عسل

عسل

در این مقاله درباره عسل و خواصش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

08 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

08 بهمن 1394

4K

eye icon

عسل

نام من عسل است.

من حاوی مقدار کمی از ویتامین های گروه B و C هستم. مواد معدنی ام شامل فسفر، کلسیم، آهن، پتاسیم، ید، منیزیم، سرب، مس، روی و سدیم است. 
میزان و ارزش مواد غذایی من بستگی دارد به گل های محلی که از آن توسط زنبور جمع آوری شوم. عسل ‌‌های تیره رنگ در مقایسه با عسل‌‌ های روشن حاوی مواد معدنی بیشتری هستند. اگر دچار کم خونی و فقر آهن هستید، من (عسل) را برای صبحانه میل کنید. البته من به غیر از داشتن آهن دارای فسفر و کلسیم نیز می باشم، که این دو باعث استحکام استخوان ها می شوند. اگر همراه من موم را هم بخورید، باعث از بین رفتن دردهای معده و مفاصل می شوم و  ریزش موهای شما جلوگیری می‌کنم؛ موم به راحتی از بدن دفع می ‌شود. 
اگر من را به صورت طبیعی تهیه کنید، به دلیل داشتن دیاستاز، سبب آب شدن چربی اطراف قلب می شوم و مصرف من را به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌کنند. برای عروق بسیار مفید هستم و گرفتگی مویرگ ها را باز می کنم. اگر سالمندان از شربت من (عسل) و لیموی تازه هر روز استفاده کنند، باعث افزایش عمر آنها خواهم شد. 

در قدیم داروها را با من (عسل) مخلوط می کردند، به این دلیل که باعث افزایش خاصیت بهبود بخشی داروها می شوم، امروزه از من در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. من در دارو ها و فرآورده های ضد سرفه به طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شوم. غرغره و مزه مزه کردن شربت من به بهبود زخم های دهان و ورم گلو بسیار کمک می کند. 
من (عسل) بسیار شیرینم، با این حال برای دندان ها و لثه ها مضر نیستم، بلکه باعث سلامت لثه می شوم و دندان ها یتان را سفید می کنم. من باعث از بین رفتن باکتری هایی که آکنه ایجاد می کنند، می شوم. استفاده ی من به صورت موضعی می تواند زخم های دیابتی را درمان کند. سلول های مرده پوست شما را از بین می برم و باعث نرمی پوستتان می شوم، هم چنین خطوط ایجاد شده روی صورت را کاهش می دهم. 
بادشکن هستم و به درمان قولنج روده کمک می کنم. من در هنگام مسمومیت غذایی، باعث پاکسازی دستگاه گوارش شما می شوم. من برای کبد مفید هستم و پادزهر نیز می باشم، پس هنگامی که دچار بیماری های کبدی شدید از من به عنوان دارو استفاده کنید. 
مخلوط من (عسل) با کندر باعث دفع سنگ های کلیه و مثانه می شود. من خواب آور هستم، با خوردن چند قاشق مرباخوری از من بی خوابی خود را درمان کنید. من به دلیل داشتن خاصیت رادیواکتیوی و تشعشعات کهربایی، تب‌های پنهانی را آشکار می سازم. 

برای مطالعه بیشتر دربارهروغن زیتون بخوانید.

من با داشتن آنزیم های طبیعی باعث بهبود روند هضم غذا می شوم. برای پاک سازی بدنتان، ناشتا یک لیوان آب ولرم را با من (عسل) و آب لیمو، میل کنید. من همچنین خاصیت ضد قارچی دارم. مصرفم برای از بین بردن کم اشتهایی مفید است. باعث بهبود جریان خون در بدن می شوم و به همین دلیل باعث رشد عضلات می شوم، در نتیجه برای کودکان کم اشتها و ورزشکاران مفید خواهم بود.
نام من عسل است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )