کیوی

کیوی

در این مطلب با خواص کیوی آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

19 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

19 اسفند 1394

4K

eye icon

کیوی

نام من کیوی است. 

من (کیوی) حاوی ویتامین های C ،A ،E ،D و B هستم. مواد معدنی من شامل پتاسیم، آهن، کلسیم، مس و فسفر می باشد. طبع نوع شیرین من گرم و ترش من سرد است.
باعث تقویت سیستم حفاظتی بدن شما می شوم و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنم. من دارای ویتامین های A و E می باشم که جزو آنتی اکسیدان های محلول در چربی هستن. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازند. حاوی فیبر می باشم که باعث کاهش کلسترول می شود و به کنترل انسولین بدن کمک می کند. فیبر موجود در من همچنین از یبوست پیشگیری می کند، من ادرار آور نیز می باشم. 
سرشار از ویتامین C می باشم که اگر با یک پرتغال به اندازه خودم مقایسه شوم بیشتر ویتامین C دارم. افراد سیگاری که به ویتامین C خیلی بیشتر از دیگران نیاز دارند باید روزی 2 عدد از من استفاده کنند زیرا مواد سمی و رادیکال های آزاد دود سیگار را از بین می برم.

همچنین کسانی که استرس و یا بی خوابی دارند روزی 4 عدد از من را میل کنند. سرشار از فولات هستم که از شما در مقابل بیماری های قلبی و سرطان محافظت می کنم، فولات همچنین به ساخت هموگلوبین که حامل اکسیژن است، ضروری می باشد. 
من (کیوی) سبب رقیق شدن خون شما می شوم یعنی عملکردی شبیه قرص آسپرین، همچنین از ایجاد پلاک در رگ های شما جلوگیری می کنم. سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهم و از غلظت خون جلوگیری می کنم، همچنین از تنگ شدن عروق و سکته قلبی پیشگیری می کنم. 
پتاسیم موجود در من سبب کاهش فشار خون شما می‌ شود. من حاوی پیش‌ سازهای ویتامین A می باشم و با داشتن ویتامین E و C سبب حفاظت از سلول‌های دستگاه بینایی می ‌شوم. با مصرف من پوست صورتتان خاصیت ارتجاعی بیشتری پیدا کرده و سبب جوانی پوست می شوم.

برای مطالعه بیشتر درباره خواص توت فرنگی بخوانید.

پوست من حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد، پس اگر به من یا پوست من حساسیت ندارید بهتر است من را با پوست میل کنید. چنانچه من را بعد از غذا میل کنید به هضم غذا کمک خواهم کرد.
نام من کیوی است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )