانه‌ ماش خوش طعم و کمی شیرین است و هضم آن در مقایسه با ماش پخته راحت ‌تر است. جوانه ماش سرشار از ویتامین c است و همانند دیگر جوانه ها دارای آمینو اسید ها و ویتامین های زیادی می باشد. جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی است، موسوم به ایزوفلاوون‌ها، که مصارف درمانی بسیاری دارند. این جوانه برای رفع کم خونی در کودکان بسیار مفید می باشد.

مواد لازم
ماش -----> 250 گرم
کیسه ی نخی سفید کاملا تمیز -----> 1 عدد

طرز تهیه
ماش را پاک کنید و با آب ولرم بشویید. به مدت 48 ساعت آن را خیسانده و هر روز آب آن را عوض کنید. به محض آن که گیاهک ماش، سفیدک زد و شروع به ریشه زدن نمود، آن را تمیز بشویید و در یک کیسه ی نخی ریخته و کیسه را مرطوب نمایید. پس از 24 ساعت، جوانه یا ریشه ی ماش را به خوبی خواهید دید. در این حال می توانید هر روز چند قاشق از آن را به سالاد خود اضافه کرده، میل کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره جوانه یونجه بخوانید.

توجه: بهتر است پوست روی ماش را قبل از مصرف کردن، جدا کنید. از این جوانه، روزانه می توانید 3 تا 5 قاشق غذاخوری به همراه سالاد فصل میل نمایید.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )