رپورتاژ- راه حلی آسان برای سفید کردن دندان ها

رپورتاژ- راه حلی آسان برای سفید کردن دندان ها

سفید بودن دندان ها در زیبایی بسیار تاثیر گذار است. در این متن راه کاری برای سفید و زیبا شدن دندان های شما اشاره شده است.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 خرداد 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 خرداد 1396

6K

eye icon

رپورتاژ- راه حلی آسان برای سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان ها به عنوان یک امر رایج در زمینه دندانپزشکی زیبایی تبدیل شده است. اکثر ما در ابتدا به علت بافت شبه بلور مینای دندان، دندان های سفیدی داریم. مینای دندان که از میله های کریستالی میکروسکوپی تشکیل شده است. مسئولیت حفاظت از دندان ها در مقابل تاثیرات جویدن، ساییدن و اسید تولید شده از شکر را برعهده دارد ولی به مرور زمان مینای دندان فرسوده شده، شفاف می شود و باعث می شود که رنگ زرد عاج دندان که ماده اصلی دندان می باشد نمایان شود. در حین جویدن معمولی عاج دندان سالم می ماند در حالی که میلیون ها ترک میکروسکوپی در سطح مینای دندان به وجود می آید. این ترک ها و همچنین فضای بین میله های بلوری مینا به مرور زمان با لکه ها و باقیمانده های غذا پر می شوند در نتیجه دندان در نهایت مات و تیره می شود. 

دلایل زیادی برای تغییر رنگ دندان ها وجود دارد: 
- لکه های درونی: لکه هایی هستند که در درون دندان تشکیل می شوند . این لکه ها در نتیجه زخم یا تماس بیش از حد با داروهایی مانند تترا سایکلین در زمان تشکیل دندان ایجاد می شوند.
- لکه های بیرونی: لکه هایی هستند که در سطح دندان در نتیجه تماس بانوشیدنی هایی با رنگ تیره، غذا و تنباکو و فرسودگی معمول دندان ها ظاهر می شوند. مصرف روزمره قهوه، چای، نوشابه های گازدار، هویج، پرتقال و دیگر نوشیدنی و غذاهای های پر رنگ باعث تیره و لک دار شدن دندان ها در طول سال ها می شوند. به علاوه غذاهای اسیدی مانند مرکبات و سرکه باعث فرسایش مینای دندان می شوند در نتیجه سطح دندان شفاف شده و عاج دندان زرد رنگ از داخل آن نمایان می شود. 

همچنین ارتباط مستقیمی بین سن و رنگ دندان وجود دارد. غلیرغم اینکه محصولات سفید کننده دندان نسبتاً جدید هستند، استفاده از آنها به شدت رو به افزایش است و به یک صنعت 500 میلیارد دلاری در دنیا تبدیل شده است. همه دوست دارند که دندان هایی سفید و لبخندی زیبا داشته باشند. در گذشته سفید کردن دندان ها فقط توسط دندانپزشکان انجام می گرفت ولی امروزه محصولات سفید کننده ای به بازار آمده که قابل استفاده در خانه هستند. اختراعات جدید در این زمینه منجر به تولید محصولات شامل کلسیم، فلوراید و فسفات شده که علاوه بر سفید کردن دندان ها باعث تقویت مینای دندان نیز می شود. 

iwhite، راه حلی آسان برای سفید کردن دندان ها
این محصول از 10 قالب سفید کننده نازک و انعطاف پذیر تشکیل شده است و فقط کافی است به مدت 20 دقیقه در روز روی دندان ها قرار داده شود تا نتیجه فوری آن که تا 8 درجه روشنتر شدن دندان ها خواهد بود حاصل گردد. برای رسیدن به یک نتیجه شگفت آور تر می توان این محصول را به مدت 5 روز متوالی استفاده کرد یا حتی می توانید هر زمان که احساس نیاز کردید از آن استفاده نمایید. 

آیا تاثیر iWhite و بی ضرر بودن آن از لحاظ بالینی اثبات شده است؟
بله، ایمنی iWhite برای دندان و عدم وجود پراکسید هیدروژن و تاثیر آنی آن از لحاظ بالینی اثبات شده است. طبق نتایج مطالعه بالینی که در مطب دندانپزشکان متخصص مستقل و معتبر در کشور بلژیک انجام گرفته است، شرکت کنندگان در این مطالعه بالینی به طور متوسط میزان 4.8 درجه سفیدشدن دندان هایشان را تجربه کردند، در حالی که برخی شرکت کنندگان بعد از 20 دقیقه استفاده از iWhite دندان هایشان تا 8 درجه هم سفیدتر شده بود.

برای مشاهده کیت سفید کننده دندان iWhite اینجا کلیک کنید.

Iwhite با کمک مکانیسم های زیر دندان ها را سفید می کند، لکه های روی دندان را از بین برده و همزمان باعث استحکام دندان ها نیز می شود.

(FCC (Filmo-Crystallized Calcium / عامل سفیدکنندگی دندان
ترکیب منحصر به فردی از کریستال های زیست فعال سفید رنگ و پلیمری قوی می باشد که با ثابت کردن این کریستال ها روی سطح دندان ها منجر به سفیدی فوق العاده و سریع دندان ها می شود. 

(Phthalimido-Peroxy-Caproic Acid (PAP/ عامل از بین برنده لک دندان
این عامل اکسیدکننده، باندهای دوگانه غیرطبیعی که باعث ایجاد لکه های روی دندان می شود را خنثی کرده و باعث سفیدشدن دندان ها می گردد. در طی این واکنش مولکول پراکسید هیدروژن که باعث آسیب به مینای دندان می شود آزاد نشده و در نتیجه این محصول کاملا بی خطر خواهد بود. 

Calcium Lactate Gluconate /عامل استحکام دندان ها 
این منبع کلسیم (لاکتات گلوکونات) بالاترین درجه از حلالیت را نسبت به کلسیم های رایج دارد. این کلسیم می تواند به راحتی جذب شده و باعث تقویت و ضخیم تر شدن مینای دندان ها و در نتیجه سفیدی طبیعی دندان ها گردد. 

منابع
Nathoo SA. The chemistry and mechanisms of extrinsic and intrinsic discoloration. J. Am. Dent. Assoc. 1997; 128: 6S–10S. Fiona et al. Treatment options for tooth discoloration and remineralization. American Dental Association Cosmetics Design 2004 & 2007 Giniger et al. A 180-day clinical investigation of the tooth whitening efficacy of a bleaching gel with added amorphous calcium phosphate Clin. Dent. 2005; 16 (1): 11-6. Harke Chemicals GmbH, Eureco HC – mild bleaching. Product sheet. Gerstner. Calcium Lactate Gluconate – the innovative solution for extra calcium. Product sheet Jungbunzlauer.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )