دارچین

دارچین

در این مقاله درباره خواص دارچین از زبان خودش اطلاعاتی کسب کنید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 بهمن 1394

6K

eye icon

دارچین

نام من دارچین است. 

من (دارچین) شامل ویتامین های C ،K و مواد معدنی شامل منگنز، آهن و کلسیم می باشم. طبع من گرم و خشک است. مصرف روزانه ام باعث سلامت و و جوانی می شود. به دلیل داشتن آهن به درمان کم خونی کمک می کنم. 
کلیه را گرم می کنم و ضعف پا ها و کمر را از بین می برم. به عنوان یه داروی آرام بخش به کار می روم چون خاصیت آرام کننده و شاد کننده دارم. تب بر هستم و قرص و کپسول من (دارچین) در عطاری ها به عنوان تب بر فروخته می شود.

چای دم شده همراه با دارچین خاصیت جالبی دارد، باعث افزایش قوای بدنی و مصونیت بدن در مقابل بیماری ها می شود، اگر احساس سرماخوردگی دارید و یا سرما خورده اید چای دارچین میل کنید. مصرفم به افراد دیابتی توصیه می شود، چون ترکیباتی دارم که باعث بهبود عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول می شود، پس سبب کاهش قند خون می شوم. 

مخلوط عسل و دارچین به افرادی که قصد لاغری دارند کمک بسیاری می کند. من باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوم. من (دارچین) برای معده و روده بسیار مفید هستم و گرفتگی روده و معده را از بین می برم و از نفخ جلوگیری می کنم. من خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و همین طور ضد ویروسی دارم، به این دلیل بسیاری از عفونت های بدن را از بین می برم. با داشتن کلسیم و فیبر برای بیماران قلبی و فشار خون بالا مفید می باشم. 
من (دارچین) میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورم و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهم. اگر یک لیوان شیر را با یک تکه چوب دارچین و دو قاشق عسل ترکیب کرده و بجوشانیم یک معجون بسیار مفید برای گلو درد خواهیم داشت. 

برای مطالعه بیشتر در مورد خواص عسل بخوانید.

من (دارچین) روی جسم و روح شما تأثیر می گذارم و انرژی ‌تان را بالا می‌ برم. پس اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ من بیایید. روش مصرف: یک لیوان آب جوش را همراه یک قاشق چای ‌خوری پُر از پودر دارچین را در قوری ریخته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. وقتی که احساس خستگی و کسالت می‌ کنید از این دم کرده نوش جان کنید. 
من با داشتن خاصیت تازه‌ کنندگی دهان و خوشبو کردن آن، با عطر خوبم در بسیاری از آدامس‌ ها به عنوان طعم ‌دهنده به کار می‌روم. خاصیت ضد التهابی دارم و گرفتگی عضلات را از بین می برم و درد عضلات را تسکین می ‌بخشم، همین ‌طور برای آرام کردن سردرد هایی که به دلیل سرماخوردگی ایجاد می ‌شوند نیز موثر هستم. 
من (دارچین) فعالیت مغز را افزایش می ‌دهم، در نتیجه برای تقویت مغزتان می ‌توانید از من استفاده کنید. مصرفم به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری از دست دادن حافظه کمک می کند. پزشکان نوعی ترکیب موجود در چوب دارچین به نام (CEppt) را عامل اصلی پیشگیری از آلزایمر می دانند. 
نام من دارچین است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )