مکمل های ضد پیری!

مکمل های ضد پیری!

مسلما همه دوست داریم پیری را به تاخیر انداخته و پوست خود را با طراوت نگه داریم. در این مقاله به معرفی مکمل هایی که روند پیری را به تاخیر می اندازند، می پردازیم.

مهسا معروفی

نویسنده: مهسا معروفی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

04 خرداد 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

04 خرداد 1399

4K

eye icon

مکمل های ضد پیری!

پیری فرآیندی است که مسلما خیلی از ما خواهان به تعویق انداختن آن هستیم.
از آنجایی که یکی از اصلی ترین دلایل پیر شدن، صدمه به سلول ها توسط رادیکال های آزاد است؛ بنابراین داشتن یک برنامه ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها اولین اقدامی است که به ذهن می رسد. در صورتی که فرد نتواند تمامی مواد مغذی مورد نظر را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کند استفاده از مکمل های آنتی اکسیدان که باعث کاهش التهاب و همچنین تخریب سلولی می شوند می تواند در کاهش سرعت فرآیند پیری موثر واقع شود.

در ادامه چندین ترکیب ضد پیری را به شما معرفی می کنیم:

کورکومین
کورکومین ماده ی موثره ی موجود در زردچوبه می باشد که به دلیل پتانسیل آنتی اکسیدانی قوی خود می تواند تاثیر بسیار خوبی بر جوان ماندن داشته باشد.
پیری سلولی زمانی اتفاق می افتد که سلول ها دیگر تقسیم نشوند. بنابراین سلول های پیر تجمع پیدا می کنند و به نظر می آید همین موضوع باعث تسریع فرآیند پیری و پیشرفت بیماری ها شود.
مطالعات نشان می دهند کورکومین می تواند پروتئین های خاصی را فعال کند که مانع پیری سلولی شوند و افزایش عمر را به دنبال داشته باشند.
شما می توانید کورکومین دریافتی خود را از طریق استفاده ی بیشتر از زردچوبه در رسپی ها و یا استفاده از مکمل های حاوی کورکومین بالا ببرید.

برای مشاهده مکمل های حاوی کورکومین بر روی نام آنها کلیک کنید.
کورکومکس 
سینا کورکومین

 اپیگالوکاتچین
این پلی فنل معروف چای سبز به دلیل فواید منحصر به فردی که بر روی سلامت بدن، کاهش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی دارد بسیار محبوب است.
علاوه بر این تاثیری که اپیگالوکاتچین می تواند بر افزایش طول عمر داشته باشد بسیار خوب است. این پلی فنل می تواند از طریق بازیابی عملکرد میتوکندری سلول ها و همچنین تاثیر بر مسیرهایی که در پروسه ی پیری موثرند (مانند پروتئین کیناز فعال شونده با AMP) باعث به تعویق انداختن آن شود.
به علاوه اپیگالوگاتچین می تواند باعث تحریک اتوفاژی شود. اتوفاژی به فرآیندی گفته می شود که بدن به وسیله ی آن اجزای سلولی آسیب دیده را از بین می برد.
مکمل های حاوی عصاره ی چای سبز دارای مقدار قابل توجهی اپیگالوکاتچین می باشند.

کلاژن
کلاژن به جلوگیری از ایجاد چین و چروک های ریز پوستی شهرت دارد. این ترکیب جزء درونی پوست می باشد که به حفظ ساختار آن کمک می کند. زمانی که پیر می شویم سرعت تولید کلاژن کاهش پیدا می کند و باعث تسریع ایجاد چین و چروک پوستی می شود.
برخی مطالعات اظهار کرده اند مکمل یاری با کلاژن می تواند باعث کاهش علائم پیری شامل چین و چروک و خشکی پوست شود. برای مثال یک مطالعه که به مدت 12 هفته بر روی 72 خانم انجام شده بود نشان داد دریافت روزانه 2.5 گرم کلاژن همراه با ترکیبات دیگری مانند بیوتین می تواند انعطاف، هیدراسیون و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد. مطالعه ی دیگری نیز نشان داد دریافت 2.5 گرم کلاژن در روز به مدت 2 ماه می تواند خطوط پیری اطراف چشم را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.
کلاژن در مکمل های زیر وجود دارد. (برای مشاهده محصولات در سایت داروکده بر روی نام آنها کلیک کنید.)
پودر کلاژن کلاژینو 
اولترا کلاژن
کلاژن اکتیو 

کو آنزیم Q10
این کوآنزیم یک آنتی اکسیدانی است که توسط بدن تولید می شود و نقشی اساسی در تولید انرژی سلولی و حفاظت در برابر تخریب سلولی بازی می کند.
مطالعات نشان می دهند کوآنزیم Q10 با افزایش سن کاهش می یابد بنابراین مکمل درمانی با آن می تواند باعث کاهش استرس اکسیداتیو بدن در زمان افزایش سن شده و فرآیند پیری سلولی را به تعویق بیاندازد.
کیوتن 120 میلی گرمی ارگانیکا 
کیوتن 100 میلی گرمی آنتی ایجینگ
کیوتن 30 میلی گرمی هلث برست 

رزوراترول
این پلی فنل در انگور، توت ها و بادام زمینی وجود دارد و با فعال کردن ژن هایی به نام سیرتوئین میتواند باعث افزایش طول عمر شود.
رزوراترول به مقدار قابل توجهی در مکمل ایج وجود دارد.

کروسین
کاروتنوئید موجود در زعفران، گران ترین ادویه ی جهان، کروسین نام دارد.
مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده اند کروسین می تواند فواید بسیاری از جمله خواص ضد سرطان، ضد التهاب، ضد اضطراب و ضد دیابت داشته باشد.
علاوه بر خواصی که گفته شد به نظر می آید کروسین بتواند به عنوان یک ماده ی ضد پیری نیز عمل کرده و از افول ذهنی ناشی از افزایش سن پیشگیری کند.
مکمل های حاوی کروسین را با کلیک بر روی نامشان مشاهده کنید.
کروسینا
 
سافرومود
سافرودیت 
شربت فران زر زعفران

* علاوه بر موارد گفته شده امگا 3، سیر و تیانین موجود در برخی چای ها مانند چای سبز و ... نیز می توانند در جلوگیری و یا به تعویق انداختن روند پیری موثر واقع شوند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )