6 مکمل برای افزایش حجم عضلات در بدنسازی

6 مکمل برای افزایش حجم عضلات در بدنسازی

در این مقاله از مجله داروکده با مکمل های موثر در افزایش حجم عضلانی آشنا شوید.

پیشوا ارژنگ

نویسنده: پیشوا ارژنگ

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

08 مرداد 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

08 مرداد 1402

13K

eye icon

6 مکمل برای افزایش حجم عضلات در بدنسازی

عاشق بدنسازی بودن می‌دانید یعنی چه؟

یعنی تبدیل کردن سه ست از یک حرکت را به چهار ست، یعنی به زور از باشگاه بیرون شدن، یعنی تخلیه روحی و عاطفی در باشگاه بدنسازی، یعنی داشتن عشق به مکمل‌های بدنسازی نظیر مکمل های افزایش حجم عضلات. 

اما، ما ورزشکاران، بعضی مواقع که حجم لازم و مورد نظرمان را نمی‌گیریم، از این عشق خسته نمی‌شویم. به یاد شعر سعدی افتادم که می‌گفت:

میزد ز شمشیر جفا، میرفت و می‌گفت از قفا

سعدی بنالیدی ز ما، مردان ننالند از الم

در این رابطه شکرآب بین عاشق و معشوق، راهکار ما ساده است، مکمل های افزایش حجم عضلات. مکمل‌های افزایش حجم عضلات، آبی بر روی آتش هستند. هر زمان که از این مکمل‌های دوست داشتنی استفاده کردم، دوباره به عاشق دل خسته باشگاه بدنسازی تبدیل شدم.

استفاده از این مکمل‌ها راز‌هایی در خود دارد، در ادامه قصد دارم این راز‌ها را برملا کنم!

 

پروتئین وی، دلبر که جان فرسود از او!

دیده را فایده آنست که دلبر بیند

ور نبیند چه بود فایده بینایی را

اگر به پروتئین وی دلبر بگویم، دروغ نگفته ام! من به عینه، تاثیرات این مکمل افزایش حجم عضلات یعنی پروتئین وی را بر روی افزایش حجم عضلات دیده ام. می‌خواهم یک توصیه برادرانه و علمی به شما کنم و آن این است که بهترین زمان مصرف مکمل پروتئین وی برای افزایش حجم، نزدیک ترین زمان‌ها به تمرین شما یعنی دقیقا قبل یا بعد از باشگاه است.

راز این قسمت این است: مصرف بیش از حد پروتئین وی به عنوان مکمل افزایش حجم عضلات، سبب حجم بیشتر شما نمی‌شود! دوست من، مصرف 20 تا 40 گرم مکمل وی به همراه رژیم غذایی مناسب، برای حجم گیری شما کافی است پس به من اطمینان کنید.

حال، به نظرم، می‌توانیم یک نیم نگاهی به محصولات وی داروکده بی‌اندازیم.

اگر به دنبال یک مقاله، برای مقایسه انواع پروتئین‌های وی موجود در بازار هستید، تبریک می‌گویم، می‌توانید به مقاله "مقایسه‌ی مکمل‌های پروتئینی Whey موجود در بازار" مراجعه کنید.

 

کراتین، معشوق وفادار!

باید تو را همیشه به دقت نگاه کرد

یعنی نه سرسری، سر فرصت نگاه کرد

کراتین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مکمل افزایش حجم عضلات را باید سر فرصت شناخت و بررسی کرد. مطالعات متفاوتی بر روی کراتین انجام شده است و مشاهده شده است که اکثر رژیم های غذایی ورزشکاران، فاقد میزان کافی کراتین است، لذا می‌توانم بگویم شما به مکمل کراتین نیاز دارید.

مصرف کراتین در دوره‌های بدنسازی نظیر حجم، می‌تواند به دو روش سبب افزایش حجم عضلات شما شود:

  1. افزایش قدرت
  2. افزایش تجمع آب در عضلات

راز این قسمت ساده است، مصرف کراتین به عنوان مکمل افزایش حجم عضلات خوب است ولی مصرف کراتین کنار تمرین‌های منظم اثرگذار‌تر است و نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

می‌توانم به جرات، داروکده را یکی از بهترین و مطمئن ترین مراکز برای خرید مکمل کراتین معرفی کنم.

 

گینر، لیلی داستان ما!

ای آن که کار و بار تو، مشکل گشایی است!

گینر در ورزش بدنسازی حکم آجیل مشکل گشا را دارد. این مکمل افزایش حجم عضلات، با تامین کالری بالایی در رژیم غذایی شما، می‌تواند در افزایش حجم عضلات شما موثر باشد.

راز این قسمت بسیار مهم است. اگر می‌خواهید افزایش حجم شما، بیشتر ناشی از افزایش حجم عضلات باشد و عجله‌ای در این افزایش حجم ندارید، گینر‌هایی با نسبت پروتئین بالاتر انتخاب کنید. چند نمونه از این گینر ها عبارتند از:

مسیو وی شرکت کارن

ریل گینز شرکت یونیورسال نوتریشن

 از سوی دیگر، درصورتی که در افزایش حجم عجله دارید، گینرهایی با میزان کربوهیدرات بالاتر، راه حل مناسبی برای شما است که چند نمونه از این مکمل‌ها عبارتند از:

گینر فانتوم شرکت فانتوم نوتریشن

فست گین شرکت فارما پلاس

از سوی دیگر برای مقابسه کلی این گینر ها می‌توانید به مقاله "مقایسه مکمل های گینر" مراجعه کنید.

 

BCAA، سه روح در یک نگار!

چه فرق می کند عذرا و لیلی و شیرین؟

 که او حکایت چند روح در یک تَن است

مکمل BCAA به عنوان مکمل افزایش حجم عضلات، جمع خوبان یعنی لوسین، ایزولوسین و والین را در مکمل‌های بدنسازی دارد. مکمل بی سی ای ای می‌تواند با تحریک سلول‌های عضلانی و افزایش عضله سازی و از سوی دیگر با بهبود ریکاوری، سبب کمک به افزایش حجم عضلات شود.

در هر جمعی، یک عضو از بقیه شاخص تر است و در اینجا، این عضو، آمینواسید لوسین است. لوسین به عنوان عامل اصلی جلوگیری از ریزش عضلات شناخته شده است.

راز این قسمت برای ورزشکاران جذاب است یعنی هرچه بیشتر بهتر! مطالعات نشان داده اند که مصرف دوز بالاتر BCAA به عنوان مکمل افزایش حجم، تاثیرات بهتر و بیشتری در افزایش حجم عضلات شما دارد. همچنین دقت کنید که مصرف دوز بالا BCAA نیز از میزان نیاز روزانه پروتئین شما بیشتر نشود.

برای آشنایی بیشتر با مکمل‌ BCAA، من داروکده را به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

کافئین، رفیقی در دسترس!

شعری نداریم، به دنبالش نباشید!

کافئین را نمی‌توان معشوقه دانست، کافئین یک دوست همیشه همراه است. کافئین با مکانیسم‌های متفاوت به شما کمک می‌کند تا با افزایش توان ورزشی، افزایش حجم عضله برای شما حاصل شود.

یک راز راجع به مصرف کافئین در ورزش بدنسازی وجود دارد. بهتر است کافئین را یک ساعت پیش از ورزش مصرف کنید تا سبب افزایش انرژی شما و در نتیجه افزایش توان ورزشی شما شود. همچنین کافئین یک شات اسپرسو برای شما کافی است و نیاز بیشتری به کافئین ندارید. همچنین می‌توانید مکمل کافئین را نیز به جای قهوه مصرف کنید. در مقاله "قهوه یا کافئین" مقایسه جذابی بین این دو محصول دوست داشتنی انجام شده است.

پس صرفا جهت اطلاع برخی از ورزشکاران عزیز، مصرف قهوه پیش از شروع ورزش یا حین تمرین، نمی‌تواند به شما کمک کند، پول خود را دور نریزید! 

 

بتا آلانین، در حد یک آشنا!

نمی‌توانم به خودم و شما دروغ بگویم! بتاآلانین نمی‌تواند سبب افزایش حجم عضلات شما در بدنسازی به طور چشمگیری شود. بتاآلانین فقط می‌تواند سبب کاهش خستگی شما شود و به شما کمک کند تا وزنه بیشتری بزنید.

بتاآلانین مکملی به شمار می‌آید که مصرف آن بهتر از مصرف نکردنش می‌باشد. پس من به عنوان یک بدنساز، کنار مکمل‌های ذکر شده، بتاآلانین را توصیه می‌کنم.

می‌خواهم به چند سوال شایع درباره این عزیزان افزایش دهنده حجم عضلات پاسخ دهم و شفاف سازی کنم.

1- اچ ام بی بهتر است یا بی سی ای ای؟

این سوال از پایه مشکل دارد. علت استفاده مکمل مهم است.

اگر برای افزایش حجم ‌عضلات قصد استفاده از مکمل استفاده کنید، من بین این دو مکمل، بی سی ای ای را پیشنهاد می‌کنم. علت هم واضح است، زیرا این مکمل با افزایش ساخت عضلات سبب افزایش حجم شما می‌شود. 

HMB نیز می‌تواند در افزایش عضلات شما موثر باشد ولی BCAA با مکانیسم‌های اختصاصی‌تر، برای شما موثر‌تر است.

2- برای افزایش حجم عضلات بین کراتین یا bcaa، کدام را مصرف کنم؟

پاسخ من به این سوال، هر دو مکمل است. اینجا می‌توان با یک دل دو دلبر داشت. در صورتی که تاکید بر استفاده یکی از این مکمل‌ها را دارید، من به شما کراتین را پیشنهاد می‌کنم. کراتین مکانیسم‌های مهمی برای افزایش حجم عضلات دارد که از جمله افزایش قدرت عضلانی و از سوی دیگر تجمع آب درون سلول‌های عضلانی. در نتیجه درصورتی که از سلامت کامل جسمانی بهره می‌برید، به من راجع به مصرف کراتین، اعتماد کنید!

 

القصه...

من در این مقاله سعی کردم خلاصه‌ای از مکمل های افزایش حجم عضلات در بدنسازی را به شما ارائه کنم. مهم‌ترین اصول برای داشتن تمرین درست و در نتیجه افزایش حجم عضلات، رعایت سه اصل است:

1- اصول رژیم غذایی مناسب

2- اصول تمرین‌های مناسب

3- اصول مکمل‌های مناسب

با استفاده از این سه اصل می‌توانید افزایش حجم عضلات خود را ببینید و به بدنی زیبا و خوش فرم برسید.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )