سالاد کاهو

سالاد کاهو

در این متن آموزش تهیه سالاد کاهو را برای شما آورده ایم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 اسفند 1394

4K

eye icon

سالاد کاهو

سالادها عموما از مواد خام و عمدتا از سبزیجات فصل تهیه می شوند. موادی که سالاد را تشکیل می دهند دارای انواع ویتامین ها و املاح معدنی هستند که برای سلول های اندام مختلف بدن، بسیار مفیدند و الکترولیت های بدن را تنظیم می کنند. این مواد علاوه بر داشتن ویتامین و مواد معدنی، دارای فیبر گیاهی اند که برای فعال کردن سیستم گوارش فوق العاده مفیدند؛ این امر در تامین سلامتی انسان، اهمیت زیادی دارد. برای تهیه ی انواع سالادها بهتر است از سبزیجات فصل به طور کامل استفاده شود و اگر جوانه ها را به سالاد بیفزاییم، نتایج مطلوبی از آن در پیشگیری از بیماری ها خواهیم گرفت. برای استفاده ی مفید از سالادها، بهتر است اولا آن ها را قبل از غذا میل کرد و ثانیا آن ها را خوب جوید. این امر از چاق شدن جلوگیری می کند.

برای مطالعه بیشتر درباره خواص کاهو بخوانید.

اضافه نمودن جوانه ها به سالاد، منافع بسیاری دارد. جوانه ی گندم از چروک شدن پوست جلوگیری کرده، باعث مشکی شدن موی سر می شود. مسئله ی مهم دیگر این که جوانه ی گندم سیستم غدد جنسی را در مردان و زنان فعال می کند. اضافه کردن جوانه ی بذر یونجه، موجب جلوگیری از خون دماغ شدن و خون ریزی زیاد در دوران عادت ماهانه ی خانم ها می شود. توصیه ای که می شود این است که هیچ وقت مواد پخته شده و مواد خام را با یکدیگر ترکیب نکنید. سالادهایی که به صورت ترکیبی هستند؛ عموما ایجاد ناراحتی های گوارشی می کنند. سالاد کاهو اشتها آور است و برای کم خونی، رفع حالت تهوع مداوم و ناراحتی های کلیوی بسیار مفید است. 

مواد لازم (برای 2 نفر)
کاهو -----> 6 برگ 
خیار -----> 1 عدد
هویج -----> 1 عدد متوسط 
پونه ی کوهی -----> 1 قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه -----> به مقدار لازم 
نمک -----> به مقدار کم
روغن زیتون -----> 3 قاشق غذاخوری
جوانه ی گندم -----> 1 قاشق سوپ خوری 

طرز تهیه
مواد سالاد را شسته، در صافی بگذارید تا آب آن ها کشیده شود. بعد، کاهو و خیار را ریز خرد کرده و هویج را رنده کنید. سپس آن ها را با جوانه ی گندم، خوب مخلوط کرده، نمک و پونه و در انتها، آب لیمو ترش تازه و روغن زیتون را به آن بیفزایید. این سالاد را قبل از غذا میل کنید و آن را خوب بجوید.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )