آمینو اسید ها

آمینو اسید ها

با مطالعه این مطلب با آمینواسید و نقش آن در بدن بیشتر آشنا شوید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

25 مهر 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

25 مهر 1395

8K

eye icon

آمینو اسید ها

پروتئین ها را به عنوان جام مقدس تغذیه معرفی می کنند. البته همه ی کار را پروتئین انجام نمی دهد. سیستم بدن ما نیاز به آمینواسید ها دارد. آنها در واقع اساسی ترین بخش بافت های بدن ما را تشکیل می دهند.

همه ی آمینواسید ها برای سلامتی ما مهم هستند ولی مصرف آمینواسید های ضروری برای ما واجبتر است. (آمینواسید هایی که بدن ما به طور طبیعی قادر به تولید آنها نیست.) آمینواسید ها توانایی ساختن عضلات بدن ما را دارند، ولی علاوه بر آن چه توانایی های دیگری دارند؟ طبق تحقیقات انجام شده آمینواسید ها مزایای زیادی برای بدن دارند. به عنوان مثال، بسیاری از ترکیبات پایه آمینواسید ها توانایی تنظیم چاقی، افزایش فعالیت سیستم ایمنی و فعالیت آنتی اکسیدانی دارند. به این معنی که می توانند با افزایش چاقی مقابله کرده و سیستم ایمنی را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای آمینو اسید ها

آمینواسید ها نقش اصلی را در بوجود آوردن سیستم عصبی مرکزی داشته و طبق تحقیقاتی که در دانشگاه جان هاپکینز، دپارتمان نورولوژی انجام شد، آمینواسید ها با نقش تغذیه ای خود در حفظ نورون های عصبی، رشد و تفکیک آنها موثرند.

منابع آمینواسید ها را در گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیا، سویا، دانه آفتاب گردان، گردو، کره ی بادام زمینی و حتی پنیر می توانیم پیدا کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )