زیره

زیره

با مطالعه این متن با خواص زیره آشنا خواهید شد.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 بهمن 1394

5K

eye icon

زیره

نام من زیره است. 

من (زیره) حاوی ویتامین های A ، E ، B ، E و ریبوفلاوین می باشم. مواد معدنی من شامل فسفر، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، آهن، روی، سلنیوم، منگنز و سرب است. طبع من گرم و خشک است. به دلیل داشتن آهن و مس برای کم خونی مفید می باشد زیرا این دو عنصر به ساخت گلبول های قرمز کمک می کنند. 
من (زیره) ادویه ی مناسبی برای اضافه کردن به غذا می باشم زیرا هضم غذا را آسان می کنم و از بدن شما سم زدایی می کنم. نوع سیاه من برای درمان سوء هاضمه مفید می باشد. مصرف من نفخ را از بین می برد و برای دل درد کودکان مفید می باشم. جویدن دانه های من بعد از غذا به هضم غذا کمک می کند و همچنین بوی بد دهان را از بین می برد. 

من (زیره) خاصیت ضد عفونی کنندگی دارم همچنین، ضد انگل، ضد قارچ و ضد اسپاسم می باشم. همچنین می توانم تهوع و اسهال و سرماخوردگی را درمان کنم. نوع سیاه من خاصیت‌ ضد گرفتگی‌ دارد و برای‌ درد های دوران قاعدگی‌ مفید می باشد. همچنین مصرف من باعث زیاد شدن شیر مادران می شود. 

برای مطالعه بیشتر: درباره خواص زعفران بخوانید.

من بسیار مقوی هستم پس اگر بر اثر بیماری و یا به هر علت دیگر ضعیف شدید، از جوشانده من استفاده کنید باعث تقویت شما می شوم. مصرف من سبب پیشگیری از سرطان های گوارشی و کبد می شود.
نام من زیره است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )