کرفس

کرفس

با مطالعه این متن از مجله داروکده با خواص کرفس آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

10 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 اسفند 1394

3K

eye icon

کرفس

نام من کرفس است. 

من (کرفس) حاوی ویتامین های A ، B ، C می باشم. مواد معدنی من شامل منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر و سدیم می باشد. طبع من گرم و خشک است. 
به دلیل داشتن ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوم. به همین دلیل علایم سرماخوردگی را کاهش می دهم. ویتامین C موجود در من همچنین سبب از بین بردن رادیکال های آزاد می شود، رادیکال های آزاد با اکسیداسیون کلسترول بروز سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند. 
مصرف من سبب تقویت سیستم گوارشی شما می شود و از سرطان های روده و معده پیشگیری می کند. به درمان یبوست کمک می کنم و خاصیت ملینی دارم. به دلیل داشتن ویتامین های گروه B خاصیت آرام بخشی دارم. 
مصرف من به تقویت نیروی جنسی کمک می کند و باعث تقویت عمومی بدن می شوم. برای لاغر شدن هم آب گرفته شده از من مفید است هم می توانید من را همراه سالاد میل کنید. 

همچنین آب گرفته شده از من برای بیماران قندی مفید می باشد. مصرف من سبب تصفیه خون می شود. افرادی که نقرس دارند بهتر است در برنامه غذایی خود من را جای بدهند. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص کاهو بخوانید.

من (کرفس) به کاهش علایم تنگی نفس کمک می کنم. بنابراین افرادی که آسم دارند من را چه خام چه پخته میل کنند. خوردن من به تقویت غده‎ها کمک می کند مخصوصا غده‎ فوق کلیوی را تقویت می کنم. ویتامین C من لثه‎ها را محکم می کند و از خونریزی آنها جلوگیری می‎کنم. من به خوش بو کردن دهان کمک می کنم. 
نام من کرفس است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )