کاهو

کاهو

با مطالعه این مطلب درباره خواص کاهو بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

02 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

02 اسفند 1394

3K

eye icon

کاهو

نام من کاهو است.

من (کاهو) حاوی ویتامین های A ،C ،K ،E و B می باشم. مواد معدنی من شامل منیزیم، آهن، منگنز، روی، مس، کلسیم و پتاسیم می باشد. طبع من سرد و تر است. من سرشار از نمک های معدنی می باشم و خاصیت قلیایی دارم، به همین دلیل باعث تصفیه خون می شوم و به سلامت بدن کمک می کنم. همچنین با داشتن آهن به کم خونی شما کمک می کنم.
برگ های بیرونی من که بیشتر در معرض آفتاب قرار گرفته اند ارزش غذایی بیشتری دارند و حاوی ویتامین بیشتری می باشند. هر چه رنگ من سبز تر باشد حاوی ویتامین های بیشتری می باشم. من حاوی سلولز می باشم که باعث می شود حجم مواد داخل روده و حرکات روده افزایش یابد، بنابراین درمان یبوست می باشم. به دلیل داشتن ماده ای به نام لکتوکاریوم که خواب آور است برای رفع بی خوابی مفید می باشم. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص کلم بروکلی بخوانید.

من را بپزید و میل کنید برای ازدیاد شیر مادران مناسب می باشم. همچنین پخته من باعث برطرف کردن درد سینه می شود. آب گرفته شده از من (کاهو)، خنک و شادابی بخش است، همچنین به مقدار زیاد منیزیم دارد که باعث تقویت اعصاب و مغز و بافت عضلانی می شود. 
مصرف من (کاهو) باعث درمان زخم های مجاری ادرار و مثانه می شود. اگر من را همراه سکنجبین و یا سرکه میل کنید، اشتها آور می باشم. مصرف من به تسکین درد معده کمک می کند. همچنین سبب تقویت قوای جنسی می شوم. 
من حاوی روی و منگنز می باشم بنابراین از ریزش مو و سفید شدن آن جلو گیری می کنم. من حاوی اسید فولیک و بتاکاروتن هستم که پیش ‌ساز ویتامین A می باشد. ویتامین A باعث افزایش لایه های مخاط می شود و این امر پوست شما را سالم نگه می دارد و برای بینایی مفید است.

همچنین مصرف من موجب جلوگیری از لکه های تدریجی بر اثر افزایش سن می شود. ساقه من (کاهو) منبع خوبی از فیبر است. برگ‌‌ های من 96 درصد آب دارند و تنها حدود یک درصد فیبر دارند، اما ساقه ام، فیبر و املاح بیشتری دارد. به همین دلیل مصرف ساقه من برای رفع یبوست و کاهش کلسترول خون مفید می باشد. ویتامین K موجود در من سبب افزایش تراکم استخوان ها می شود، بنابراین از پوکی استخوان جلوگیری می کنم.
نام من کاهو است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )