کیوتن Q10، یک ضد چروک قوی

کیوتن Q10، یک ضد چروک قوی

کوآنزیم Q10 برای پوست بسیار ضروری است و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. در این مطلب درباره این آنزیم و نقش آن بر پوست بخوانید.

دکتر مهسا یساقی

نویسنده: دکتر مهسا یساقی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 مهر 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 مهر 1395

30K

eye icon

کیوتن Q10، یک ضد چروک قوی

کوآنزیم Q10، که همچنین به عنوان ubiquonine CO Q10 یا کوآنزیم Q شناخته می شود، یک آنتی اکسیدان است که به طور معمول در بدن انسان وجود دارد. غلظت کوآنزیم Q10 در اندام هایی مانند قلب، کبد و کلیه ها در بالاترین سطح خود قرار دارد. CO Q10 در سلول های افراد سالم تولید می شود و تولید آن در طول سال های جوانی شدیدتر بوده، اما به مرور زمان با افزایش سن کاهش می یابد. کوآنزیم Q10 برای پوست بسیار ضروری است. اگر سطح CO Q10 کاهش یابد، پوست مسن تر به نظر خواهد رسید حتی ممکن است عضلات و بافت های پوست در کمبود این آنتی اکسیدان بمیرند.

برای مشاهده مکمل های کیوتن اینجا کلیک کنید.

مکمل کوآنزیم Q10 می تواند به استحکام پوست کمک کند و میزان بروز چین و چروک های همراه با افزایش سن را کاهش دهد. در کمبود Q10، رادیکال های آزاد به خصوص رادیکال های تولید شده در اثر تابش آفتاب می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند. کوآنزیم Q10 می تواند اثرات رادیکال های آزاد را خنثی کند و از آسیب آنها به مولکول های کلاژن، که برای استحکام و کشسانی پوست ضروری هستند جلوگیری کند.

برای مطالعه بیشتر: کوانزیم Q10 و نقش آن در تمرینات ورزشی

مطالعات نشان داده اند بیماران تحت درمان با کوآنزیم Q10 تنها 6 هفته پس از درمان 30 درصد بهبود داشته اند. منابع غذایی حاوی Q10 را می توان بصورت زیر لیست نمود: 
• سویا و فراورده های سویا (روغن به عنوان مثال) 
• ذرت 
• روغن زیتون 
• بادام زمینی 
• دانه کنجد 
• جعفری 
• کلم بروکلی 
• آووکادو، تنها میوه ای است که حاوی مقادیر قابل توجهی از Q10 می باشد. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )