گل کلم

گل کلم

برای دانستن خواص گل کلم کافی است این مطلب را مطالعه کنید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 اسفند 1394

5K

eye icon

گل کلم

نام من گل کلم است. 

من (گل کلم) حاوی ویتامین های K ،B ،A ،C و امگا 3 می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد. طبع من گرم و خشک است.
من حاوی مقدار زیادی فولات یا ویتامین B9 می باشم، این ویتامین به زنان باردار توصیه می‌ شود، زیرا کمبود آن در زمان بارداری منجر به برخی بیماری ‌ها و یا برخی نقایص هنگام تولد می شود. هچنین کم وزنی نوزاد را موجب می شود. به غیر از فولات سرشار از ویتامین ‌های گروه B مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و اسید پانتوتنیک می باشم. 

 درباره خواص کلم بروکلی بخوانید.

من از بیماری ‌های قلبی پیشگیری می ‌کنم، زیرا حاوی ماده ‌ای به نام آلیسین می باشم، که در مقابل بیماری های قلبی و سکته مغزی از شما محافظت می کنم. سرشار از فیبر می باشم بنابراین به هضم بهتر غذا کمک می کنم. همچنین از یبوست پیشگیری می کنم زیرا اگر به اندازه کافی از فیبر استفاده شود مواد غذایی به راحتی از روده‌ ها عبور می ‌کنند. فیبر زیاد من برای کسانی که قصد لاغری دارند مفید می باشد آنها می توانند من را به صورت خام در سالاد ها و یا پخته در غذا ها استفاده کنند.
ترکیبی به نام گلوکورافین در من (گل کلم) موجود است که از شکم و روده‌ ها در مقابل برخی بیماری ‌ها مانند سرطان و زخم معده محافظت می کند. همچنین حاوی ماده ضد سرطان دیگری به نام سولفورافان می باشم که ماده شیمیایی سرطان زا را نابود می کند و از رشد سلول ‌های سرطانی جلو گیری می کند. 

سر شار از آنتی اکسیدان می باشم که از بیماری ‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند. آنتی ‌اکسیدان ‌ها همچنین موجب تخریب رادیکال‌ های آزاد می شوند و به این طریق از پیری زودرس پیشگیری می کنند. اسید چرب امگا 3 و ویتامین K موجود در من از ایجاد التهاب مزمن که سبب بعضی بیماری‌ها مانند آرتروز، درد های مزمن، سرطان و بیماری های خاص روده می ‌شود، پیشگیری می کند. 
من دارای ویتامین C می باشم و از آنجا که این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است، به بهبود سریع زخم ها کمک می کند و از پیری زود هنگام پوست جلوگیری می کند. همچنین سلنیوم و ویتامین C من سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. از آن جا که سرشار از فولات است، در رشد و تکثیر سلول موثر است. 
نام من گل کلم است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )