فلفل دلمه

فلفل دلمه

در این مطلب با خواص فلفل دلمهای آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

16 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

16 اسفند 1394

3K

eye icon

فلفل دلمه

نام من فلفل دلمه است.

من (فلفل دلمه) دارای ویتامین های A ،B ،C ،E ،K می باشم. مواد معدنی من شامل آهن، پتاسیم، مس، منیزیم، فسفر و زینک است. طبع من گرم و خشک است. 
من از خانواده فلفل ها می باشم. به مرور زمان که می رسم رنگم تغییر می کند به این صورت که اگر قبل از رسیدن کامل چیده شوم رنگم سبز است و اگر بیشتر روی زمین بمانم و رسیده تر شوم به رنگ زرد و سپس قرمز تغییر رنگ می دهم. هر چه رسیده تر شوم یعنی قرمزتر چیده شوم حاوی آنتی اکسیدان بیشتری خواهم بود.
برای دریافت ویتامین B مورد نیاز بدنتان می توانید روی من حساب کنید. زیرا سرشار از ویتامین های B6 و B9 و ویتامین E می باشم. نوع زرد من (فلفل دلمه) منبع ویتامین B9 می باشد و نوع سبز منبع ویتامین K فراوانی دارد. نوع قرمز من برای چشمان شما بسیار مفید است، به دلیل داشتن بتاکاروتن همان ماده ای که در هویج یافت می شود و پیش ساز ویتامین A می باشد. من با داشتن ویتامین های A و C که آنتی‌اکسیدان‌ های قوی هستند، رادیکال های آزاد را از بین می برم. 

من کالری کم و فیبر زیادی دارم که باعث می شود، برای کسانی که قصد لاغری دارند مفید باشم. همچنین به دلیل داشتن فیبر زیاد به درمان یبوست کمک می کنم. از بسیاری از سرطان ها جلو گیری می کنم زیرا حاوی آنتی اکسدان هایی چون ویتامین C و بتاکاروتن می باشم. 

درباره خواص کدو سبز بخوانید.

همچنین به خاطر داشتن ویتامین C از سرماخوردگی جلو گیری می کنم و هنگان سرما خوردگی مصرفم توصیه می شود. سیگاری‌ ها و کسانی که بیماری ریه دارند مصرف من را افزایش دهند زیرا متخصصان ریه مصرف منظم ویتامین A را برای این افراد توصیه می کنند. حاوی اسید فولیک می باشم که از گرفتگی رگ‌ ها و احتمال بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
نام من فلفل دلمه است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )