خیار

خیار

با مطالعه این مقاله با خواص خیار از زبان خودش آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 بهمن 1394

4K

eye icon

خیار

نام من خیار است. 

من (خیار) حاوی ویتامین های A ،C ،B هستم. مواد معدنی ام شامل سدیم، کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. طبع من سرد و تر است. به همین دلیل عطش را بر طرف می کنم. مدر و تب بر هستم، مخصوصا تب های صفرایی. 
نوشیدن آب خیار به علت مدر بودن در دفع سنگ مثانه و کلیه کمک می کند. به دلیل داشتن آب زیاد از یبوست جلوگیری می کنم.

خوردنم باعث دفع اسید اوریک و اورات می شود به همین دلیل می توانم علایم رماتیسم و نقرس را کاهش دهم. مبتلایان به مرض قند تا می توانند از من مصرف کنند. خوردن من و جوشانده پوستم به درمان یرقان کمک می کند. 
باعث تصفیه خون می شوم. آب گرفته شده از من را به پوست خود بمالید و کمی مالش دهید باعث لطافت پوست صورت شما می شوم. می توانید به جای محلول شستشو، از من برای پوست های چرب استفاده کنید، به این صورت که من (خیار) را با آب مقطر بپزید و صاف کنید سپس با این آب صورت خود را بشویید. پوست من را به لکه های صورت خود بمالید باعث کم رنگ شدن آنها می شوم. من به دلیل داشتن سیلیس مانع از شکنندگی و سستی ناخن ‌ها می شوم. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص کاهو بخوانید.

برای بر طرف کردن پف زیر چشم و یا گودی و سیاهی دور چشم از من (خیار) استفاده کنید. من با داشتن خاصیت ضد التهابی این مشکلات را حل می کنم. هنگامی که استرس دارید می توانید من را خرد کنید و در آب جوش بجوشانید، مواد شیمیایی حاصل از جوشاندن من باعث آرامش شما می شود.
اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد از ظهر ها گرسنه می شوید می توانید این گرسنگی را با خوردن من بر طرف کنید. برای از بین بردن بوی بد دهانتان یک تکه از من (خیار) را به مدت 30 ثانیه به سقف دهان فشار دهید. بوی بد دهان شما را از بین می برم. 

می توانید تخم خیار را بسایید و در کمی آب حل کنید سپس از این محلول میل کنید، باعث از بین بردن تشویش و اضطراب شما می شوم. همچنین این محلول آرام بخش و خواب آور است. 
نام من خیار است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )