زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل خاصیت فراوانی دارد، در این مطلب با خواص زنجبیل بیشتر آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

22 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

22 اسفند 1394

6K

eye icon

زنجبیل

نام من زنجبیل است. 

من (زنجبیل) حاوی ویتامین های C ،B ،D می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، زینک، پتاسیم، منیزیم، مس است. طبع من گرم و خشک است.
مصرف من سبب تقویت معده و بدن می شود. مصرف من سبب هضم بهتر و سریع غذا در معده می‌ شود. دارای ترکیباتی هستم که با اثر گذاشتن روی مخاط معده و روده سبب بهبود کار آنها می شوم. چند قطره از افشره من را با یک روغن گیاهی ترکیب کنید و روزی دو بار بر روی نقاطی از بدنتان که درد دارد بگزارید باعث تسکین التهاب‌ و درد می شوم برای روماتیسم و سردرد می توانید از این روش استفاده کنید.

درباره خواص دارچین بخوانید.

برای درمان سرماخوردگی و گلو درد روزی چند بار چای زنجبیل بنوشید وحتی می توانید خنک شده این چای را غرغره کنید تا گلودردتان کاهش یابد. به درمان اسهال که ناشی از مسمومیت غذایی باشد کمک می کنم. حافظه را تقویت می کنم زیرا حاوی آنتی اکسیدانی به نام شوگائول هستم که از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. از لخته شدن خون جلوگیری می کنم و مانع از گرفتگی رگ ‌های خونی می‌شوم، پس جریان خون را راحت ‌تر می ‌کنم. 

دارای ترکیباتی آنتی اکسیدانی می باشم که سلول‌ها را از آسیب رادیکال ‌های آزاد محافظت می کنم. بنابراین از پیشرفت سرطان جلوگیری می ‌کنم. 
من (زنجبیل) باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول از غدد فوق کلیه می شوم به همین دلیل برای این غدد مفید می باشم. افشره‌ ی خوراکی من حاوی دارای خواصیت ملینی می باشد که به درمان یبوست کمک می کند. برای درمان یبوست باید دو قطره از این افشره را روی شکمتان بچکانید و به صورت دایره ‌وار ماساژ دهید و یا می توانید یک قطره از افشره ی من را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و بخورید. 
نام من زنجبیل است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )