ال آرژنین (L-Arginine)

ال آرژنین (L-Arginine)

در این درباره ال آرژینین که امروز جزو مکمل های محبوب است، بخوانید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 مهر 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 مهر 1395

19K

eye icon

ال آرژنین (L-Arginine)

امروزه آمینو اسید ال آرژینین جز داغ ترین مکمل های موجود در بازار مکمل های بدن سازی محسوب می شود. ال آرژینین به علت توانایی فوق العاده در نگهداری نیتروژن به بسیاری از مکمل ها اضافه می شود. همانطور که اطلاع دارید نیتروژن کلید اصلی در سنتز پروتئین عضله محسوب می شود. 

آرژینین در پروتامین ها و هیستون ها به وفور دیده می شود (دو پروتئین مربوط به اسید نوکلئیک DNA و RNA) کاربرد اصلی آن در رشد کودکان بوده زیرا در سنین پایین تولید این آمینو اسید توسط بدن کاری بس دشوار می باشد. آرژینین سیستم ایمنی بدن را بالا برده، فعالیت غده تیموس (مسئول Tcell ها در سیستم ایمنی) را افزایش داده، که باعث می شود در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و یا مبتلا به HIV و همچنین کسانی که دچار آسیب دیدگی شده اند انتخاب اول باشد. 

از خصوصیات این آمینو اسید، کمک به ترشح انسولین از پانکراس و محرک تولید و ترشح GH از غده هیپوفیز می باشد. ال آرژینین یک محرک جنسی نیز محسوب شده به این مفهوم که می تواند میل جنسی را در افراد بالا ببرد. در سلامتی کبد، پوست و بافت های همبند کاربرد داشته، می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. (به طور کلی ال آرژینین با محدود کردن تجمع چربی در بافت ها، سبب افزایش حجم عضلات شده و از افزایش وزن کاذب جلوگیری می کند.) 

بیشتر بخوانید: اهمیت BCAA ها برای ورزشکاران

منابع آرژینین: 
بادام، مرغ، شکلات، کشمش و سویا و ... می باشد. 

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )