ریواس

ریواس

در این مطلب درباره خواص ریواس بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 فروردین 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 فروردین 1395

7K

eye icon

ریواس

نام من ریواس است.

من (ریواس) حاوی ویتامین های A ،B ،C می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، سدیم، پتاسیم می باشد. طبع من سرد است. 
من خاصیت قابضی دارم و باعث تقویت معده و کبد می شوم. عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشم و با تحریک ترشح نمک های صفراوی از کبد سبب تنظیم جذب چربی از روده می شوم. مصرف من به بیمارانی که تب دارند و بی اشتها هستند توصیه می شود. من همچنین یرقان سستی و وسواس را درمان می کنم. 
خوردن من باعث رفع صفرا و دل به هم خوردگی می شود. مصرفم برای حصبه و اسهال گرم صفراوی مفید می باشد، همچنین من کرم روده را از بین می برم. قلب را تقویت می کنم و اعصاب را آرامش می بخشم. با خوردن من جوانه های چشایی شما تحریک شده و به واسطه ی مزه ی تلخم سبب پاک سازی حفره ی دهان می شوم. به این ترتیب دهان را برای چشیدن غذای بعدی آماده می کنم. 

سبب افزایش ترشح معده می شوم به همین دلیل باعث عملکرد بهتر معده می شوم. برگ های من لوزالمعده را وادار به ترشح انسولین می کنند و موجب می شود قند خون را پایین آورد. من به درمان اختلالات قاعدگی بسیار کمک می کنم. همچنین ورم ملتحمه چشم را کاهش می ‌دهم. باعث ترمیم زخم‌ های چرکی سطحی و سوختگی‌های پوستی و جراحات می شوم. 

برای مطالعات بیشتر درباره خواص کرفس بخوانید.

مصرف من موجب مسرت‌ و شادی می شود و افسردگی را رفع می کند. چربی و کلسترول خون را کاهش می دهم و از ایجاد لخته در رگ‌ های خونی جلوگیری می ‌کنم. همچنین خون را تصفیه می کنم و جوش و دمل را رفع می کنم. حاوی فیبر و پتاسیم می باشم که این دو سبب می شود، سوخت و ساز بدن افزایش یابد، پس باعث کاهش وزن خواهد شد. 
نام من ریواس است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )