هندوانه

هندوانه

در این مطلب از مجله داروکده درباره خواص هندوانه بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 فروردین 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 فروردین 1395

5K

eye icon

هندوانه

نام من هندوانه است. 

من (هندوانه) حاوی ویتامین های A ،B و C می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم می باشد. طبع من سرد و تر است. 
من از 92 درصد آب تشکیل شده ام بنابراین بدن را شاداب می کنم و همچنین مدر هستم و فشار خون را پایین می آورم. به دلیل آب زیاد باعث طراوت پوست می شوم و تناسب اندام را برای شما به همراه دارم. سرشار از ویتامین C و A می باشم بنابراین با خوردن روزانه 2 تا 3 تکه از من می توانید پوست زیبایی داشته باشید.
هچنین مصرف مرتب من باعث درمان سریع تر زخم و آسیب‌ های پوستی می شود زیرا سرشار از آمینو اسید می باشم. باعث تقویت معده شما می شوم. مصرف من برای ورم مثانه مفید است. برای کسانی که گرم مزاج هستند بسیار مفید هستم. اگر آب گرفته شده از من را با سکنجبین مخلوط کنید به درمان یرقان کمک می کنم و سنگ کلیه را دفع می کنم. برای درمان تب و از بین بردن اخلاط بدن من را با شیر خشت میل کنید.

اگر من (هندوانه) را با تمبر هندی میل کنید خارش بدن را از بین می برم. به دلیل داشتن آهن خون ساز می باشم. خوردن آب گرفته شده از من (هندوانه) یک ساعت قبل از ورزش از درد های ماهیچه ای و افزایش ضربان قلب جلوگیری می کند. حاوی ماده ‌ای به نام لیکوپن هستم که یک آنتی اکسیدان می باشد و باعث جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و سرطان می شود. البته برای اینکه از این خاصیت من بهره مند شوید باید هر روز از من مصرف کنید. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص خربزه بخوانید.

پوست سفید داخل من به درمان زخم گلو و دهان کمک می کند. اگر دانه‌ های من را خرد کنید و تفت بدهید و یا حتی دانه ها را در آب بجوشانید و مانند چای میل کنید، باعث کاهش کرم از دستگاه گوارش شما می شود و کرم کش است. بهتر است من را بین دو غذا میل کنید یعنی حدوداً 3 ساعت بعد از غذا و 1 ساعت قبل از غذا. 
اگر بلافاصله بعد از غذا مصرف شوم در هضم غذا مشکل به وجود می آورم. اگر من را با میوه های دیگر مخلوط کنید سبب تولید نفخ شکم می شوم.
نام من هندوانه است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )