سیر

سیر

درباره خواص سیر در این مطلب از مجله داروکده بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 بهمن 1394

5K

eye icon

سیر

نام من سیر است.

من (سیر) حاوی ویتامین های C ،B و A می باشم. مواد معدنی من شامل فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن و روی می باشم. طبع من گرم و خشک است. مصرف من باعث تصفیه خون می شود. مجاری تنفسی را پاک می کنم و تنگی نفس را کاهش می دهم و عفونت های مجاری تنفسی را بهبود می بخشم.
همچنین سرفه، گرفتگی سینه و سرماخوردگی را درمان می کنم. مصرف من (سیر) سبب خوش رنگ شدن پوست صورت شما می شود. من با داشتن آنتی اکسیدان های قوی باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شوم بنابراین از پیری زودرس جلوگیری می کنم.
حاوی مقدار زیادی سولفور و مقداری کراتین (پروتئینی که مو را می سازد) می باشم، بنابراین باعث تقویت مو و درمانی برای ریزش مو می باشم. خام من را نصف کنید و روزانه چند نوبت روی دندان و لثه برای تسکین درد بگذارید. برای درمان گل مژه و جوش پلک من را به پلک خود بمالید. له شده ی من را روی زگیل بگذارید تا آن را درمان کنم. برای بهبود محل نیش پشه یا زنبور یک حبه از من را نصف کرده در محل گزیدگی بگزارید. یک حبه از من را خرد و با مقداری آب مخلوط کرده و میل کنید تا یبوست، نفخ و درد معده را از بین ببرم.

برای مطالعه بیشتر درباره خواص پیاز بخوانید.

منبع خوبی از ید می باشم بنابراین برای افراد مبتلا به پر کاری تیروئید مفید می باشم. حاوی ترکیبات گوگردی می باشم به همین دلیل سیستم ایمنی بدنتان را تحریک می کنم و به نابود کردن تومورهای سرطانی کمک می کنم. مصرف من باعث پیشگیری از سرطان های سینه، روده بزرگ، پروستات، معده و مثانه خواهد شد.
حاوی سلنیم و سولفور می باشم که مانع از بروز تومور می شوند و اگر تومور ایجاد شده باشد سبب کاهش سایز آن می شود.
من (سیر) میزان انسولین خون را بالا می برم، بنابراین می توانم میزان قند خون را تنظیم کنم. خون را رقیق می کنم و مانع از لخته شدن خون می شوم بنابراین از بروز سکته پیشگیری می کنم. من سبب کاهش کلسترول LDL می شوم به این دلیل که فعالیت آنزیمی که تولید کننده کلسترول در کبد است را کاهش می دهم و از خطر بروز بیماری قلبی می کاهم.

بوی من (سیر) با جویدن جعفری، کاهو و نوشیدن شیر یا خوردن سیب یا عسل از بین می رود. همچنین می توانید مقداری چای خشک را در دهان قرار دهید کمی نگه دارید سپس آن را قورت بدهید.
نام من سیر است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )